ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-16, 17:51

Saffran

Nykomling
Saffran är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard Vill veta mer om dominikanska! :)
Hej, jag och min pojkvän funderar på att åka till dominikanska i december.
Men vi känner att vi inte vet så mycket om det som resemål, båda har rest mycket men aldrig varit där

Skulle vilja veta lite om hur det är helt enkelt med pengar, mat, stränder, befolkning, shopping. Om man ska satsa på all inclusive, iof är dom flesta hotellen som apollo har all inclusive.

Men alla som varit där, svara gärna på hur ni uppfattade allt där
Mycket nyfiken!
Mvh sandra
Svara med citat

Gammal 2010-04-13, 08:55

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 3

Standard
var ett tag sen jag var där men det jag upplevde var att utanför hotellet räkna med att folket inte kan engelska så bra eller inte alls så försök lär er enkla fraser alt ha med er en parlör hjälper enormt .

var själv på play dorada som är ett jättekomplex som är inmurat och där i ligger ex antal hotell vissa all inclusive med litet centrum o växlingskontor o nån enstaka restuarng o ex antal klubbar , obs var ett tag sen jag var där så kan se väldigt annorlunda ut idag

När jag var där så var Cabarete den raka motsatsen en charmig liten surfing by/stad många som surfar är där i juli , kan också se annorlunda ut idag

man får också vara beredd på att på landsbygden är det ultra fattigt.

stränderna vid playa dorada är helt ok.

Ett obs ang gatusäljare , det finns ganska mycket barn som försöker sälja saker och oavsett vuxen eller liten enklast sättet att visa att man inte är intresserad är att vända ryggen till , Säger man nej så prutar man.
Svara med citat

Gammal 2010-10-15, 11:19

Gäst

Standard
Halloj! Har varit där typ en månad om året i åtta år nu. Försöker komma bort från den värsta tiden i Sverige = december är mörkt och kallt och snön har inte kommit ännu. Sedan jag började åka till DR har jag känt att jag hittat mitt ställe på jorden.

Jag formligen älskar Dominikanska Republiken. Det beror nog på att jag tagit mig runt och sett allt fantastiskt som finns utanför hotellkomplexen. Naturen och framför allt människorna är underbara.

Här kommer en kort sammanfattning av vad jag tycker ni borde se.
Samaná och byn Las Terrenas. Paradiset! Fantastiskt vackert, oexploaterat, inte all-inclusivekänsla även om man väljer att bo så. Finns massor av hotell och kanske landets bästa restauranger med både internationell och inhemsk mat. Du hittar stränder där ni är helt själva. Djupa djungler ni kan vandra i, flera vackra vattenfall. I februari kan man se valar... en pärla! (Måste ta er till playa Coson, 30 min på skumpig lerväg, nu halva vägen renoverad, ska bli tursitled för att lättare komma till byn dock ingen tung trafik. Solnedgången här är så otrolig, man känner nästan guds närvaro. Min favoritstrand)

Cabarete. Pulsande och ungt nattliv mitt på stranden, alla vattensporter du kan tänka dig. Inte heller All-inclusve. Här är det omöjligt att inte ha roligt.

Vägen däremellan är vacker med varierande natur. Flera gömda stränder längs vägen. Avståndet är kanske 2-3 tim. Hyrbil funkar om ni är vana, annars rekommenderar jag Bussar eller till och med taxi. Chaufförerna oftast den bästa guiden du träffar på.

En parlör är ett bra redskap. Många kan lite små fraser på engelska. Kan du några fraser på spanska så garanterar jag att de blir glada och vill hjälpa till lite extra.

Sedan finns andra helt fantastiska ställen för de som mer vill ligga still och njuta av supersevice - Punta Cana och Bavaro i öster = Vit sand och lyx. Puerto Plata i norr är kanske bäst för barnfamiljer som vill göra annat än det som hotellet har att erbjuda. Här finns bla Waterworld och en bergbana som tar dig till en utsiktspunkt högt över havet.

Det var bara ett litet korn av allt som finns. Jag har som sagt varit här ett tag och hittar fortfarande nya saker. Åker dit i December igen. I år ska vi gör "27 Charcos", det är en Canioning där du hoppar från mindre naturliga poler längs små vattenfall uppe i bergen. Jo det är 27 stycken så det tar typ en hel dag. Ser fram emot det.

Ha det så kul!
Svara med citat

Gammal 2010-11-01, 22:12

Gäst

Standard Hej!
Hej! Jag undrar var är det bäst att bo två veckor i DR? Vid Cabarete eller på Samana?? Kanske bäst och billigast att bo i Cabarete och ta sig över dagen till Samana?? Jag och min man (vi är 27 år) funderar på att åka dit i februari. Det vi vill ha är basicly en lång paradisstrand. Hur tar man sig från Cabarete ut till dom fina orörda stränderna eller är stranden runt stan fin??

mvh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8