ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-18, 09:08

jenen1966

Nykomling
jenen1966 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Avboka eller inte?
Någon som funderar på att avboka eller välja annat resmål?
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 09:11

Gäst

Standard
Vad menar du ????
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 16:14

jenen1966

Nykomling

Red face
Det var ett inlägg under Dominikanska Republiken därför trodde jag inte att vad det gällde behövdes. Jo, är intresserad av hur andra känner som har resor bokade till DR nu, om de vill boka av eller inte.
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 23:10

Dominik4

Medlem
Dominik4 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
Frågan är varför vill du avboka eller omboka din resa till DR. Det framkommer inte av ditt inlägg.

MVH Mormor
Svara med citat

Gammal 2010-01-19, 09:31

jenen1966

Nykomling

Standard
Det är med tanke på katastrofen på Haiti. Känns fel att ha semester så nära många som lider. Det kanske även är ökad risk för fler jordbävningar.
Svara med citat

Gammal 2010-01-19, 18:48

gunnarar

Medlem
gunnarar är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard
Hej,

Jag och min sambo har en resa bokad till DR i mars, och har och funderat på att avboka. Vi har konstaterat att det blir dyrt, något avbeställningsskydd gäller inte så länge inte UD avråder resor dit.
Risken för jordskalv tror jag inte är så stor just nu, däremot längre fram. Det finns en förkastningsspricka tvärs över ön upp mot Kuba, där experterna tror att spänningarna ökar.

Igår var vi säkra på att avboka, det känns som du säger inte rätt när en massa människor blivit dödade och lider bara 30 mil bort.
Idag börjar vi tänka om. DR är ett fattigt land, om alla avbokar blir även de lidande. Vad blir bättre av att vi sitter och lapar sol och dricker öl i Thailand i stället? Just nu känns det alltså som att vi kommer att åka.

Men, jag vet inte riktigt. Det är ett svårt beslut....

Fler som har synpunkter?
Svara med citat

Gammal 2010-01-21, 21:03

Gäst

Standard avbokar inte
Vi åker på måndag 25/1 till Sosua, DR, hade också funderingar först, men det hjälper ingen vare sig i Haiti eller DR om vi avbokar. Självklart har lite av nöjet med resan försvunnit, men vi åker o hoppas på två härliga veckor.
Tog kontakt med vår researrangör i veckan o dom va mycket tillmötesgående och om vi ville skulle vi få avboka eller boka om med tanke på rådande omständigheter, trots att UD inte gått ut med avrådan.

Men Dominikanska republiken: here we come!
Svara med citat

Gammal 2010-01-22, 10:25

gunnarar

Medlem
gunnarar är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Standard
Vilken researrangör reser du med? Vi åker med Apollo, och där är det tvärnobben. De hänvisar strikt till resevillkoren, ingen som helst förståelse för någon oro. Varken ombokning eller avbokning tillåts, vi förlorar 3000 om vi ändrar.
Erfarenheten av detta blir självfallet att vi aldrig mer åker med Apollo. Det är när det kniper de visar vad de går för.

Gammal 2010-01-22, 20:47

Gäst

Question
Vi åker också med Apollo! Va konstigt?! Vi skulle självklart få omboka till annan destination eller avboka!
Men nu drar vi snart, ska bli härligt iallafall..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8