ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-07, 13:59

trebarnsmamman

Nykomling
trebarnsmamman är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Cypern - familjevänligt ställe i maj, vad rekommenderas?
Hej,

Vi funderar på att boka en resa en vecka i maj. Vi har tre barn 11, 9 och 1,5 år. Vi har tittat på följande ställen och undrar om något varit där.
Blue Village Althea Beach
Blue Village Nausicaa Beach
Blue Village Callisto
Sunwing Resort Sandy Bay.

Vilket ställe rekommmenderar ni? Finns det fin strand vid alla ställen?
Vi vill både vara på stranden och vid pool. Vi vill boka halvpension eller All Inclusive.

Eller finns det något annat trevligt familjevänligt ställe vid Medelhavet som någon kan rekommendera andra halvan av maj?

Hälsningar
Trebarnsmamman
Svara med citat

Gammal 2012-02-09, 20:41

Gäst

Standard
Skulle varmt rekommendera Althea beach. Var där förra året och åker dit i maj igen med mina tre barn mellan 1,5 och 9 år. Det är supergod mat, trevlig personal, fint poolområde, egen strand och känns inte påträngande som charterresmål annars kan göra.
Svara med citat

Gammal 2012-03-25, 13:48

Gäst

Standard Hey.
Hejsan!
Jag ska jobba på hotell Atlantica Aeneas Resort & Spa (Atlantica Aeneas Resort & Spa - Boka hotell i Agia Napa, Cypern hos Fritidsresor)

De verkar ha ett riktigt stort poolområde, underhållning för barnen, hotellet ligger precis ovanför den vackra Nissi Beach och även en liten bit utanför själva centrumet av Ayia Napa så man slipper ungdomarna som festar, om man stör sig på det givetvis.
Jag ska åka ner 1 april och kan absolut skriva lite mer när jag varit där och fått se hur det ser ut. Men jag har i alla fall fått ett bra första intryck.

/ Andreas
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8