ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-30, 18:56

Gäst

Standard Var finns det flest nygbyggda områden på Cypern?
Var finns det flest nybyggda och moderna husen och lägenheterna på Cypern?

Ska helst vara vid kusten.
Svara med citat

Gammal 2011-11-02, 17:17

Gäst

Standard Nybyggda hus
Det finns nybyggda hus över hela ön eftersom man har haft en "byggboom" här. Planerar du att bosätta dig på ön och vill ha ett riktigt hem föreslår jag Oroklini som ligger 3 km från Larnacas kust. Där har du en vanlig by med nybyggda fina hus och slipper vara mitt i turiststråket, du har nära till vanliga stora affärer, banker med mera.

Men båda Agia Napa och Protaras har många nybyggda hus, men orterna slår igen på vintern. Ett nybyggt hus kostar cirka 1,4 miljoner SEK att köpa, vill du hyra får du räkna med cirka 7,000 SEK i månaden.
Vill du läsa mer om hur det är att bo på Cypern kan du kolla denna länken.
Bo på Cypern - flytta till Cypern
Svara med citat

Gammal 2011-11-03, 20:15

Gäst

Standard
OK kanon. Bor du själv på Cypern? Jag kommer flytta dit inom kort.

7k/månad låter rätt OK ändå. Hur många rum får jag då tro?

Har läst på flera ställen att man måste betala 3 månaders förskottshyra. Är det verkligen så överallt?
Svara med citat

Gammal 2011-11-15, 16:03

Gäst

Talking Hyra
Hej, för 700 euro får du ett hus med två sovrum, eller en snyggare lägenhet med två sovrum beroende på vilket område du väljer. Det finns dyrare och billigare såklart.
Ja, jag bor här men betalar inte så mycket i hyra, lönerna på ön är mycket lägre än i Sverige så skall du betala 700 i hyra måste du ha tur att hitta ett jobb som drar in rejält. Eller bara ha det gott ställt.
Lycka till.
Svara med citat

Gammal 2011-11-15, 16:06

Gäst

Standard Förskott
Glömde skriva att det är minst 3 månaders hyra i förskott, en del vill ha 6 månader och vissa tokar vill ha ett helt år i förväg så se upp.
Sen måste du lägga deponering på elen vilket är runt 150 euro samt cirka 300 euro deponering för vatten om du inte hittar en snäll hyresvärd.
Så det gäller att kolla runt innan du slår till.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8