ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-12, 14:01

JonnaSv

Nykomling
JonnaSv är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Smile Ayia Napa
Vi är fem tjejer i 23årsåldern som till nästa år vill göra en partyresa. Vet det är långt fram, men bra planering är ju inte fel ;) Vi funderar då på Cypern, Ayia napa. Ingen av oss har varit här tidigare eller på "festresa". Så vi undrar då vilken period/månad man ska åka ner, när det är bäst partystämning? Vart man ska bo, vill gärna ha nära avstånd till både nattklubbar och stranden. Har också läst någonstans att 5000kr på en vecka bör räcka till mat och dryck, stämmer det? Vid bokning, vad blir billigast, att boka hotell och flygresa var för sig, eller ihop? Är All Inclusive något som är värt att lägga pengar på? Och hur mycket är värt att betala för en resa ner? Vi har också funderingar på andra resmål som Grekland eller Spanien (Magaluf), men Cypern känns mest lockande just nu då vi fått för oss att stränderna där är mycket fina och partystämningen är grym!

Nu blev det många frågor, hoppas där är någon som orkar läsa :) Vi är ganska gröna på det här med utlandssemester allihop.

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2011-09-27, 20:35

Gästen

Standard
Jag och några kompisar har liknande planer för nästa sommar!
Men är också oerfarna av Ayia Napa men vad man har hört är stämningen och festerna grymma!
Så jag är också intresserad av lite tips och vilka hotell som är bra stämning på!
Men vad man har läst så går det mycket pengar iaf, hotell och flyg kommer vi nog välja pga enkelheten:P Med Apollo och bo på Hotell Christabelle så skulle det kosta 6000 per person för de allra enklaste i en vecka, sen kommer jag nog räkna med iaf en 1000spänn om dagen och man ska kunna hålla uppe festandet och utflyckter
Svara med citat

Gammal 2011-10-04, 19:41

gäst

Standard ayia napa
nej du, jag ska dit i nu till studenten, och vi fick höra att bella napa va ett bra hotel dock lite dyrt, vi fick betala 7200 var men då boka vi bara 2 stycken om man bokar över 10 stycken får man de för 5600 , men den låg bella napa runt 900 meter från centrum, men sköj blire nog, vilken period / datum åker ni ?
Svara med citat

Gammal 2011-10-18, 23:44

Gäst

Standard Ayia Napa
Jag var i Ayia Napa i somras med mina vänner och det var verkligen hur bra som helst. Jag kan verkligen rekommendera det! Jag tror att det är lite dyrare med hotell och flyg till Cyperna än t.ex. Grekland, men priserna på mat och dricka ska det nog inte vara så stor skillnad på. Och precis som du sa så är stränderna jätte fina och nattlivet helt galet!!!! Tyvärr så kan jag inte ge er något bra tips på hotell eftersom vi egentligen bodde i Fig Tree Bay (10 minuter från Ayia Napa med taxi). Men om ni har några andra frågor så svarar jag gärna
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 01:13

huynh

Nykomling
huynh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
Jag var i Ayia Napa förra året och kan varmt rekommendera denna party ö! Galet fina stränder och nattlivet är helt sjukt. Vi bodde på ett kanon hotell som heter Melpo Antia, och resan gick då på ca 6000 kr + transfer från och till hotellet. Jag tror att jag brände 5000 kr på åtta dagar.

I år är vi 6 grabbar i 20 års åldern som åker ner till Napa igen den 3/8 - 11/8. Helt klart bäst drag där då

Skicka ett PM om du vill ha mer info!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8