ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-08, 19:08

Molly82

Standard Agia Napa
Hej!
Funderar på att åka till Cypern för första gången. Vill till Agia napa. Jag letar efter ett hotell som ligger på Nissi beach eller på kort gångavstånd därifrån. Det ska va barnvänligt då vi åker hela familjen med två små barn. Gärna ett med barnklubb. Kan ni tipsa om något bra hotell?
Sen funderar jag på vilken månad som är bäst att åka i? Vi vill inte åka när det är värsta partyt därnere utan när det är lugnare och barnvänligare. Men det ska ändå vara bra väder, kanske september?
Har hört att det ska finnas någon vattenpark i närheten. Stämmer det? Är den långt från Nissi beach? Hur tar man sig dit?
Svara med citat

Gammal 2011-09-09, 18:37

Cani

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Molly82 Visa inlägg

Hej!
Funderar på att åka till Cypern för första gången. Vill till Agia napa. Jag letar efter ett hotell som ligger på Nissi beach eller på kort gångavstånd därifrån. Det ska va barnvänligt då vi åker hela familjen med två små barn. Gärna ett med barnklubb. Kan ni tipsa om något bra hotell?
Sen funderar jag på vilken månad som är bäst att åka i? Vi vill inte åka när det är värsta partyt därnere utan när det är lugnare och barnvänligare. Men det ska ändå vara bra väder, kanske september?
Har hört att det ska finnas någon vattenpark i närheten. Stämmer det? Är den långt från Nissi beach? Hur tar man sig dit?
Sunwing Sandy Bay med Ving ligger rätt nära, ligger mellan Sandy Bay och Nissi Beach dock lite närmre Sandy Bay.
September och Oktober är utmärkt att åka, själv brukar vi åka i Oktober då vädret hunnit bli lite sämre här hemma, men vi brukar åka till Protaras/Fig Tree Bay.

Vattenparken ligger 2-3 km från Nissi Beach och är super kul, taxi eller buss funkar bra att ta dit.
Svara med citat

Gammal 2011-09-19, 16:42

Gäst

Smile Gäst
Hejsan! Vi har också tänkt åka till Cypern nån gång! Har själv varit där 2 gånger men dock inte i Aiga Napa, vi är en familj som ska åka.. De minsta är våra tvilingar på 3 år! Jag har tittar på väderet och sånt. De är som varmast när det är som varmast i Sverige undefärt.. Mellan Juni,Juli & Augusti kan det vara mellan 30-35 grader där borta, kan vara varmare ibland ca 40 grader kan de nå till...! Och vi har inte tänkt åka när de är så varmt! Vi tycker det är lagomt i maj, då de är ca 25-32 grader!

Hoppas ni hittar nå perfäkt hotell.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8