|
|

2010-12-30, 01:10
|
Reg.datum: dec 2010
Rykte: 0
|
Ayia Napa 2011
Hej!
Ska till Ayia Napa i sommar och undrar hur mycket pengar man lägger ner på enbart festandet ungefär? Hur dyrt är alkoholen där? & vågar man ta med sig dricka hem, jag är bara 17?
Tack på förhand  / Cissie
|
|
|

2011-01-07, 18:28
|
Reg.datum: jan 2011
|
Det bör räcka med 4000-5000kr. Var i Alanya förra året, smällde typ 4000 då. Var i ayia ska ni bo?
|
|
|

2011-01-07, 18:33
|
Reg.datum: nov 2006
Rykte: 6
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cissie
Hej!
Ska till Ayia Napa i sommar och undrar hur mycket pengar man lägger ner på enbart festandet ungefär? Hur dyrt är alkoholen där? & vågar man ta med sig dricka hem, jag är bara 17?
|
Om du vill ta med dig drickan hem får du självklart inte ta med dig det i ditt handbagage utan packa i väskan som du checkar in och bara hoppas att tullen i Sverige inte vill kolla i din väska!
Ha en trevlig resa,
|
|

2011-01-07, 23:25
|
|
Okej, tack! har inte riktigt bestämt vart i Ayia Napa vi ska bo än, något förslag?
Frågan är om man vågar riskera, inte så kul om man fastnar i tullen.. vi får se hur jag gör! Tack iaf
|
|
|

2011-01-07, 23:32
|
|
Citat:
Okej, tack! har inte riktigt bestämt vart i Ayia Napa vi ska bo än, något förslag?
Frågan är om man vågar riskera, inte så kul om man fastnar i tullen.. vi får se hur jag gör! Tack iaf 
|
Exakt, det kanske inte är så roligt att fastna i tullen även fast det inte händer så ofta. Men det kan ju alltid hända och då blir det säkert inte så roligt. Eftersom ni åker till Cypern för att festa så ska ni bo centralt, men nära till stranden kanske? Då har Fritidsresor ett enklare hotell för de som vill bo lite billigare men ändå ha allt man behöver. Nära stranden och centrum där allt nöje finns. På detta hotell bor det väldigt många ungdomar så man får garanterat inte tråkigt. Kan varmt rekommendera detta hotell, även fast det är lite enklare. Men vad gör det, man åker ju för att ha kul?
Ha en trevlig resa,
|
|

2011-01-07, 23:51
|
|
Ja, precis! Det lät bra, måste kolla in hotellet.. men du skrev aldrig vad det heter?  Tack för hjälpen!
|
|
|

2011-01-07, 23:55
|
|
Citat:
Ja, precis! Det lät bra, måste kolla in hotellet.. men du skrev aldrig vad det heter?  Tack för hjälpen! 
|
Oj, vad klantig jag är. Ursäkta! Hotellet heter Anthea Apartments och du hittar hotellet på www.fritidsresor.se.
Hoppas det blir bra!
|
|

2011-01-09, 01:27
|
|
|
Citat:
Hej!
|
Alkoholen i butikerna kostar inte många kronor, det är däremot lite dyrare på krogar och klubbar. Räkna ungefär med minst 4000:- /vecka för alkohol och enklare mat.
Om ni inte känner behov av att bo jättenära stranden så kan jag rekommendera Pavlinia och Christabelle. Det är 2 hotell där det är fullt med ungdomar och bra stämning dygnet runt. Ving flyger till dessa hotell
|
|
|

2011-01-09, 19:52
|
|
Inte alls farligt ju, har hört att det ska vara dyrt men det är det inte alls isåfall. Ska kolla in hotellen också, tack!
Oh, det är förmodligen då vi också drar! ;d
|
|
|

2011-01-14, 14:19
|
|
|
Priserna på olika krogar är:
Grabbarna Grus : 4.5 euro drink
3.5 euro bärs
3 euro shot
Blue moon bar : 6 euro drink
4 euro bärs
3.5 euro shot
poolbarerna har lite billigare men i princip samma.
maten på restauranger är som i Sverige, sprit i butik är billigt. Gå till LGX butik, där är det riktigt billigt, det ligger vid hotell kalypso.
|
|
|

2011-01-19, 00:14
|
|
ayia
var nere i ayia förra året med 3 polare. vi åkte ner den 12 juli och kom tillbaka den 19. Den enda anledningen till varför vi åkte dit var för att festa supa och ha kul! och det hade vi också det var faktist ett minne för livet. men det viktigaste där nere är att ha pengar för om du tar med dig 4000 så kommer det tyvärr inte räcka. jag tog med mig 5000 och det tog slut 1 dag innan vi åkte hem. och vi var där i 1 vecka! vi käkade 1 gång om dagen och det var mc donalds där varje meny kostar 50 kronor resten av pengarna försvann till alkohol.. där vi även köpte hem en del. ska dit i år igen fast med en lite bredare trupp 12 pers detta året. åker ner runt 25 juli. jag var 16 när jag besökte trevliga ayia nuppa
|
|
|

2011-01-19, 00:20
|
|
på dem flesta klubbarna så får du en välkommsdrink eller en välkommsshot. tecila eller något
|
|
|

2011-01-25, 20:47
|
|
|
Nej Martin skojar med dig. Vi drar ner antingen 5:e eller 8:e augusti, då det SÄGS vara bäst drag i ayia och bor på anthea.
Som Martin säger så bränner man pengar som fan, även fast det inte är dyrt. Jag klarade mig dock på 5k, utan att snåla. Hoppas vi ses där nere!
/ Samuel
|
|
|

2011-01-30, 21:20
|
|
|
PARTY
Vi är 4 grabbar från Norrköping som tar flyget ner till aiya napa den 8 augusti och är där 2 veckor framåt. Det är första gången vi ska ner dit. Vi ska bo på Barbara (lägenhetshotell) Någon som ska dit samtidigt som oss? Någon som vet något om hotellet?
Stora förväntningar på ayia napa.
Ses i värmen gott folk !!
|
|
|

2011-03-08, 22:22
|
|
|
|

2011-03-13, 03:11
|
|
|
Party
Var på ayia napa förra året i 2 veckor på en vecka gjorde jag av med 6k. Jag festade ganska vilt så det är kanske inte konstigt jag gjorde av med mycket pengar. Jag bodde på Pavlinia som är ett super bra hotell om man verkligen vill festa. Inget 4 stjärnigt hotell men man får ju vad man betalar för och vi ville såklart festa så detta tog vi  . Hade 2 sjuka veckor som jag kommer att ha minnen med mig resten av livet  Ski dit i sommar igen med några andra kompisar! Ayia fucking napa!!!!!!!!!!!!!! // Lennie
|
|
|

2011-05-24, 23:55
|
Reg.datum: maj 2011
|
Aiya Napa
Ciao!
Ska rulla neråt med en polare den 20e Juni 2011 och vi ska bo på hotell Vias i en vecka.
Någon mer som ska ner den tiden?
Någon som hört något om hotellet eller kanske varit där?
Hittar väldigt lite kommentarer om just Vias.
Over'nOut.
|
|
|

2011-05-27, 20:41
|
|
|
When I say Ayia, you say ....? Party!!
Hej.
Vi är två tjejer och två killar som drar ner till Ayia Napa hotell Eligonia den 22a juli(2011).
Någon som varit där innan och kan berätta lite om hotellet och hur de ser ut med uteställen
och liknande runt omkring? Några andra goa människor som ska ner till ungefär samma ställe/hotell samma tid som oss?
|
|
|

2011-05-30, 01:36
|
|
|
ayia ayia ayia fucking napa
var i ayia napa mellan 20-27 maj pa evabelle i ar, bud pa att sticka ner dar igen i sommar efter studenten.. brande 8000 pa en vecka, men da gjorde jag allt forutom att ga pa strippclub.. men mina tva polare ja stack med innan kan tyvarr inte hanga med sa ja letar efter nagra som man kan dra dit med o festa med... smirrnoff ice kostar cirka 1 euro, 1 lier vodka kostar allt fran 5 till 14 euro beroende pa vilken sort och detta ar nar du handlar fran affarerna.. starkys och grabbarna grus ar helt klart bast, aven vart att ga pa the castle club dar det ar cirka 4 vaningar med stora dansgolv kostar dock 10 euro i intrade.. jag raknar pa att man slosar cirka 90-120 euro per dag om du ar ute och ater minst en gang om dagen och festar varje kvall.. mitt tagentbord ar trasig darav stavningen.. fan vad ja saknar napa..
|
|
|

2011-06-13, 17:49
|
|
|
uteliv
Hur är åldersgränserna på klubbarna i Ayia napa, måste man t.ex visa leg eller liknande? Är bara 16, ser dock äldre ut.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|