Tjena, jag var I napa i sommar. Som många andra har sagt så krävs det inget leg eller någonting. Hur som helst vill jag inte rekommendera de svenska kvarteren. I min åsikt så tycker jag dom är dåliga och tar allt för mycket betalt. Finns hur många krogar som helst där ute.
Det misstaget vi gjorde var att slänga bort såna " lappar " med erbjudaden på. Tror det var på blackhawk pub eller någonting sådant ( dock skandinavisk bar ) hur som helst dom, hade ett redigt bra erbjudande. 4 shots, 2 drinkar/2 öl för €7. Riktigt prisvänligt. Hur som helst gå inte på skiten när folk frågar om ni vill köpa " jelly shots eller laughing gas ". Svindyrt och absolut skit.
Jag och mina tre andra polare bodde på ett hotel som hette Barbara, låg ca 550meter ifrån centrum, så det var rätt skönt om kvällarna. Lungt och tyst, hur som det var inte speciellt stort eller något fancy - Bara billigt och bra. Bodde även en massa skandinaviskt folk där. Mycket uppskattat. Personalen var också trevliga, men såklart i cypern försöker alla lura en på pengar. Så ett tips köp AC och säg åt dem att sänka kylan, eftersom det blir skitlätt att man förfryser sig och blir förkyld.
Hur som helst, jag själv brände runt 4-5 tusen där nere, pengar sjukt väl spenderade. Imo

Lite sent svar kanske. Men man kan ju alltid se det som en liten redovisning.
ps. Akta er för lokalbefolkningen, dom är agressiva och har väldigt kort stubin, vi blev polisanmälda för att ha spelat musik på balkongen kl.2 på natten.
Och, skaffa ett EU kort också, ifall någonting skulle hända under resan och be om att få åka till kommunalt sjukhus annars får ni betala saftiga pengar bara för bli undersökt.
En incident hände min engelska polare, han blev förd till sjukhus och fick hosta upp €170 bara för en undersökning.
ds. ha så kul.