ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-17, 21:58

Zach

Standard Fig Tree Bay Narcissos
Tja!

Jag har några frågor angående Fig Tree Bay och hotellet Narcissos och skulle uppskatta om någon som varit där kan komma med några idéer. Finns där några speciella sevärdheter man inte får missa? Hur är hotellet i allmänhet? Jag har förstått att det i huvudsak är en ort för barnfamiljer och så men finns saker som t.ex. vattenskoter och vad kostar det isåfall?

Är som sagt tacksam för alla resetips
Svara med citat

Gammal 2010-06-23, 11:24

andyfabregas

Nykomling
andyfabregas är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
Ett bra hotell för barnfamiljer/par som sagt.
10-15 minuters gång till "resturangområdet". Finns supermarkets, busshållplats(om man vill inte till ayia napa tex.) osv precis utanför hotellet.
10-15 minuters gång till en fin gömd liten strand.
Jag rekomenderar hotellet om man vill ha lugn och ro och bara njuta!
Svara med citat

Gammal 2010-06-24, 11:53

Zach

Standard
Tack så mycket, det låter kanon!

Vet du om man kan hyra motocykel eller om där finns tillgång till att snorkla eller hyra vattenskoter?
Svara med citat

Gammal 2010-06-24, 12:55

andyfabregas

Nykomling
andyfabregas är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
Det finns gott om ställen man kan hyra motorcyklar, mopeder och vanliga cyklar på. Har för mig att det ligger ett på andra sidan vägen till vänster från Narcissos sett.
Snorkla går de i princip göra på alla stränder för att vattnet är så blått och klart. Vid den "gömda" stranden som jag skrev här ovanför så är det stenbotten på sidorna och en bit ut, i början är det sand. Där var det väldigt roligt att snorkla. Finns säkert reseledare på hotellet som du kan fråga som troligtvis vet bra snorkelställen.
Och vattenskoter går att hyra på de allra flesta större stränder. Kommer inte ihåg vad det kostar men vi betala en summa och fick åka en halvtimma. Väldigt kul var det iallafall!
Svara med citat

Gammal 2010-06-27, 13:35

Zach

Standard
Tack så mycket för alla tips!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8