Hej!
Jag har varit på Cypern cirka 15 gånger och bott en gång på Panthea Garden (som det hette då). Hotellet är jättefint och kommer säkerligen passa jättebra, då det ligger lite avsides men ändå nära centrum. Jag hade själv inga barn på den tiden, men vad jag kan minnas så var anläggningen perfekt ur barnsynpunkt.
Enda nackdelen kan väl vara att det är en bit i från någon riktigt fin strand. Tror det går att bada i havet precis nedanför hotellet, men där finns ingen fin iordninggjord strand. Skulle rekommendera en lite promenad längst med havet förbi hamnen mot Greecian Bay, som är kanonfin! Annars har hotellet ett fint poolområde om man föredrar det.
Klimatet är perfekt i maj på så vis att det inte hunnit bli så där otroligt hett (som det kan bli i juli och augusti med temperaturer på över 40 grader i skuggan), men ändå tillräckligt för att man skall slippa frysa någon gång under dygnet. En tröja kan väl vara bra att ha med för säkerhets skull att eventuellt slänga på framåt sena kvällen.
Det är inte jättebilligt att äta ute, men folk får säga vad dom vill, billigare än hemma i Sverige är det utan tvekan! Visst finns det svindyra restauranger även där, men ruinerad blir man inte... annars ligger hotellet nära McDonald's.
Utflykter finns det gott om på Cypern, handlar egentligen bara vad man är intresserad av. Att åka ut på någon båttur på havet är inte dumt alls! Funderar ni på att hyra bil så kom ihåg att det är vänstertrafik...