ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-12, 02:57

Gäst

Standard Ayia Napa - Hotell Kalypso?
Vi är ett gäng 20åringar som ska åka till Ayia Napa och festa i sommar. Vi har hört att Kalypso ska vara ett skönt ungdomshotell. Någon som bott på hotellet? Både bra och dåligt! Eller något annat hotell som är bättre/mer drag?

Vi vill gärna åka när det är som mest fest.. har hört att det ska va i juli? Stämmer det? Vi tänkte åka kanske runt den 7e juli nångång!

En annan sak.. jag har hört sjuukt olika om prisnivån där nere. Vissa säger att det är billigt och andra säger att det är svinfyrt. Jag var där när jag va 14 men kommer inte ihåg hur priserna var då.. Räcker 5000 för en vecka? Jag tänkte inte direkt kasta pengar omkring mig där nere , men vill ändå kunna känna att jag inte behöver snåla!! Kan ju tänka mig att det kostar en hel del att festa och även att äta. !?

Allt om Ayia Napa och bra hotell / Kalypso är välkommet!
Svara med citat

Gammal 2008-02-18, 00:13

Gäst

Standard
Har också hört massa olika om priserna! Hur är det egentligen? Vi är 5 18-åriga tjejer som funderar på Ayia Napa.. Men om det är så dyrt som en del säger så väljer vi nog ngn annan partyö..
väldigt glad om man kunde få veta hur det verklgen är med priserna, innan vi bestämmer oss!
tack!!
Svara med citat

Gammal 2008-02-20, 16:35

Gäst

Standard
Jag var i Napa i somras och bodde på Kalypso, det var ett jääääääääääävligt sunkigt hotell, men jädrans vilket röj det var! Men förväntar man sig liksom ett fräscht hotell med den stämningen så är det något fel där uppe! Alla säger att poolen är klamydiopool osv, jag förstår inte vart folk får allt ifrån! Visst att det stämmer att folk har sex i den på kvällarna.. Baren som finns där gjorde supergoda drinkar och hade dessutom hapy hour flera gånger om dagen, musik spelades dygnet runt. Nära in till själva centrumet, dessutom så finns de en aqua club under Kalypso, besökte dock aldirg den. Om du nu bor där så fort du kommit in till hotell rummet så kommer det knacka på dörren, en som vill sälja till dig, och sälja innbär en barrunda, inkl mat och tshirt - var mäktigt att gå där med våra oranga tshirts (På dom stod det Moore on tour 2007, AYia Napa! En heldags båttut, gott, och vågorna påvägen hem asballa! Sist men inte minst så beacpartyt, 3 h fest på en avlägsen strand och man fick dricka hur mycket man ville! Ingår även mat på det och båtturen. Kostar 1300 om jag minns rätt och helt klart värt det!!!!

Ok, nu ska jag komma till prisfrågan. Jag hade förväntat mig att det skulle vara sviiiiiin dyrt där nere, men osch så fel jag hade. För min del så blev det kris med fickpengar när jag skulle åka pågrund av missuppfattning och jag hade endast med mig 2500 ist för 5 000, och det klarad ejag mig på helt galant!!!!!! Och då käka vi ändå ute 4 dagar, köpte sprit, åkte taxi, gick ut och festa osv. Men dessvärre gick vi inte in på sytällern där dom krävde inträde, om man gör det så tror jag lätt priserna springer iväg.

Nu har jag ingen aning om jag gett svar, men jag svarar gärna på mer!
Svara med citat

Gammal 2008-02-20, 22:30

Gäst

Standard
vilka ställen kräver inträde? ex. grabbarna grus, Castle Club, Bazaar Bar, Club Britannia osv..
och hur mycket ligger inträdet på då ungefär?
Svara med citat

Gammal 2008-02-21, 16:34

Gäst

Standard
Jag tror att Castle Club tog inträde, och om jag minns rätt var det drygt 80-100 svenska kronor. Grabbarna Grus var gratis, rätt ok ställe det faktsikt, mest svenskar. Ett ställe som är bra att förfesta på är Black Hawk, det ligger en liten bit ifrån Grabbarna grus. Om man köper en drink så får man välja mellan 2 valfria shots, och här snackar vi INTE om lurerier, rätt billiga fyllor kunde man få där Men jag tycker absolut ni SKA åka dit, och BO på kalypso. Ni kommer inte ha roligare, lovar!!! Massa ungdomar där. Är dock masssa engelsmän, men jag hade inget emot dom, men många andra har Hehe.
Svara med citat

Gammal 2008-02-21, 17:21

Gäst

Smile Tacksam för svar!!!
Vad kostar en öl resp en drink på baren?
Svara med citat

Gammal 2008-02-21, 22:18

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag tror att Castle Club tog inträde, och om jag minns rätt var det drygt 80-100 svenska kronor. Grabbarna Grus var gratis, rätt ok ställe det faktsikt, mest svenskar. Ett ställe som är bra att förfesta på är Black Hawk, det ligger en liten bit ifrån Grabbarna grus. Om man köper en drink så får man välja mellan 2 valfria shots, och här snackar vi INTE om lurerier, rätt billiga fyllor kunde man få där Men jag tycker absolut ni SKA åka dit, och BO på kalypso. Ni kommer inte ha roligare, lovar!!! Massa ungdomar där. Är dock masssa engelsmän, men jag hade inget emot dom, men många andra har Hehe.

Bor det engelsmän på hotellet kalypso?
Vi har bokat resan nu och ska bo på hotell Melpo-Antia, det är ju inte så jättelångt ifrån Kalypso ; )
En annan sak vi funderar över : dricks. Hur är det med det? Hur mycket ska man ge till bartendern eller till de på restauranger?

Är det något mer som är bra att veta, tipsa oss gärna! ^^
tack!
Svara med citat

Gammal 2008-02-22, 11:06

Gäst

Standard
Nej inte bara, det bor ju svenskar, norskar och iraker där också, och säkert någin mer nationalitet. Ah, Melop, bra för er, Donken på andra sidan gatan Haha
Svara med citat

Gammal 2008-02-24, 12:19

Gäst

Standard
okej, de låter najs ^^
hur gamla är de som åker till Ayia napa, medelåldern? finns det 17-20-åringar?
Svara med citat

Gammal 2008-02-28, 16:24

Gäst

Standard
Kalypso är ett bra hotell om det är fest man letar efter. nära bargatan och allt... men annars är det gansak små rum, små skabbigt. men man ska som sakt bara sova där!! ,ycket orligt folk som bor där... skandinaver som mest, men även en del Engelsmän...

dom brukar säga att tjejer ska åka ner i augusti för då går det tre killar på en tjej, och det samma för killar i juli!! Bra vilket som =)

inne i turist städerna är det som här hemma eller dyrare, letar man sig utan för turist orterna kan maan hitta mycket billigare av allt...
men köper man alkohol i butok och förfestar hemma kan man komma billigt undan, en lite 40 spän...

5000 pix, räcker absolut för en vecka..
hoppas ni får en trevlig resa!

Ps, har bott på cypern i ett år!
Svara med citat

Gammal 2008-03-21, 19:22

Simon

Standard Hotell
Vi är 4 killar från Malmö som ska ner till napa den 1 augusti...

Tänkte höra om någon hört något om hotellet Eligonia? All info är bra

Tack på förhand =)
Svara med citat

Gammal 2008-04-09, 18:30

drewen

Nykomling
drewen är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Wink jadu
Vi ska ner 13juli hoppas massa andra också ska det, självklart ska vi bo på kalypso
Svara med citat

Gammal 2008-04-09, 19:03

Gäst

Standard Kalypso
Hej!

Vi var ett ganska stort gäng som var ner dit och bodde på hotellet för ett par år sedan. jag tycker att hotellet var helt ok. Med tanke på hur billigt vi fick det var det mycket bättre än jag hade kunnat tänka mig. Jag kan inte klaga på något angående hotellet. Visst var rummen ganska små, men så hade vi okcå bokat de minsta rymmen som var billigast. Det fanns ändå helt tillräckligt med plats. dessutom spenderar man inte mycket tid på rummet. Poolområdet var också mycket bra. En stor pool, med möjlighet till volleyboll på ena sidan. Jag tror inte att någon faktiskt har sex i den stora polen som någon påstår här tidigare på forumet. det bevakades nattetid, däremot kan det hända att någon tar sig en olaglig simtur i den lilla poolen..eller vad man nu skall kalla den som ligger högre upp, men att någon sex skulle förekomma där tror jag inte. Från receptionen har de dessutom koll så.. =)

Hoppas ni får en bra resa!
Svara med citat

Gammal 2008-04-12, 10:08

Tusse

Nykomling
Tusse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Tusse
Standard
Har bott där en vecka 2006, va ett tag sen iof men visst hände det en del i poolen...
Fast de va ju inte mycket, där det hände mest va poolen inne på hotellet! Aqua club heter den, själva poolen hade stora klippor där folk gick in i och utförde ritualer:P
hahaha spännande!?
Så har ni hört rycktet om "Klamydia" poolen så e de inte den som e utanför som kallas för det, utan det inne på hotellet...

Ska återigen ner dit den 23:e juni med lumpen grabbarna, hoppas på samma rum som sist:P

Gammal 2008-04-18, 01:39

Gäst

Standard
Hej!
Om man nu vill bo på kalypso en vecka i juli, vart är bäst att boka från? Ving? Har ingen aning alls..
Svara med citat

Gammal 2008-04-18, 14:45

Gäst

Gud va roligt! Jag har oxå tänkt åka till ayia napa, men de går sämre med resesällskap. Tänkte höra om det är någon mer som åker ensam? du kan maila mig på j_ahnstedt@hotmail.com kille som tjej
Svara med citat

Gammal 2008-04-21, 17:45

Gäst

Standard
Citat:

Hej!
Om man nu vill bo på kalypso en vecka i juli, vart är bäst att boka från? Ving? Har ingen aning alls..
Det är bara med fritidsresor du kan boka kalypso
Svara med citat

Gammal 2008-05-08, 15:42

resefantasten

Medlem
resefantasten är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 5

Standard
melpo har ju blivit ett bluestar hotell bed bamseklubb.........vill man festa så är det kanske inte så kul,men kalypso är ju brevid!
Svara med citat

Gammal 2008-05-14, 18:37

Gäst

Talking
Jag har bott på Kalypso två gånger tidigare,en gång 2005 och förra sommaren. 2005 var rummet helt fräscht och bra, men det vi hade förra året(en tvårummare för 2personer) var SUNKIGT!! det var myror i sängarna och allmänt äckligt. Men grymt drag var det! 2005 var vi där i slutet på maj,inte alls lika mycket drag som förra året då vi var sista veckan i augusti. I sommar åker vi 7juli o e där två veckor,bor på kalypso igen eftersom det ligger på så bra läge och grymt drag med fester 24/7 men man ska inte vänta sig nåt lyxhotell om man bor på kalypso! Bästa nattklubben är definitivt Carwash!! dit kan man dra sen då puberna stänger(runt 2 tror jag). Castle Club har jag aldrig varit till,men ska definitivt dit i år!
syns i dimman! //ayia-napa girl
Svara med citat

Gammal 2008-05-14, 21:50

Peter Taggen tagesson

Standard
Citat:

Jag har bott på Kalypso två gånger tidigare,en gång 2005 och förra sommaren. 2005 var rummet helt fräscht och bra, men det vi hade förra året(en tvårummare för 2personer) var SUNKIGT!! det var myror i sängarna och allmänt äckligt. Men grymt drag var det! 2005 var vi där i slutet på maj,inte alls lika mycket drag som förra året då vi var sista veckan i augusti. I sommar åker vi 7juli o e där två veckor,bor på kalypso igen eftersom det ligger på så bra läge och grymt drag med fester 24/7 men man ska inte vänta sig nåt lyxhotell om man bor på kalypso! Bästa nattklubben är definitivt Carwash!! dit kan man dra sen då puberna stänger(runt 2 tror jag). Castle Club har jag aldrig varit till,men ska definitivt dit i år!
syns i dimman! //ayia-napa girl

Nice.. åker också dit den 7e Juli.. Men var fullbokat på kaypso. så vi ska bo på Eligonia.. hoppas det är någolunda drag där. anars får vi kommao festa med er på kalypso :P
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8