ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-22, 19:29

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard Vår resa
Tänkte bara berätta lite om vår SB Resa förra året.

Jag och en kompis åkte dit den 14 augusti förra året med Ving. Vi hade den bästa veckan ever. Vi landade i Burgas som ligger några mil från SB och det tog inte lång tid att komma dit med bussen.

Sunny beach är rätt litet och det är bara uppbyggt för att sola, bada och festa. Det enda som finns i SB är Natt klubbar, Strippklubbar, Restauranger, Hotell, Sexshoppar, och ett och annat köpcenter samt en jävla massa gatukök.

Hur va nöjes livet?
Jofan man blev underhållen varje dag. Finns mängder av aktiviteter på stranden som Beachvolleyboll, Massage, Jetski och massa andra roliga saker. Att åka Jetski är svin dyrt men det är det vart du än åker.

När det gäller klubblivet så finns där massor. Vi blev dock förälskad i Den glade viking och vi festade faktiskt bara där under hela våran vistelse. Det är en stor klubb med rum för ca 2000 pers. Vi hade även turen att få se Basshunter och han spelade på söndagen på den glade viking och jag tror han har det som tradition att spela i SB under den tiden. Den glade viking hade olika evenemang varje kväll som någon nämnde innan. Pub rundor osv. Rekommenderar starkt att gå dit. Det är dessutom fri bar

Positiv med resan!
Vi fick det vi kom för. Vi ville ha sol, bad och fest. Vi hade hört mycket om Sunny beach innan och var skeptiska till om det skulle bli som vi hört. Men vi är inte alls besvikna och är nöjda med resan som överträffade våra förväntningar.

Billigt är det också. Både mat och dryck på gatuköken är skitbilliga. Restauranger är också billiga men inte i samma klass. Vi käkade mest på gatuköken och en lunch kunde gå på mellan 30-50 kr. Alkoholen på klubben är dock dyr efter den fria baren. Men inte riktigt samma klass som i Sverige men enligt deras standard så är det lite dyrare men det är det alltid på klubbar. Däremot är det billigt på Supermarket. Halv liter öl för 8 kr så köp där och förfesta på rummet eller något kan vara ett tips och sen köra på fria baren

Negativt?
Inget direkt men man märker att vissa försäljare är trötta på turister och kan vara smått otrevliga. Vi stötte på en och annan otrevlig försäljare. Men finns inget du kan göra åt det. Du är på semester och det bästa du kan göra är att ignorera det le tillbaka och uppföra dig. Endel snackar om att man inte ska gå på stranden på kvällarna. Gå inte PÅ stranden men där finns en gångbana längs stranden där du kan gå för där är massa folk. Bara inte ut på stranden. Men som sagt den enda negativa saken jag kan komma på är att en och annan var smått otrevlig.

Skulle inte rekommendera Sunny beach till barnfamiljer. Kan tänka mig att åka dit igen Jag bodde på Blue Bay Hotell som var ett helt underbart hotell! Rekommenderar det hotellet starkt!

Kristoffer/Född 1993
Svara med citat

Gammal 2012-03-06, 21:51

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
trevligt att du haft en rolig semester kristoffer men måste bara kommentera ditt påstående om att "sb inte är något för barnfamiljer"

har själv varit där 11 gånger varav 2 ggr som singel,5 med sambo och nu dom 2 senaste med sambo och barn.

är inga problem alls att åka med barn, barnfamiljer vill ha bekvämlighet (jag iallafall) och väljer kankse ett "lite finare" men lite lugnare omgivning med all inclusive som ungdommar inte föredrar då dom vill ha party så när ni är ute och partajar så ligger vi och sover och då ni sover är vi och shoppar och badar :-)

så vill påstå att det påståendet är fel då man knappt märker av partyt.

/Tom

Gammal 2012-03-07, 18:47

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg

trevligt att du haft en rolig semester kristoffer men måste bara kommentera ditt påstående om att "sb inte är något för barnfamiljer"

har själv varit där 11 gånger varav 2 ggr som singel,5 med sambo och nu dom 2 senaste med sambo och barn.

är inga problem alls att åka med barn, barnfamiljer vill ha bekvämlighet (jag iallafall) och väljer kankse ett "lite finare" men lite lugnare omgivning med all inclusive som ungdommar inte föredrar då dom vill ha party så när ni är ute och partajar så ligger vi och sover och då ni sover är vi och shoppar och badar :-)

så vill påstå att det påståendet är fel då man knappt märker av partyt.

/Tom
Håller fullständigt med dig Tom.har själv varit där 11 ggr med familjen.blir tolfte till sommare...
Svara med citat

Gammal 2012-03-11, 21:19

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Standard
Sa aldrig att det inte var något för barnfamiljer, sa att jag bara Inte rekommenderar det till barnfamiljer. Jag fick uppfattningen om att det var otroligt livligt och ingen barnfamiljs miljö och såg inte heller några barnfamiljer.

Sen är det klart att ni uppfattar det kanske olika. Ni har ju varit där ett x antal ggr mer än mig. Men detta är baserat på MIN uppfattning och bara vad jag tycker Sen får ni såklart säga emot vill bara klargöra det
Svara med citat

Gammal 2012-03-12, 19:36

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tuuan Visa inlägg

Sa aldrig att det inte var något för barnfamiljer, sa att jag bara Inte rekommenderar det till barnfamiljer. Jag fick uppfattningen om att det var otroligt livligt och ingen barnfamiljs miljö och såg inte heller några barnfamiljer.

Sen är det klart att ni uppfattar det kanske olika. Ni har ju varit där ett x antal ggr mer än mig. Men detta är baserat på MIN uppfattning och bara vad jag tycker Sen får ni såklart säga emot vill bara klargöra det
He,he......det var ju snällt av dig att vi får säga emot.......du var väl bara ute nattetid.......och då är ju inte barnfamiljerna ute precis............sen får du ju såklart säga emot om du vill......vill bara klargöra det....
Svara med citat

Gammal 2012-03-13, 00:32

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Standard
Definera ute, va ute under dagen på stranden osv och där syntes inte många barnfamljer där heller, mest ungdomar.
Svara med citat

Gammal 2012-03-13, 20:03

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Standard
Citat:

Definera ute, va ute under dagen på stranden osv och där syntes inte många barnfamljer där heller, mest ungdomar.
Definition ute= ej innanför väggar och tak...........brukar vara fullt med barnfamiljer på stranden...men jag har bara varit där 11ggr...........jag måste ha misstagit mig/sett fel då......ska kolla noga nu till sommaren.....återkommer med rapport till dig....
Svara med citat

Gammal 2012-03-14, 22:22

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Standard
Du kanske ska vakna och komma ut ur ditt lilla nötskal. Detta är från VÅR resa. Inte någon av DINA 11 resor. Där fanns barnfamiljer men ytterst få när VI var där. Stranden Kryllade av ungdomar som bada, spela volleyboll och skaffa massage när VI var där.

Eller ska jag låta Herr Ironisk berätta vad VI såg och uppfattade VÅR resa?
Svara med citat

Gammal 2012-03-15, 19:31

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Standard
Citat:

Du kanske ska vakna och komma ut ur ditt lilla nötskal. Detta är från VÅR resa. Inte någon av DINA 11 resor. Där fanns barnfamiljer men ytterst få när VI var där. Stranden Kryllade av ungdomar som bada, spela volleyboll och skaffa massage när VI var där.

Eller ska jag låta Herr Ironisk berätta vad VI såg och uppfattade VÅR resa?

Bli nu inte arg lilla gossen....he.he verkar som du var där i november eller något.........hälsningar från Herr Ironisk(roligt med lättretade folk...).sen är ordet definiera inte definera...........men jag ger mig,du får rätt så avslutar vi diskussionen.Har inte tid med dig mera........måste försöka komma ut ur nötskalet nu.
Senast redigerad av jan den 2012-03-15 klockan 19:35.
Svara med citat

Gammal 2012-03-16, 13:54

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
nu ska vi vara snälla detta är inte någon tävling hur det va och inte, självklart olika åldersgrupper olika tider på året, och vi gillar alla bulgarien och sb så vi sitter i samma båt..

make love not war !

Gammal 2012-03-16, 17:00

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg

nu ska vi vara snälla detta är inte någon tävling hur det va och inte, självklart olika åldersgrupper olika tider på året, och vi gillar alla bulgarien och sb så vi sitter i samma båt..

make love not war !
Håller med dig Tom,både du och jag har varit där ett antal ggr och kan säkert svara på många frågor för de som är intresserade.Ha det bra,hälsningar Janne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8