ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-21, 02:15

Eidehall

Nykomling
Eidehall är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard Sunny beach - BÄSTA PARTYSTÄLLET!
Hej alla glada!

Kom hem från Sunny Beach för två dagar sen, och känner mig skyldig till att skydda turistorten från all skit som skrivs om den/det/whatever. Det var verkligen en av de bästa resorna jag har gjort - PERFEKT för er som vill åka iväg och festa en hel vecka.

Personalen var trevlig, även om tjejerna kan uppfattas som stöddiga är de oftast för de inte förstår engelska. Annars var alla supertrevliga (både mitt gäng, och tre gäng med killar från Sverige som vi lärde känna tyckte det)

Tips på partyställen är
- Den glade viking
Helt galet ställe, vi kom hem vid halv 5-6 varje dag. De står alltid folk på gatorna som jobbar för Viking som säljer biljetter och de är oftast till Pubrundor (Som är det ROLIGASTE jag gjort på fyllan, någonsin!) och Free bar (vilket är ett smidigt sätt att bli full på ) Man får även en tshirt för varje pubrunda och 5 gratis drinkar!!! Oftast för 10 leva

- The corner
Bra förfest bar och vi tog även en öl där varje morgon haha innan vi gick och la oss.

- Aloha bar
Ojoj vilka shottar vi tog där, helt galet. Och sjukt bra musik som man blev taggad av. Direkt efter några drinkar och shottar gick vi till Glade viking.

- Lazur
Se till att skaffa biljetter till den stora pubrundan som är varje torsdag. 2 stora "diskotek", 4 barer, 6 gratis drinkar och en tshirt - hur kul som helst!

Sen var man minst på 10 ställen till som jag inte ens minns namnet på haha, men för att sammanfatta partylivet där nere; GALET! Så jävla roligt hade man, hela tiden! Men DEN GLADE VIKING är en 10a! Av alla ställen jag har varit på (Ibiza, Magaluf, Ayia Napa) så var den nattklubben den roligaste och galnaste haha.

Bodde på hotell Alba, som ligger precis mitt i smeten. 100 meter eller något till havet (och havet är inte grumligt och äckligt, utan JÄTTEFINT och stranden är fantastisk)
Hotellet var grymt, bodde massa andra svenska gäng där och man för-förfestar på balkongerna tillsammans med alla innan man drar ut =)

Japp, kände mig skyldig till att ge er lite färsk information! Hoppas ni som drar till Sunny beach kommer ha samma härliga upplevelser som jag. Fråga bara om det är något, nu när minnet är färskt!

KRAM / Michaela
Svara med citat

Gammal 2011-06-22, 19:46

Gäst

Standard pris?
Det låter verkligen super!!
tänkte bara fråga vad inträde till den glade viking kostar? och vad deras pub crawl kostar?
Sen så undrar jag om du vet något om hotel colosseum 2? vart det ligger och om det är mycket ungdomar som bor där?
Svara med citat

Gammal 2011-06-22, 20:29

Gäst

Standard Den glade viking i Sunny Beach
Den Glade Viking Sunny Beach
Svara med citat

Gammal 2011-06-22, 22:59

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
[quote=Gäst;139375]och vad deras pub crawl kostar?
QUOTE]
är nog troligtvis gratis då det är en Pub.

kul att nu hafft kul, inte lika kul som levern förmdar jag :-)

man kan även åka dit som "gubbe" oxo och ha det skönt, det är ja ett levande exempel på :-)
/Tom

Gammal 2011-06-23, 08:06

Gäst

Standard
[quote=Tom;139389]
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

och vad deras pub crawl kostar?
QUOTE]
är nog troligtvis gratis då det är en Pub.

kul att nu hafft kul, inte lika kul som levern förmdar jag :-)

man kan även åka dit som "gubbe" oxo och ha det skönt, det är ja ett levande exempel på :-)
/Tom
"puc crawl" = pubrunda, betyder inte att den glade viking är en pub
Svara med citat

Gammal 2011-08-14, 06:23

Gäst

Standard Hotel Coloseum 2
Jag har varit i Sunny B 4 gånger och åker en 5e nu på tisdag. En av gångerna bodde jag på Coloseum 2, förra våren. Vi fick en jättefin och stor lägenhet med en stor balkong. Hotellet är litet men fräscht och trevlig personal. Poolen och poolområdet är väldigt litet och det är ett lungt ställe, så om ni är ett partygäng rekomenderar jag annat hotel. Coloseum 2 ligger 800 meter från centrum mot Nessebar. Jag rekomenderar att bo i centrum eller en bit åt andra hållet. Ha en bra resa !
Svara med citat

Gammal 2012-01-09, 01:07

strogga

Nykomling
strogga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Eidehall Visa inlägg

Hej alla glada!

Kom hem från Sunny Beach för två dagar sen, och känner mig skyldig till att skydda turistorten från all skit som skrivs om den/det/whatever. Det var verkligen en av de bästa resorna jag har gjort - PERFEKT för er som vill åka iväg och festa en hel vecka.

Personalen var trevlig, även om tjejerna kan uppfattas som stöddiga är de oftast för de inte förstår engelska. Annars var alla supertrevliga (både mitt gäng, och tre gäng med killar från Sverige som vi lärde känna tyckte det)

Tips på partyställen är
- Den glade viking
Helt galet ställe, vi kom hem vid halv 5-6 varje dag. De står alltid folk på gatorna som jobbar för Viking som säljer biljetter och de är oftast till Pubrundor (Som är det ROLIGASTE jag gjort på fyllan, någonsin!) och Free bar (vilket är ett smidigt sätt att bli full på ) Man får även en tshirt för varje pubrunda och 5 gratis drinkar!!! Oftast för 10 leva

- The corner
Bra förfest bar och vi tog även en öl där varje morgon haha innan vi gick och la oss.

- Aloha bar
Ojoj vilka shottar vi tog där, helt galet. Och sjukt bra musik som man blev taggad av. Direkt efter några drinkar och shottar gick vi till Glade viking.

- Lazur
Se till att skaffa biljetter till den stora pubrundan som är varje torsdag. 2 stora "diskotek", 4 barer, 6 gratis drinkar och en tshirt - hur kul som helst!

Sen var man minst på 10 ställen till som jag inte ens minns namnet på haha, men för att sammanfatta partylivet där nere; GALET! Så jävla roligt hade man, hela tiden! Men DEN GLADE VIKING är en 10a! Av alla ställen jag har varit på (Ibiza, Magaluf, Ayia Napa) så var den nattklubben den roligaste och galnaste haha.

Bodde på hotell Alba, som ligger precis mitt i smeten. 100 meter eller något till havet (och havet är inte grumligt och äckligt, utan JÄTTEFINT och stranden är fantastisk)
Hotellet var grymt, bodde massa andra svenska gäng där och man för-förfestar på balkongerna tillsammans med alla innan man drar ut =)

Japp, kände mig skyldig till att ge er lite färsk information! Hoppas ni som drar till Sunny beach kommer ha samma härliga upplevelser som jag. Fråga bara om det är något, nu när minnet är färskt!

KRAM / Michaela
Hur varmt var det då du var där? jag ska nämligen dit 21 maj-4 juni och jag hoppas på värme då
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 16:05

Eidehall

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av strogga Visa inlägg

Hur varmt var det då du var där? jag ska nämligen dit 21 maj-4 juni och jag hoppas på värme då
Oj, det var runt 30 grader ungefär. Vissa dagar var det så varmt att man knappt kunde gå på stranden. Men det är väldigt behagligt och skönt! hoppas du får en grym resa!
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 16:06

Eidehall

Nykomling

Standard
[quote=Gäst;139395]
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg

"puc crawl" = pubrunda, betyder inte att den glade viking är en pub
Oj, alltså pub crawl = Man besöker vanligtvis 2 stora nattklubbar och 4 barer/pubar
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 17:34

strogga

Nykomling

Standard
Okej Det låter ju ut perfekt. Jag får hoppas vi får lika bra väder som du fick!
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 22:21

twoseventeens

Nykomling
twoseventeens är inte uppkopplad

Standard
är det "farligt" som folk säger? att man lätt bli misshandlad, rånad &drogad? för min kompis och jag åker ner själva så är smått orolig
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 22:32

strogga

Nykomling

Standard
Jag har varit i sunny beach 3 gånger. 2007,2008 och 2011. Jag har åkt i augusti varje gång men jag åker i maj i år då det är en studentresa.

Jag har aldrig upplevt det farligt. Folk är så himla trevliga där att det inte är sant. Jag har aldrig blivit misshandlad, drogad eller rånad. Fast jag varit ute sent om nätterna och varit på dom största nattklubbarna som tex Lazur så har alla ändå varit snälla

Och sen då jag varit ute om nätterna så har det varit 1 km att gå hem från blomstergatan där man hänger mest. och jag har inte sett något som hänt då heller

Så jag skulle inte oroa mig om jag var er. Sunny beach är bäst Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-01-12, 22:42

strogga

Nykomling

Standard
Jag vill tipsa om ett perfekt hotell också.

Jag åker 2 veckor. 21maj-4juni. Jag har bokat via fritidsresor och kommer bo på hotell Alba. Det är mitt på blomstergatan, nära till allt man kan tänka sig och inte ens 200m till stranden

Det blev 5000/person i två veckor för oss Hotellet är jätte fint också
Svara med citat

Gammal 2012-04-13, 02:32

Eidehall

Nykomling

Standard
Åh va bra! Bodde med påAlba, bästa hotellet. Kunde bara springa hem lite snabbt ifall man hade glömt ngt :-) ligger precis mitt i smeten. Hoppas ni får en grym resa!
Svara med citat

Gammal 2012-04-13, 02:34

Eidehall

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av twoseventeens Visa inlägg

är det "farligt" som folk säger? att man lätt bli misshandlad, rånad &drogad? för min kompis och jag åker ner själva så är smått orolig
Absolut inte! Bara rykten :-) det ör ju sunt förnuft som gäller, precis som på alla andra ställen. Men aldrig farligt, nej. Hoppas du bokar :-)
Svara med citat

Gammal 2012-05-01, 23:49

Gäst

Smile
Åkte till SB Förra året och åker dit igen fast med en större skara denna gången

Är sjukt peppad!! Härligt att er resa blev bra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8