ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-21, 01:07

pimis

Nykomling
pimis är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Standard Sozopol
Hej alla!
Har bokat resa till sozopol i mitten av augusti och undrar om det
är någon som har erfarenhet av stället?
Vad som skulle vara intressant att veta är lite priser
och din uppfattning om stället.

Tips på resturanger... allt är välkommet !

Hälsningar Jim
Svara med citat

Gammal 2011-06-21, 07:16

Päran

Globetrotter
Päran är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 6

Standard
Vi va i Sozopol för 2 år sedan.
Bytte till S.B efter 2 dagar pga att byn va mkt b.
förutom gamla delen.
stranden va inte alls bra om man jämför med S.B

Gammal 2012-02-28, 14:23

jenn21

Nykomling
jenn21 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard Sozopol
Hej,

Jag har varit i Sozopol i somras 2011, och jag kan varmt rekommendera stället... men det beror förstås på vad man föredrar. Är man ute efter ett lugnt ställe, med billiga priser, god mat (skaldjur!) och fina stränder, så är Sozopol att rekommendera. Finns många fina stränder runtomkring, i själva Sozopol finns sk "gamla stadskärnan" och den "nyare delen" av staden, båda ligger om en varsin sida om staden längs stranden, och har en varsin strand. Den nyare delen består mest av restauranger, billiga shoppingsstråk, sandstrand, etc. och är mer turistigt jmf med den äldre delen som består av restauranger och det finns även ruiner kvar av den gamla stadskärnan (vet ej hur gammal???) och även gamla trähus som är typiska för Bulgarien och som folk fortfarande bor i (!) (hur mysigt som helst!). Sen finns det en hamn på den äldre sidan av stan, varifrån man kan ta färjan till en närliggande ö och snorkla/dyka.

Finns även många fina närliggande stränder runtomkring Sozopol dit man kan ta sig för en dagstur.

Hade planerat att resa längs kusten ner till Turkiet, Istanbul, under samma resa men blev istället kvar i Sozopol (så staden har sin charm). Flyttade även fram hemresa för att vi ville spendera några dagar extra i Sozopol, så ja, staden har sin charm. Hade gärna rest dit igen om jag var ute efter en semester med billig mat, mkt sol och avkoppling, men vad gäller det kulturella så är jag mer för Kroatien (en jämförelse). Men annars är Sozopol varmt att rekommendera om man är ute efter sol, god mat och avkoppling!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8