Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Rent skitsnack skulle jag vilja säga, jag har bott i Stockholm i över 30 år och aldrig varit med om att jag blivit lurad av en taxi chaufför eller mött på någon inkastare! Inte heller har jag riskerat att åka på stryk av en dörrvakt det förekommer men inte alls i lika stor utsträckning som i SB. Jag tycker att ni forumveteraner gång på gång tonar ner läget i SB.
|
okej jag ska omformulera det.
sunny beach har väl runt 30 tusen sängar och är en liten turistort, minst 50 % är väl ungdommar som är där för att festa och beter sig som här hemma, därnere är det lite annorlunda kultur...
så alla vet väl vad peace end love är nu flr tiden, där samlas 30 tusen och ja vill påstå att kriminaliteten är betydligt större på paece end love !
självklart blir svenskar lurade på pengar i sunny beach som i alla andra turistorter, vad det gäller taxi så finns det olika taxametrar för turister och bulgarier, sunny beach som har 500 fast boende bulgarier och lever på turister då det endast är en Turistort med restauranger och barer/klubbar så har ja inte förväntat mig annat än att dom vill tjärna pengar på oss turister.. och så är det väl precis överallt,där turister finns är priserna högre än någon annastans, gå bara och köp en pizza på en känd svensk camping så har du samma symtom, eller varför inte gämföra priserna på stureplan mot någon lokal pub i förorten.. skillnad ?
/Tom