ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-05-30, 15:30

Gäst

Standard Frågor till erfaren från oerfaren
Hej!
Jag är en tjej som är rätt oerfaren med det här med resor, har endast varit i Paris och på Mallorca tidigare.
Nu är det så att jag och min tjejkompis drar till SB på lördag (!!) och nu börjar min oro komma.
Är det så illa som alla skriver där nere med våldtäkt, taxichafförer osv? Jag är 21 år, liten, blond, blåögd och fräknig, bör jag akta mig? Köpa pepparsprej kanske?^^ Om vi vill gå ut någon kväll, hur ska vi ta oss hem om man ska undvika taxi?
Har även hört något om att man inte ska låta sig fotograferas med djur på gatan??
Hur är försäljarna? Håller dom på och drar i en?
Sen undrar jag även om det är någon som varit på hotell Dunav som vi ska bo på? Resan vi hittade var grymt billig så jag har en klump i magen om att något är fel..

Väldigt tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2011-05-30, 22:17

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Är det det hotell som Apollo har som All inclusive? I så fall är det säkert inget problem med hotellet. 0 m till centrum skriver de, men jag antar du vill röra dig lite längre än så. Det finns kanske någon med färskare minnen av Sunny Beach än mina 30 år gamla. (Då var det lugnt där).

/PeterO

Ps, efter att ha läst på lite om Bulgarien så är väl omdömet att om man beter sig där som här hemma så väntar inga överraskningar.
Senast redigerad av PeterO den 2011-05-30 klockan 22:29.
Svara med citat

Gammal 2011-05-31, 10:35

Gäst

Smile S.B.
Hej!

Har du varit i Stockholm kväll/nattetid?
Ung. detsamma i S.B.
Se till att inte bli berusade och använd sunt förnuft så
blir det bra.

Försäljarna är tjatiga och på,men de drar och sliter inte i dig.

NEJ.Varför skulle du låta dig fotograferas med ett stackars djur som
släpas runt? Och betala för det....tänk på djuren och gynna inte sådan verksamhet!

Ha det bra i SB !
Svara med citat

Gammal 2011-06-03, 08:51

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
hej.

precis som föregående talare säger.. gör inget du inte skulle göra hemma.

denna fråga kommer upp ett antal gånger per säsong så använd gärna "sök" funktionen.
annars så får du svar på dina frågor i tråden nedan
http://www.reseforum.se/forum/bulgar...ch-2011-a.html
/Tom

Gammal 2011-06-14, 23:55

Gäst

Standard
Rent skitsnack skulle jag vilja säga, jag har bott i Stockholm i över 30 år och aldrig varit med om att jag blivit lurad av en taxi chaufför eller mött på någon inkastare! Inte heller har jag riskerat att åka på stryk av en dörrvakt det förekommer men inte alls i lika stor utsträckning som i SB. Jag tycker att ni forumveteraner gång på gång tonar ner läget i SB.
Svara med citat

Gammal 2011-06-15, 10:06

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Rent skitsnack skulle jag vilja säga, jag har bott i Stockholm i över 30 år och aldrig varit med om att jag blivit lurad av en taxi chaufför eller mött på någon inkastare! Inte heller har jag riskerat att åka på stryk av en dörrvakt det förekommer men inte alls i lika stor utsträckning som i SB. Jag tycker att ni forumveteraner gång på gång tonar ner läget i SB.
Precis som som de flesta SB bor troligtvis inte blivit lurade av en taxi chafför i SB.

Faktum är att man alltid är mer utsatt som turist, eftersom man inte vet hur allt fungerar. Som turist är man mer utsatt oavsett vilket land man kommer till, även Sverige. Man får läsa i kvällspressen nästan varje vecka om tursiter som fått betala 500 Euro för en körning från Arlanda till Stockholm.
Svara med citat

Gammal 2011-06-16, 11:55

Gäst

Standard
Kan du inte länka till dessa tidningsartiklar som publicerar detta varje vecka? Men jag vet att turister blir lurade av våra ärliga "nysvenskar" eller "nybyggare" som maud olofsson kallar dem!
Svara med citat

Gammal 2011-06-17, 09:02

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

okej jag ska omformulera det.

sunny beach har väl runt 30 tusen sängar och är en liten turistort, minst 50 % är väl ungdommar som är där för att festa och beter sig som här hemma, därnere är det lite annorlunda kultur...

så alla vet väl vad peace end love är nu flr tiden, där samlas 30 tusen och ja vill påstå att kriminaliteten är betydligt större på paece end love !

självklart blir svenskar lurade på pengar i sunny beach som i alla andra turistorter, vad det gäller taxi så finns det olika taxametrar för turister och bulgarier, sunny beach som har 500 fast boende bulgarier och lever på turister då det endast är en Turistort med restauranger och barer/klubbar så har ja inte förväntat mig annat än att dom vill tjärna pengar på oss turister.. och så är det väl precis överallt,där turister finns är priserna högre än någon annastans, gå bara och köp en pizza på en känd svensk camping så har du samma symtom, eller varför inte gämföra priserna på stureplan mot någon lokal pub i förorten.. skillnad ?

/Tom

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8