ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-12, 02:10

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Smile Frågor till erfarna bulgarien resenärer
Jag och mina kompisar tänkte dra ner till sunny beach nu till sommaren 2011. Jag har läst många forum inlägg och så.

Om jag förstår det rätt så är det fortfarande rätt så billigt med käk där men det är smaklöst?

Är det värt att skaffa halvpension?

Vattnet är bra?

Det är ett bra ställe för ungdomar eller unga vuxna?

Någon som har vistats på blue bay hotel som kan ge omdöme för det är ett av våra alternativ samt att alla säger att hotelet Chaika hotel är dåligt. Tips på andra hotel som inte är allt för dyrt för ett gäng sena tonåringar att bo på.

Ska man lägga ett par hundra lappar extra på att få ett bättre hotel eller lägga pengarna på utelivet?

Tacksam för svar Kristoffer
Svara med citat

Gammal 2011-03-13, 17:12

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
maten är fortfarande relativt billig om om gämför med sverige,dock så stiger priserna varje år,dock är alkoholen billig och utelivet stort då ja får en känsla av att nu kommer utforska det grundligt :-)

vattnet är fint och en blandning mellan söt och salt vatten, vissa perioder kan det vara en del alger vid strandkanten och i havet beroende hur strömmarna ligger och hur varmt det varit misstänker jag..när vi va ner i mitten av augusti 2010 så va det ganska mycket men då hadde dom hafft en längre värmebölja då det va runt 35-40 grader,har aldrig upplevt sådan värme där nere på dom 10 resorna vi gjort...

dom aktuella hotellen du nämner har ja ingen koll på, men tänk på att deras betygs-sättning är betydligt högre än här hemma, så bor man i ett 2 stjärning hotell i bulgarien så är det som ett slitet gammalt vandrahemhär hemma, så räkna av 1 1/2 stjärna så är vi på våran nivå här hemma, så det är ju vad man priotera..

maten är som du skriver smaklös om du inte vet vilka restauranger man ska gå på. sen det som är smaklöst är det internationella maträtterna inte bulgariska. men sök i forumet här så får du fram bra restauranger.

trevlig resa
/Tom

Gammal 2011-03-13, 19:05

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Smile
Tack för tipsen. Får hoppas att det inte är 40 grader haha. Det är fruktansvärt mycket.

Jag har också en fråga. Finns det mycket prostitution och sånna strippklubbar? Fick höra att det finns mycket strippklubbar och prostitution. Finns det områden man bör undvika i SB? Eller är det bara att hålla sig till turistområdet så är allt fine
Senast redigerad av Tuuan den 2011-03-13 klockan 19:21.
Svara med citat

Gammal 2011-03-20, 12:09

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tuuan Visa inlägg

Tack för tipsen. Får hoppas att det inte är 40 grader haha. Det är fruktansvärt mycket.

Jag har också en fråga. Finns det mycket prostitution och sånna strippklubbar? Fick höra att det finns mycket strippklubbar och prostitution. Finns det områden man bör undvika i SB? Eller är det bara att hålla sig till turistområdet så är allt fine
stripp klubbarna ligger tyvärr innne i turistorterna, men man ser inget av det förutom bilder på lättkläddda damer på utsidan, vad det gäller prostution så har ja sett dom några gången oxo, 2 gånger så har dom kommit fram och "erbjudit sina tjänster" då jag gick själv och inte med min sambo dom senaste 7-8 resorna vi gjort ner dit.. då vi är lite äldre så skulle ja kunna tänka mig att dom är ute fram imot småtimmarna och försöker på fulla turister.

ställen man ska undvika är att gå runt ensam på ödsliga mörka gränder nattetid och även stränderna på nätterna då det har hänt att "falska vakter" kräver turister på pengar då dom påstår att det är förbjudet att vistas på stränderna då,folk har även blivit rånade där.

men ska man gämföra så är det inte farligare än att gå runt i vilken storstad som helst här hemma...

bara att använda sunt förnuft och inte vara för påvärkad då man är ett lätt offer för tex rån.
/Tom

Gammal 2011-03-20, 17:37

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Standard
[quote=Tom;135256]stripp klubbarna ligger tyvärr innne i turistorterna, men man ser inget av det förutom bilder på lättkläddda damer på utsidan, vad det gäller prostution så har ja sett dom några gången oxo, 2 gånger så har dom kommit fram och "erbjudit sina tjänster" då jag gick själv och inte med min sambo dom senaste 7-8 resorna vi gjort ner dit.. då vi är lite äldre så skulle ja kunna tänka mig att dom är ute fram imot småtimmarna och försöker på fulla turister.

ställen man ska undvika är att gå runt ensam på ödsliga mörka gränder nattetid och även stränderna på nätterna då det har hänt att "falska vakter" kräver turister på pengar då dom påstår att det är förbjudet att vistas på stränderna då,folk har även blivit rånade där.

men ska man gämföra så är det inte farligare än att gå runt i vilken storstad som helst här hemma...

bara att använda sunt förnuft och inte vara för påvärkad då man är ett lätt offer för tex rån.
/Tom[/QUOTE

Det låter bra. Tack för tipsen!
Svara med citat

Gammal 2011-07-02, 00:30

ehann

Nykomling
ehann är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
Jag åker dit ner med min tjejkompis den 16 augusti, och vi ska bo på Chaika Beach. Det verkar vara ett hotell man antingen hatar eller älskar. Eftersom vi ändå inte har tänkt spendera speciellt mycket tid på hotellet och inte heller har speciellt höga krav på det folk har klagat på (typ personalen och maten) känns det som att det borde duga för oss
Svara med citat

Gammal 2011-08-11, 00:45

Tuuan

Medlem
Tuuan är inte uppkopplad

Standard :)
Härligt! Fick ett tips av en kompis som har varit där. Tydligen ska man vara på Den glada vikingen. Gratis öl till 24:00 enligt henne :S Det taggade min polare extra mycket. Har ni några tips på ställen eller tar ni det som det kommer som man säger
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8