ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-25, 14:08

Empan

Nykomling
Empan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard Laguna Park
Hej!

Vi ska åka till Sunny Beach nu i början på september i en vecka och ska bo på Laguna Park med all inclusive. Jag hade hoppats att någon har bott på det hotellet och kan berätta lite om maten på hotellet, vad som serverades i baren osv. Dessutom kan det vara bra med andra nyttiga fakta så som vädret i september även om jag läst en del om det själv!

Alla åsikter är välkommet och jag hoppas att någon har bott på Laguna Park med all inclusive och kan dela med sig lite av hur det var där.

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2010-08-25, 19:14

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
använd sökfunktionen, finns en tråd om detta längre ner på första sidan.

http://www.reseforum.se/forum/bulgar...bott-daer.html

bodde där själv mellan 10-17 aug

maten va helt okej och alkoholen med..supernöjda,

i barenena serveras pepsi,en slags fanta,citrondryck,tonic,soda vatten,vatten öl och inhemska drinkar av vodka,gin och rom, vitt och rött vin men dom va inga höjdare enligt dom som drack men ja vet ju inte, men vill man ha vin kan man gå och köpa en bra flaska sofia för 15-20 kronor i affären.

poolbaren har öppen mellan 10-21 baren inne ha öppet till 23 för all inclusive,efter detta får man betala

i snacks baren som ligger bakom restaurangen serverar läsk och pizza slice,korv i baguette,tost och vanliga smörgåsar hela dagen,

frukost mellan 7:10 och 10:00
lunch 12-14
midag 18-21

glass (typ kulglass) i rån-bägare har man tillgång till hela dagen antingen vid retastaurangen eller vid inomhus baren..

mat i massor fick man då så man la val på sig ett par kilo :-)

vad det gäller vädret så har vi varit där i slutet av aug-början av sep ett tiotal gånger och hafft bra alla gånger utom en.. skulle tippa på att ni får mellan 25-30 dagtid och 17-21 nattetid,om inte ryssvärmen ligger kvar vill säga då vi hade 27 på nätterna och 32-35 på dagarna och 31-32 i havet hela veckan, det va olidligt nästan så det va bra att det finns ac på rummen.

bulgarisk väderleksrapport
http://vremeto.v.bg/c/index.pl%3Fpla...lang=_eng.html

sunny beach ligger 3,5 mil ovanför bourgas,klicka på det så får du för 4 dagar framåt

är det nått speciellt du fundrar över så fråga på.
/Tom
Senast redigerad av Tom den 2010-08-25 klockan 19:35.
Svara med citat

Gammal 2010-08-26, 15:34

Empan

Nykomling
Empan är inte uppkopplad

Standard
Tack så mycket

Finns det mycket att välja på på lunch-och-middagsbuffén och hur är frukosten? Vad finns att välja på till frukost?
Svara med citat

Gammal 2010-08-27, 12:10

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
det finns mycket att välja på båda rätterna... lunchen har altid minst 3-4 olika alternativ. frukost finns det fil,flingor av olika sorter,ägg(kokt/stekt/röra),grönsaker,ost,marmelad,bacon,korv,leverpaste j,mjölk,kaffe,the,bröd av olika slag och mycket mycket mera...

amandalike här på forumet är i skrivande stund i sunny beach och bor på laguna park, fåse om hon oxo tiitar in här och lämnar sitt betyg då hon kommer hem i morgon (lördag) tror jag.

/Tom
Senast redigerad av Tom den 2010-08-27 klockan 12:13.
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 22:19

LikeAmanda

Nykomling
LikeAmanda är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Smile Laguna Park
Hej, kom hem i lördags som Tom själv sa!

Jag är så otroligt nöjd med hotellet. På kvällarna hade de underhållning vid scenen bakom ruschkanan. (stavning?) Det var verkligen otroligt roligt, maten på hotellet var kanon!

Det finns vegetariska rätter och kötträtter, alltså minst 1 rätt varje gång som passar någon. Frukosten innehöll verkligen allt du kan tänka dig, bullar, ägg, korv, varma pannkakor med sylt, choklad respektive vanliga flingor. Trotts detta breda utbud så fanns det korv och pizzaslize i snaskbaren bakom hotellet.

Jag själv kan ärligt säga att jag la på mig 3 kg denna vecka tack vare all god mat, glass och drinkar. Kvällslivet ute var otroligt roligt jag rekommenderar H.C Anderssen som förfest och sen vidare till kung i baren. Hade otroligt roligt på H.C med min pojkvän, bartenderna var super roliga!

Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva än att hotellet får 9/10 av mig, upplevde lite dålig stämning i receptionen men det kan vara jag som har tolkat det fel!?

Har ni aldrig varit i gamla nessabar, så åk dit! Oförglömligt vackert!

Har du fler frågor så fråga på.

P.S Vi hade 31 grader i vattnet samt 35 i luften D.S
Svara med citat

Gammal 2010-09-05, 16:08

Empan

Nykomling
Empan är inte uppkopplad

Standard
Tack så hemskt mycket för alla svar!

Jag har lite frågor till likeamanda som just varit där! Var du nöjd med drinkarna, maten, ölen och kan du ge något tips på någon aktivitet vid stranden eller något som ligger nära och bra till! Dessutom undrar jag om du kan tipsa oss om något roligt uteställe?

Vi åker på tisdag och till min besvikelse har jag sett på vädret att det ska regna 2 dagar under vår vecka där. Får hoppas att dom har fel! Och självklart hoppas jag att värmen likeamanda hade stannar ett tag till! Det skulle verkligen inte sitta helt fel. Känns nästan som att vi är lite sent ute då regn och kyla verkar komma tillbaka till Bulgarien snart... Dock är vi ju inte sista "gänget" som åker dit i och med att det går en resa till samma ställe från Arlanda en vecka senare.. Jag blev lite nervös nu när jag såg på vädret. Men dom kan ju alltid ha fel!
Svara med citat

Gammal 2010-09-06, 17:50

LikeAmanda

Nykomling
LikeAmanda är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Maten var jag 100 % nöjd med och ölen var min pojkvän också nöjd med. Drinkarna var jag inte så där jätteglad för, de blandade det med inhemsk sprit, nationell alkohol. Sen blandade dom gärna 50/50 så det blev väldigt starkt.. Man fick säga till dem att inte ta i så mycket men ändå blev det en hel del. Jag drack mest läsk på hotellet och handlade smirnoff istället i supermarket. Du kan få massage och spela volleyboll på stranden, du kan även åka massor med vattenaktiviteter, vi åkte en rund ring du satt i som drogs efter en båt. kostade 40 leva så kunde va max 3 pers så spelade det ingen roll om du var 1,2 eller 3 st det kostade 40 leva en åktur. väldigt roligt.

Jag hoppas du också får en sådan värme! Gå till H.C Anderssen, efter 22:00, jätte rolig bar. Gå vidare sedan till kung i baren samt Lazur. Härliga stället. Lazur kostar 7 leva för inträde.

Ha en trevlig semester
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8