ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-11, 12:27

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard väderrapport 11/9 direkt från sunny beach
landade på burgas flygplats inatt vid halv 2 tiden och hadde då 27 grader varmt.
och i dag har vi 32 grader så svetten dryper,och enligt folk här nere ska det bli varmare i slutet på veckan..

så ni som är på väg ner behöver knappast packa tröjor och byxor.. eller ni behöver inga kläder alls :-) grymt varmt och väldigt hög luft fuktighet så det rinner från hela kroppen,knappt så det svalkar i poolen.. men nu måste jag i den innan ja dör av värmeslag

ha det.
/Tom

Gammal 2010-08-15, 16:29

LikeAmanda

Nykomling
LikeAmanda är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard
Låter härligt, längtar innerligt tills jag reser ner där den 21 - Hoppas på samma värme
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 15:52

Abergh

Globetrotter
Abergh är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Standard
Hej Likeamanda
Du kommer inte att bli besviken. Enligt väderprognoserna kommer den extrema värmen att hålla i sig hela augusti. Just nu är havet 31 (!) grader varmt och kanske det kommer att nå 32. Det är rekord för Bulgarien med 3 grader. Det är f-n i mig surrealistiskt när man inte känner den där svalkan när man stoppar foten i vattnet. Enligt meteorologerna här så är den upplevda värmen över 50 grader när det är som varmast på dan pga. den höga luftfuktigheten. Jag tror dem. Det är knappt nån vind heller.

Jag har nu varit här i snart två veckor och ännu inte upplevt en temperatur under 25 någon gång under dygnet. Jag längtar redan (nästan) till vinterns kyla... Jepp, jag saknar luftkonditionering.

Gammal 2010-08-16, 17:36

LikeAmanda

Nykomling

Standard
Det låter kanon! Vad kan värmen bero på? Gud, nu vill jag bara ta resväskan och åka direkt till bulgarien! Men får vänta tills lördag! Jag hoppas väderprognoserna har rätt och att värmen stannar hela augusti månad ut. Hur mycket kostar en limpa cigarretter där nere? Tacksam för svar snarast Jag ska köpa med mig hem några limpor till pappa. Är själv ingen rökare.

Mvh Amanda
Svara med citat

Gammal 2010-08-18, 16:04

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
tyvärr så är men hemma igen i regn och rusk :-(

och tyvärr så har ciggaretterna ökat brutalt i pris där nere men det är fortfaraqnde billigare än här hemma.

koper man en inhemskt märke tex viktory så kostar dom 46 Leva per limpa ( 230 sek) och ska du köpa kända märken som marlboro,prince får du räkna med mera, men köp det på taxfreen på flygplatsen vid avfärd från bulgarien då det kan finnas riks att det är kopior som säljs inne på turistorterna.

så speciellt billigt är det inte, för 2 år sedan kostade en limpa victory 130:- sek

1998 fick vi betala 35:- sek..

så pristerna höjs ganska rejält :-)

Gammal 2010-08-20, 01:29

tesslindh

Nykomling
tesslindh är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard häftigt
ska också till sunny beach den 21 (alltså imorgon, eftersom klockan är över tolv.. haha) vart åker ni ifrån och vart kommer ni att bo?
Svara med citat

Gammal 2010-08-20, 11:16

LikeAmanda

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av tesslindh Visa inlägg

ska också till sunny beach den 21 (alltså imorgon, eftersom klockan är över tolv.. haha) vart åker ni ifrån och vart kommer ni att bo?
Vi åker ifrån Kastrup för det blev billigare än ifrån Malmö , vi kommer att bo på laguna park själv då?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8