ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-16, 20:44

Gäst

Standard Skydda dig mot knotten/sandflugorna
Har precis kommit hem efter en vecka i Golden Sands. Aldrig mer åker jag till Bulgarien. Vi fick hundratals bett av någon typ av strandfluga/knott. Den är så liten att man knappt ser dem utan man bara känner att de biter. De tar sig in under kläderna och ser till att du får en hel klase med bett som kliar av bara h-vete. Är du inte allergisk mot mygg här hemma har du kanske tur och får inga bett men jag såg många som var totalt uppätna precis som vi.
Svara med citat

Gammal 2008-08-16, 22:24

oldie

Globetrotter
oldie är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Myggor, knott eller sandflugor kalla dom vad du vill - de finns överallt och i alla länder. Ha alltid med ett myggmedel, t ex Mygga som finns på apoteket! Tro inte att det bara är här i landet vi har mygg... de flesta myggbetten vi fått var i Sydamerika !
Svara med citat

Gammal 2008-08-17, 18:04

Gäst

Standard vet nog att de finns
Har varit där förr och har aldrig sett något liknande. De totalanföll på stranden. Det satt 100 tal på kläderna och på handdukarna. Hade myggmedel med mig men förväntade mig inte en sån invation av dem.
Svara med citat

Gammal 2008-08-29, 08:07

Gäst

Standard
Låter som om det är läge att packa ner djungeloljan. I grekland köpte vi ett dunder medel mot bett. Nu minns jag tyvärr inte vad den salvan hete. Någon som vet om det fonn ngt liknande i Bulgarein
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8