ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-06, 18:11

Gäst

Standard växla i albena
hej ska till albena om 3 veckor,jag tänkte växla in en del här i sverige o ta med svenska sedlar ner o växla där,finns det växlingskontor i albena eller var ska man växla,jag blev avrådd o andvända bankomaterna i bulgarien för det förekom så mycket skimmning sas det,någon som vet,vi ska bo på vings hotell flamingo.
Svara med citat

Gammal 2008-08-06, 22:33

Christer J

Globetrotter
Christer J är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard Albena
Det finns växlingskontor i Albena men då ska du fråga reseledarna vilka kontor du kan lita på så att du inte blir lurad.
Vi brukar växla så mycket hos Forex så att vi inte behöver växla just något där nere för att minska risken att bli lurad och skulle vi få leva kvar så växlar Forex tillbaka till samma kurs som gällde när man växlade hos dom före resan.
Kom ihåg att sedlarna måste vara hela och rena om du ska växla där nere annars tar dom inte emot dom.
Ha en skön semester.
Åker själv till Obzor den 15/8 i 2 veckor!!
Senast redigerad av Christer J den 2008-08-07 klockan 15:04.
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 00:53

Weise

Medlem
Weise är inte uppkopplad
Weises avatar

Reg.datum: maj 2007

Standard
Det finns 1 automat vad jag vet i Albena,
har använt den några gånger utan problem.
Men växla rubbet i sverige och använd hotellets säkerhetsboxar.
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 14:10

Gäst

Standard albena
tack för ett snabbt svar,det blir nog att växla in allt innan på forex (landvetter),verkar vara smidigast så,frågan är bara hur mkt pengar man kan göra slut på,vi är två vuxna,3 barn 15,11,5,en vecka med frukostbuffe,någon annan som vart där en vecka med sin familj.
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 19:27

Weise

Medlem
Weise är inte uppkopplad
Weises avatar

Reg.datum: maj 2007

Standard
Senast vi var i Albena va 2006, två vuxna två barn 7 & 12 år.
Det gick åt 11000:- på en vecka vi åt frukost på hotellet, pengarna gick åt till lunch, middag, hyra moped, åka fallskärm efter båt, solstolar på stranden, shoppa kläder, göra fina flätor med pärlor i på dottern, köpa soft air gun gevär till sonen, mm,mm,mm.

Priserna i Albena är högre jämfört med Sunny beach tex.
Svara med citat

Gammal 2008-08-18, 17:28

Gäst

Standard
Jag brukar växla på hotellet. Inga problem, kurserna ok*s'
Svara med citat

Gammal 2008-08-30, 11:38

T00071

Nykomling
T00071 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Växla
Nu kanske du redan har åkt, men jag var precis i Albena och bodde på Flamingo och jag hämtade ut pengar på bankomaten som finns i Flamingos hotell. Iofs. på "systerhotellet" Flamingo Grand. Men dom sitter liksom ihop. Denna bankomat ligger precis framför deras 24h reception, så jag har svårt att tro att den kan skimmas...
Svara med citat

Gammal 2008-08-30, 11:44

T00071

Nykomling
T00071 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Göra av med pengar
Som sagt, kom hem från Albena 2008-08-22. 1 Veckas vistelse. 2 vuxna 3 barn, 11, 6, 4 år. Frukost ingick i resan.
Lunch + Middag + massa öl under veckan ute på restaurang.

Vi brände 8500:- och då shopade vi för c:a 1500:-

Jag anser att det var billigare än vad jag väntat mig efter att läst "skräckinlägg" här på forumet.

Handen på hjärtat så tror jag att vi nästan hade klarat oss med 5000:- på en vecka utan shoping och lite annat "onödigt". Och då menar jag inte att man snålar...

Sen att vi åkte på en fortkörningsbot på 2400:- på väg hem från Arlanda behöver man ju inte lägga till reskassan kanske ...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8