ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-14, 11:39

lindiz

Nykomling
lindiz är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Standard JÄVLIGT oroliga!!!
VI är 9 st tjejer som ska åka till sunny beach 1 spetember.
Några av våra kompisar har nyss kommit hem och ALLA har blivit rånade. då, tre bekanta, 3 olika resegånger, har blivit rånade på hotellrummet !Sparkat in balkongdörren och snott pengar och kläder.
Har läst att en del även går in med nycklar och snor!

Hur är det på kvällarna? Förutom party då :P

Vi ska bo på hotell continental park nån som har bott där? har dom inte vakter där på nätterna?

Man vill ju känna sig trygg!

tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 12:27

Gäst

Smile
Tycker inte ni ska vara oroliga!
Ni får säkert en underbar semester, har varit på ert hotell och hade inga problem med det!
Som på alla andra semesterorter finns det risker.
Ni är 9 st tjejer som säkert kan ta hand om varandra, använd ett sunt förnuft så blir det en bra semester!
Ha det bra och var rädda om varandra
sandra
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 13:11

lindiz

Nykomling
lindiz är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
ok =)
Skrivs ju så mkt dumt om bulgarien =(
hur va frukosten och personalen på hotellet?
Svara med citat

Gammal 2008-07-21, 13:04

mrfast

Nykomling
mrfast är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Skicka ett meddelande via MSN till mrfast
Standard .....
ja och en kompis ska också bor där vi dra 17 aug. shiet verkar ju som alla blir rånande men d vel som dom säger att man ska sunt förnuft liksom
Svara med citat

Gammal 2008-07-27, 00:44

Nukelas

Medlem
Nukelas är inte uppkopplad

Standard
det händer mycket där i bulgarien, ja
men det är väldigt mycket skit snack ! jag blev själv rånad i en taxi (inte riktigt taxi) ehm men så länge ni är försiktiga uppmärksama ska det inte vara några problem, Att raggla runt med varsin öl på små gator där det inte är mkt turister är inte smart spec inte för tjejer , följ strömmar så är det lungt , eftersom du verkar orolig kommer du nog ha tillräckligt med uppsikt för att inget händer ha koll på saker natte tid (bulgarer som inte arbetar i sunny beach kommer inte in där hur som helst iochmed att dom inte vill ha så mycket ficktjuvar och andra problem) men ta det lungt försök häng ihop nattetid , ni kommer klara er fint !
Svara med citat

Gammal 2008-07-27, 13:58

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Nukelas Visa inlägg

det händer mycket där i bulgarien, ja
men det är väldigt mycket skit snack ! jag blev själv rånad i en taxi (inte riktigt taxi) ehm men så länge ni är försiktiga uppmärksama ska det inte vara några problem, Att raggla runt med varsin öl på små gator där det inte är mkt turister är inte smart spec inte för tjejer , följ strömmar så är det lungt , eftersom du verkar orolig kommer du nog ha tillräckligt med uppsikt för att inget händer ha koll på saker natte tid (bulgarer som inte arbetar i sunny beach kommer inte in där hur som helst iochmed att dom inte vill ha så mycket ficktjuvar och andra problem) men ta det lungt försök häng ihop nattetid , ni kommer klara er fint !
Hur är det att gå full ensam i Stockholm,Göteborg,Malmö mitt i natten? Eller att åka svarttaxi här hemma ensam? Jag har varit i Bulgarien 7ggr och det har aldrig hänt något.......hmmm konstigt,men det händer kanske bara alla andra.Ärligt talat........samma saker gäller där som överallt i världen,man ska så klart inte gå själv på någon bakgata och vara jättefull osv.Sunt förnuft så tror jag man klarar sig bra överallt i världen.
Svara med citat

Gammal 2008-07-27, 16:02

Nukelas

Medlem
Nukelas är inte uppkopplad

Standard
japp det är precis vad jag skrev
Svara med citat

Gammal 2008-07-28, 17:17

Pixie

Standard
Jag är en blond, liten tjej och jag gick hem alldeles ensam mitt i natten i SB och kom hem finfint (Se dock till att inte vara ensam, inte smart).
Tänk på att abslout inte åka taxi själv och att välja en taxi "som ser ut som de andra", alltså en som inte ser konstig ut.
En killkompis blev rånad i en taxi, men han satte sig bara i första bästa taxi och var stört full, så tycker han får skylla sig lite själv.
Drick med måtta och behandla folk med respekt, du är trots allt en gäst i DERAS land (där det är deras lagar och traditioner som gäller), så ska du nog se att det går bra.
Svara med citat

Gammal 2008-07-29, 16:14

Kontraband

Nykomling
Kontraband är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via MSN till Kontraband
Standard
Har iofs bara varit i Bulgarien en gång förra året men min genuina tanke genom hela resan var att allt var styrt av maffian och då menar jag ALLT. Kompisen blev rånad och folk försökte råna mig 2 ggr, dock lyckades jag smita undan (och då var jag 100% nykter bägge gångerna). Jag kände mig otrygg och ovälkommen och den känslan delades av mina andra kompisar. ta det jäkligt lugnt och håll er så långt borta från stranden som möjligt på kvällar/nätter gå på motsatta sidan av strandpromenaden då. Åk INTE taxi, dels för att de tar ut stockholmspriser och dels för att de försöker råna/lura dig. det är väl de matnyttiga råd jag har att ge Hoppas ärligt talat att ni får det roligt och att myndigheterna har rensat upp i SB vid det här laget.
Svara med citat

Gammal 2008-07-29, 17:07

Christer J

Globetrotter
Christer J är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Standard Jävligt oroliga
Jag kan inte förstå att man fortfarande tror att maffian har sådan makt i Sunny Beach och om det nu är så varför skulle dom springa omkring och råna och misshandla folk som dom ska leva av, det är väl som hemma i Sverige en massa ligister som tycker att det är sport att råna och spöa folk.
När det gäller Taxi så ska man aldrig kliva in i en Taxi utan att göra upp om priset före och går dom inte med på det så är det bara att gå därifrån för då är det inte en riktig taxi och risken att bli lurad är 100%ig.
Svara med citat

Gammal 2008-07-29, 21:17

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
maffian har släppt taget om sunny beach, dom skulle aldrig tillåta att det va så pass "mycket" kriminalitet som det är, det va annat förr då såg man knappt av en som ville svart växla på gatan, och gjorde man det så kom dom och viskade i örat på en och va ganska nervösa.

så enligt mig så va det bättre förr fast man "sponsrade" rysska maffian,då kunde man gå skäkert på gatorna dag som natte tid. inga misshandlar,rån,fejkade poliser som kräver folk på pengar.

för skullle det vara så på den tiden så fick dom nog en enkel resa upp i bergen i en bagagelucka skulle ja tro!

/Tom
Svara med citat

Gammal 2008-08-31, 14:11

Hyttie

Nykomling
Hyttie är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard Hur lugnt som helst!
Jag och min pojkvän har nyss kommit hem ifrån Sunny beach.
Vi har inte sett någon kriminalitet över huvudtaget. Vi hade läst skräckhistorier om vad som skulle kunna hända, men vi märkte inte någonting utav detta. Det var hur lungt och städat som helst, så ni ska inte behöva oroa er.
Sen måste man ju ha lite sunt förnuft och inte gå ensamna på mörka bakgator eller dylikt. Vi gick ute sent på nätterna och märkte inte utav något stök, bråk eller rån. Vi höll oss till gator som var ordentligt upplysta och där vi såg att många människor gick.

Ha en trevlig semester! Ni kommer säkert få det jättebra!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8