ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-18, 15:48

Gäst

Standard bulgarien :S
Bulgarien var det värsta land jag varit i.Visst spriten va billig och alla trevliga skandinavier var det ända bra. Man kan inte lite på någon där. Det är bara pengar som gäller för bulgarer och dem gör vad som helst för att få dem också. skulle aldrig åka dit igen. mer respektlösa människor får man leta efter. akta drinkarna, jag blev drogad 2 gånger....
Svara med citat

Gammal 2008-07-05, 22:54

Gäst

Cool oxå besviken!
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Bulgarien var det värsta land jag varit i.Visst spriten va billig och alla trevliga skandinavier var det ända bra. Man kan inte lite på någon där. Det är bara pengar som gäller för bulgarer och dem gör vad som helst för att få dem också. skulle aldrig åka dit igen. mer respektlösa människor får man leta efter. akta drinkarna, jag blev drogad 2 gånger....
Det var inte mycket som var prisvärdare, som sagt, dom vill bara blåsa en på alla sätt! Dom utnyttjar sin fördel med klimatet. Vi fick inte ens lägga handduken på stranden utan att betala!
Svara med citat

Gammal 2008-07-06, 10:22

Christer J

Globetrotter
Christer J är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard Bulgarien S
Jag har varit i Bulgarien många gånger och aldrig blivit lurad eller drogad så det kanske beror på hur man beter sig själv.
Jag har heller aldrig fått betala för att ligga på stranden på ett badlakan om jag inte ligger under ett parasoll för då får jag ju naturligtvis betala för det.
Senast redigerad av Christer J den 2008-07-06 klockan 16:35.
Svara med citat

Gammal 2008-07-06, 16:18

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 7

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
Citat:

men kan du specificera lite bättre i det du säger? vart i bulgarien var du och vart var du när du blev drogad ? skulle vara bra att veta för andra så dessa kan va uppmärksamma,sen kan ja hålla med om att "Vissa" bulgarer är lite giriga på pengar men då jag även har varit i andra länder så har ja märkt av den tendensen överallt, så är man ute en helkväll på en restaurang och slår ihop notan så har även jag fått notor som är påspädda med nått ja inte har beställt, men då går man inte till den restaurangen nå mer. om det är medvetet eller slarv ska ja ha osagt, då man kasnke sittar och äter och dricker en hel kväll på en restaurang 4 stycken och får notan med några extra leva på gör mig inte så mycket,då notan garanterat skulle vara 3 gånger så mycket här hemma.

så slutsatsen av detta så vill ja säga att det finns rötägg överallt...

Citat:

Det var inte mycket som var prisvärdare, som sagt, dom vill bara blåsa en på alla sätt! Dom utnyttjar sin fördel med klimatet. Vi fick inte ens lägga handduken på stranden utan att betala!
själv kan ja då inte nämna ett ställe som är Billigare att semestra i,under min semester vill jag kunna äta,dricka,sola,bada utan att behöva tänka på att det blir för dyrt och det slipper jag definitift göra i bulgarien,sen vad det gäller betalning på stranden så kostar det att ligga på strand närmast havet, det finns en lag att 30 % (kommer inte ihåg exakt) av stranden måste vara gratis och den blir ju den delen som ligger längst ifrån havet såklart.
det kan inte va så att ni låg på "Betal delen"?

Tråkigt att ni båda har fått så mycket negativt av eran resa till Bulgarien, har själv varit där 7 ggr och det blir nr 8 i augusti och inte alls varit med om något som inte skulle kunna få mig att åka tillbaka. Tvärsom! vi gilllar Bulgarien.. så länge prisierna är låga så kommr vi att åka dit på sommrarna, för jag ska inte sticka under stolen att det är en av anledningarna, självklart skulle vi istället vilja resa till nya resemål varje år som Thailand,maldiverna kanske kambodja hawaii ja se mig runt i värden men det är ju faxtiskt ekonomin som styr i slutändan, så vi lever och njuter i bulgarien i 2 veckor per år och slippa tänka på pengar än att åka någon annanstans och få "vända på kronorna" och tänka på ekonmin! som man får göra här hemma dom återstående 50 veckorna per år.

/Tom
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8