ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-13, 00:10

Miraanda

Nykomling
Miraanda är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard Hotell ISKAR vs. Hotell MARINER
Är det någon som har bott på dessa hotell och kan rekommendera dem? Jag och ett par tjejkompisar ska åka ned till Bulgarien i sommar, och nu undrar jag vilket som är bäst. Ska man boka med Fritidsresor eller med Ving?
Svara med citat

Gammal 2008-05-13, 01:14

Christer J

Globetrotter
Christer J är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Smile ISKAR vs MARINER
Iskar skulla jag välja för det ligger mitt bland dom populära uteställena dit alla ungdomarna går och äter och festar innan det blir dags för disco.
Sen är det nära till stranden och bra standard på hotellet, jag tror att dom har rustat färdigt hela hotellet till i år.
Stor fin pool med poolbarer, förra året bodde det ganska många ungdomar där.
Mariner ligger vid huvudgatan så det blir längre till stranden och krogarna och mycket trafikbuller som stör när ni ska sov på morgonen, för det blir väl inte så mycket sömn på nätterna.
Jag har alltid åkt med Fritidsresor så jag kan inte uttala mig om Ving men jag har varit nöjd med alla mina 11 år i Sunny Beach.
Ha en skön semester.
Svara med citat

Gammal 2008-05-13, 12:06

Miraanda

Nykomling
Miraanda är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Standard
Okej, tack för informationen.
Men enligt internet så låg väl Mariner närmare nattklubbarna? Vi står och velar då resan med Ving blir ca. 1700 kronor billigare. Frågan är bara om det är värt det. Någon som har fler synpunkter?
Svara med citat

Gammal 2008-05-13, 16:09

Christer J

Globetrotter
Christer J är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Thumbs up
Hej Miraanda.
Det skiljer kanske 300m mellan Iskar och Mariner så ska ni till nattklubben XL så blir det lite närmare, till dom andra klubbarna så skiljer det inte så mycket.
Fördelen med Iskar är att alla dom bra och hyfsat billig matställena ligger i närheten av Iskar
Svara med citat

Gammal 2008-05-14, 20:15

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
jag och tjejen har bott på iskar.
och kan varmt rekomendera det hotellet, det är ju inte nybyggt men standarn är helt okej (vi bodde i lägenhet)

allt är toppen som
* pool område
* Läget (om det intresserar så är det ett stenkast till Restaurang Fenix,Las palmas, 3 till Frankees och sunny Dreeams & Hc Andersen och 4 till det största discot lazur)
* 2 stenkast från stranden
* och sen är det ju lite billigare ju längre man kommer ifrån Blomstergatan då det är dyrast där och i norra delen.

och har du inte med frukostbuffe i priset så kan man köpa till det i receptionen för 25 :- styck (2006)

/Tom
Svara med citat

Gammal 2008-05-18, 15:52

Gäst

Standard Mariner
skulle rekomendera Mariner. det va jättebra och bättre skicka än vad man trodde innan det ända va att vi fick samma teleräkning 2 gånger. det beror ju på vilka nattklubbar man ska till..iskar ligger ju precis vid las palmas medan mariner ligger ju närmre flower street där xl finns och andra. det är inte alls långt till stranden från mariner. jag tyckte det låg bra till för det låg mitt i smeten men ändå inte för de va hyffsat lungt runtom.

Gå aldrig själv, ja åk aldrig dit överhuvudettaget skulle jag säga.
Svara med citat

Gammal 2008-09-12, 16:47

gäst.

Smile hotell
Är det någon som har bott på dessa hotell och kan rekommendera dem? Jag och ett par tjejkompisar ska åka ned till Bulgarien i sommar, och nu undrar jag vilket som är bäst. Ska man boka med Fritidsresor eller med Ving?

jag har bott på hotell iskar.. de va jätte fint.. massa vattenrusikanor och godfrukost.. man ska såklart åka med fritidsresor.... på iskar ligger ett av frididsresor kontor.. ps dom har jätte trevliga
Svara med citat

Gammal 2009-01-14, 16:25

Gäst

Standard inte bra
Jag måste säga att Iskar inte var det bästa hotellet.
Min vän blev av med ett armband på hotellrummet medans vi var ute och åt frukost (fick tillbaka det medans vi pratade med dom och städärskan gick upp och leta) tyckte det var lite misstänksamt.
Dom som arbetar där är väldigt dåliga på engelska.

Jag tyckte att rummet var helt okej , bara det att balkongerna var lite små och kändes lite ostabilt.
Jag skulle itne ta det hotellet igen om jag åkte till bulgarien.

fördelen är att det är nära till
Svara med citat

Gammal 2009-01-14, 17:51

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Dom som arbetar där är väldigt dåliga på engelska.
kan tillägga at i bulgarien så är dom inte så bra på engelska överhuvud taget, undommarna har väl fått lära sig det i skolan annars så är det i restaurangen och receptionen på hotellen dom kan engelska, en städerska som kan engelska är sällsynt där nere då det till 99 % är äldre damer..

sen stölder kan ju hända överallt, och man ska inte fresta med något framme som någon kan "sno" då det är ett fattigt land, det är iofs ingen ursäkt att det "snos" grejor på rummen..

ett annat smart trick är att ge gärna gärna dricks från första/andra dagen till städerskan, väldigt uppskattat och dom kommer va trevliga och noga.. föstår inte varför så många lämnar dricks kvar i rummet när dom lämnar hotellet ? då får man ju inte ut något av det....

tänk er själva och gå och plocka efter folk 6 månader en hel sommar med ur useltbetalt !

/Tom

Gammal 2009-01-17, 19:55

Gäst

Standard
Att dom som städade inte kunde engelska gjorde oss inte speciellt mycket förutom när dom försökte prata med oss på bulgariska. Men tycker ändå att dom som sitter i receptionen skall kunna tala någorlunda bra engelska!

Nej man blir lite misstänksam bara när dom skickar upp samma städerska till att leta medans dom "uppehåller" en , men man kan som sagt inte veta säkert.
däremot så letade vi på det stället där städerskan påstod att hon hittade armbandet.

Det var inte på mitt rum som detta hände eftersom vi vr 6 personer så hade vi tre stycken rum på det hotellet , vi på mitt rum lämnade där emot fram dricks men dom rörde inte dem pengarna ändå!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8