ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-30, 21:53

Volvod

Standard VARNING Till alla som ska till Sunny Beach!
Skulle vilja varna alla som ska till Sunny Beach för Scandinavian Party Crew. Det är ett företag som anordnar fester för ungdomar. Jag och mina kompisar var på deras skumparty och hade lagt in våra kläder och pengar i en väska som vi sedan lade in i deras garderob. Som enligt deras biljettförsäljare skulle vara helt pålitlig. När vi sedan hämtade väskan och åkte hem upptäckte vi att där fattades ett par dyra Levis Jeans (1000 kr), ett skärp (400 kr), en piké tröja (350 kr) och en massa pengar. För övrigt så var garderobspersonalen nästan mer berusade än övriga festdeltagare. När vi sedan pratade med deras chef så förnekade han blint att våra kläder och pengar hade försvunnit, enligt han var det vi själv som hade tappat dem. Han förnekade också att garderobspersonalen varigt berusade trots att vi alla hade uppmärksammat detta (gick inte att missa). Och ersättning var inte att prata om. Chefen var den av alla anställda som verkade bry sig minst. Han försökte även skrämma iväg oss genom att höja rösten och börja skrika, men lugnade snabbt ner sig igen när han upptäckte att vi inte blev ett dugg rädda.
Nu i efterhand har vi också fått reda på att andra råkat illa ut på deras fester, till exempel fått elchocker i skummet på skumpartyt på grund av bristande säkerhet och inte iheller fått ersättning för sjukhus kostnader. Sen var själva festen inte värd pengarna iheller, det kostade 40 Leva (200 kronor). För detta hade man haft mycket roligare på till exempel nattklubben Lazur eller vilken bar som helst. Så om du ska till Sunny Beach så se upp för deras biljettfösäljare som går runt på stränder med mera och försöker sälja biljetter, det låter väldigt roligt och seriöst men det är det absolut inte.
Annars var semesterveckan i Sunny Beach helt underbar.
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 23:08

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Rykte: 0

Standard Re: VARNING Till alla som ska till Sunny Beach!
Citat:
Ursprungligen postat av Volvod

Skulle vilja varna alla som ska till Sunny Beach för Scandinavian Party Crew. Det är ett företag som anordnar fester för ungdomar. Jag och mina kompisar var på deras skumparty och hade lagt in våra kläder och pengar i en väska som vi sedan lade in i deras garderob. Som enligt deras biljettförsäljare skulle vara helt pålitlig. När vi sedan hämtade väskan och åkte hem upptäckte vi att där fattades ett par dyra Levis Jeans (1000 kr), ett skärp (400 kr), en piké tröja (350 kr) och en massa pengar. För övrigt så var garderobspersonalen nästan mer berusade än övriga festdeltagare. När vi sedan pratade med deras chef så förnekade han blint att våra kläder och pengar hade försvunnit, enligt han var det vi själv som hade tappat dem. Han förnekade också att garderobspersonalen varigt berusade trots att vi alla hade uppmärksammat detta (gick inte att missa). Och ersättning var inte att prata om. Chefen var den av alla anställda som verkade bry sig minst. Han försökte även skrämma iväg oss genom att höja rösten och börja skrika, men lugnade snabbt ner sig igen när han upptäckte att vi inte blev ett dugg rädda.
Nu i efterhand har vi också fått reda på att andra råkat illa ut på deras fester, till exempel fått elchocker i skummet på skumpartyt på grund av bristande säkerhet och inte iheller fått ersättning för sjukhus kostnader. Sen var själva festen inte värd pengarna iheller, det kostade 40 Leva (200 kronor). För detta hade man haft mycket roligare på till exempel nattklubben Lazur eller vilken bar som helst. Så om du ska till Sunny Beach så se upp för deras biljettfösäljare som går runt på stränder med mera och försöker sälja biljetter, det låter väldigt roligt och seriöst men det är det absolut inte.
Annars var semesterveckan i Sunny Beach helt underbar.
Där ser man! Är de som anordnar festerna Bulgarer eller Svenskar???
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 23:32

Standard
tack för din information,fattar inte att folk kan åka till detta vidriga ställe.det dör ut om nåt år,tacka vet jag cypern och rhodos
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 23:35

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

tack för din information,fattar inte att folk kan åka till detta vidriga ställe.det dör ut om nåt år,tacka vet jag cypern och rhodos
Förklara dig.....vad är det som är så vidrigt?
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 23:37

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

I och för sig.......skulle ju vara skönt om alla de som uppför sig som svin därnere hade stannat hemma........
Svara med citat

Gammal 2007-07-31, 06:51

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Volvod tråkigt att höra men bra att du varnar andra..
/Tom

Citat:
Ursprungligen postat av jan

dom är svenskar och har en hemsida med samma namn janne.
Svara med citat

Gammal 2007-07-31, 17:39

jan

Globetrotter
jan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Tom

Volvod tråkigt att höra men bra att du varnar andra..
/Tom

Citat:
Ursprungligen postat av jan

dom är svenskar och har en hemsida med samma namn janne.
Jag vet det Tom.Jag var bara lite ironisk eftersom många härinne gnäller hela tiden på att bulgarer stjäl hit och dit.Nu var detta svenskar........vad ska man nu säga då? :idea:
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 20:42

JAJAA

Standard Åk inte dit o satsa på en bättre resa
Asså jag har varit där 2 g. Första gången ok. bodde bättre och var inte ute alltför mkt..mest sol inför studenten..

Andra året, DET SÖG bodde nära lazur på Lotus hotell. Var ganska ok hotell. men småbarnen tafsade innanför kjolarna på oss..påväg till stranden, när vi itne gav dem pengar... min kompis blev pistolhotat på kontinental hotell o rånad.

Jag fick en dask i baken av en bulgarisk brud (andra året irad) antagligen påtända.

Hasch fanns att köpa i taxibilarna, fanns vissa studenter som köpte o gick på bluffen..att de var bara massa gojja.. (skitsam)

På lazur var vakerna sjuka o gick på folk, UTAN anledning (?)

Såg dessutom en björn i koppel...

Vaddå skabbigt?

Från att varit på en ok resa 2005, så blev 06 droppen. Tyvärr. Fick se all misär med ovanstående plus prostituerade.

Även de fattigaste nyttjar vår turism nu liksom. Det har gått för långt!

Apropå denna partyfesten inklusive entr'e till Lazur är verkligen en bluff!!!
GÅ INTE PÅ DEN! Du betalar 250kr om ja minns rätt "åh du får äta o dricka huuur mkt du vill" Man får ett glas med sprit och flottiga blöta pommes..! Sedan blir alla dyngraka typ.

Så gå inte på detta, det är svenskar som cyklar runt på stan o försöker locka med en.. "Ni kan få dagar på er att bestämma vi kan komma till ert hotell om ni vill ha biljetter osv..."

kan ju tillägga att jag såg en sv brud som sålt biljetter till mina kompisar var ganska o väldigt hög den kvällen på Lazur sedan.
SKAMLIGT!
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 22:14

J

Standard
Deras fester var ju grymt roliga=) och man ska inte ta med sig så mycket saker på sådana festser eftersom att man ganska självfallet borde fatta att saker försvinner. De är ett underbart gäng och tycker verkligen inte att det var några fel på dem eller deras fester. Helt klart mest folk på dem festerna också!
Svara med citat

Gammal 2007-08-02, 10:19

Volvod

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av J

Deras fester var ju grymt roliga=) och man ska inte ta med sig så mycket saker på sådana festser eftersom att man ganska självfallet borde fatta att saker försvinner. De är ett underbart gäng och tycker verkligen inte att det var några fel på dem eller deras fester. Helt klart mest folk på dem festerna också!
Nej så tänkte jag också att man inte kan ta med sina saker dit. Men ganska svårt att klara sig utan ombyte när det är skumparty. Sen så lyckades deras biljettförsäljare övertyga oss med att garderoben är helt säker, att det bara var svenskar som personal och att det aldrig hade försvunnigt saker tidigare (som för övrigt var en lögn) var vad han sa. Festen var väll sisådär, men absolut INTE värd dem pengarna. Både jag och alla mina kompisar var eniga om att en vanlig kväll på Lazur eller vilken bar som helst var roligare (och billigare). Jag skulle dock aldrig rekommendera någon att gå på deras fester tvärtom skulle jag avråda dem starkt.
Svara med citat

Gammal 2007-08-02, 12:11

MARRY , babyfac3__@hotma

Standard SUNNY BEACH 2007
JAG TYCKTE ATT SUNNY BEACH VAR DE BÄSTA NÅNSIN, SKUMMPARTYT VAR JU EN AV DE BÄSTA... MITT LINNE FÖRSVANN MEN WHATEVER DE VA VÄRT ;D ALLTING VAR SÅ JÄVLA BRA.. SPEC DOM SOM ORDNADE FESTERNA, GRABBARNA BUS SES 2008
Svara med citat

Gammal 2008-03-21, 15:26

Badbollen104

Nykomling
Badbollen104 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Cool försäljare
HEllu! Det är klart de ljuger om att ett ställe e stöldsäkert, spelar ingen roll vilken försäljare det än är. Dom lever ju på provision där nere och får säkert 30 spänn för såld biljett. Jag skulle absolut ljuga för att tjäna mitt leverbröd, sen om turister e så dumma å går på det så är det upp till dem.

Tänk lite
Svara med citat

Gammal 2009-01-08, 14:33

Linus på linjen

Standard du blandar i hop konkurenterna
Citat:
Ursprungligen postat av JAJAA Visa inlägg

Asså jag har varit där 2 g. Första gången ok. bodde bättre och var inte ute alltför mkt..mest sol inför studenten..

Andra året, DET SÖG bodde nära lazur på Lotus hotell. Var ganska ok hotell. men småbarnen tafsade innanför kjolarna på oss..påväg till stranden, när vi itne gav dem pengar... min kompis blev pistolhotat på kontinental hotell o rånad.

Jag fick en dask i baken av en bulgarisk brud (andra året irad) antagligen påtända.

Hasch fanns att köpa i taxibilarna, fanns vissa studenter som köpte o gick på bluffen..att de var bara massa gojja.. (skitsam)

På lazur var vakerna sjuka o gick på folk, UTAN anledning (?)

Såg dessutom en björn i koppel...

Vaddå skabbigt?

Från att varit på en ok resa 2005, så blev 06 droppen. Tyvärr. Fick se all misär med ovanstående plus prostituerade.

Även de fattigaste nyttjar vår turism nu liksom. Det har gått för långt!

Apropå denna partyfesten inklusive entr'e till Lazur är verkligen en bluff!!!
GÅ INTE PÅ DEN! Du betalar 250kr om ja minns rätt "åh du får äta o dricka huuur mkt du vill" Man får ett glas med sprit och flottiga blöta pommes..! Sedan blir alla dyngraka typ.

Så gå inte på detta, det är svenskar som cyklar runt på stan o försöker locka med en.. "Ni kan få dagar på er att bestämma vi kan komma till ert hotell om ni vill ha biljetter osv..."

kan ju tillägga att jag såg en sv brud som sålt biljetter till mina kompisar var ganska o väldigt hög den kvällen på Lazur sedan.
SKAMLIGT!
nu blandar du ihop konkurenterna! :P

där det försvan grejer i garderoben var på SPC´s fester med fri entré till disco orange och det är där man betalat 40 leva för en kul fest och en saft drink.

På Lazur finns det inte ens någon garderob. Det är Lazur som anordnar poolfester för scandinaver "Scandinavian Poolparty". där kostar en biljett 45 leva och det är fri-bar och då menar jag verkligen fri bar! man får beställa 3 drinkar åt gången med 4cl sprit i, tycker man det är för lite så är det bara att beställa shots. fri-bar betyder allt som innehåller vodka gin tequila rom wishkey och öl så man kan få dem vanligaste drinkarna sex on the beach, gin tonic, rom cola ec. sjukt bra fest med pool och allt. vill du dricka 100 drinkar och 30 shots så får du, därr bra för 45 leva (225 kr)
lazur har till skillnad från SPC ( disco orange/grabbarna bus) bara en fest och det är poolpartyt vilket gör att lazur alltid har minst dubbelt så många på sina fester gämfört med pluttiga Orange.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8