ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-24, 14:48

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Citat:

Citat:

Nu lägger jag mig i oxå....
Alla har väl rätt till sin åsikt!!!!!!!!
Brott förekommer på alla ställen i världen MEN jag skulle nog inte jubla själv om jag var i Bulgarien som det har varit på sista tiden.
Inte bara "vanliga" människor säger att det förekommer korruption i detta land utan även våra kära politiker.
Titta bara på dödsmisshandelsärendet; Första åklagaren hoppar av fallet när det blir känt vilka vakterna var...........
:roll: ops: :idea:
Skriv inte något negativt om Bulgarien - då blir det så här till svar.
He he...du var mig en rolig filur du......(Titta i en ordlista vad ordet envis betyder)
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 14:59

Beata

Standard Till Marie A
Du skrev: Min dotter är nere nu och har haft "påhälsning" i rummet när dom låg och sov. Någon har gått in med nyckel och stulit 4000 kr

Svar: Precisera på vilket sätt. Jag visste inte att det fanns så duma människor som bär på så mycket pengar och lägger dem på ställen på rummet hur som helst. Har du haft plånboken under kudden när du sov. Det brukar jag alltid ha, oavsett bra eller dåliga tider. Har du aldrig tänkt på att man kan dela upp pengarna: ex. 1000 kr under kudden, 1000 kr i box och resten på kreditkort? Går du i Sverige med så mycket pengar på dig?
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 15:10

Beata

Standard Till marie A
Du skrev: Driver du med mig eller är du bara dum?

Svar: Det verkar som om du är dum. Både pessimist och oförsiktig med sina pengar.
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 15:15

Beata

Standard Till Gäst
Du skrev till Päran: Päran...........som jag ser det så är det en hel del härinne som skriver en massa skit utan att de ens har varit i Bulgarien.........

Svar: Du har alldeles rätt. En massa skit!
Svara med citat

Gammal 2007-07-30, 15:29

Beata

Standard Till Anonymous
Du skrev till Gäst: Om det vore så att jag inte varit i Bulgarien någon gång, skulle jag då inte få uttala mig? Är det så du menar?

Svar: Du kan uttala dig, men det blir inga sanningar i det stora hela. Bara en massa ignoranta rappakaljor, eller negativ propaganda. Båda kan genomskadas fort om man använder hjärnan. De flesta på den här tråden har hjärnor och du riskerar att dumförklaras.

Ja, man skall ha varit på plats, rest i Bulgarien, pratat med befolkningen och lärt känna landet. Annars vet man inte ett piss!
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 20:57

ddd

Standard ddd
Asså jag har varit där 2 g. Första gången ok. bodde bättre och var inte ute alltför mkt..mest sol inför studenten..

Andra året, DET SÖG bodde nära lazur på Lotus hotell. Var ganska ok hotell. men småbarnen tafsade innanför kjolarna på oss..påväg till stranden, när vi itne gav dem pengar... min kompis blev pistolhotat på kontinental hotell o rånad.

Jag fick en dask i baken av en bulgarisk brud (andra året irad) antagligen påtända.

Hasch fanns att köpa i taxibilarna, fanns vissa studenter som köpte o gick på bluffen..att de var bara massa gojja.. (skitsam)

På lazur var vakerna sjuka o gick på folk, UTAN anledning (?)

Såg dessutom en björn i koppel...

Vaddå skabbigt?

Från att varit på en ok resa 2005, så blev 06 droppen. Tyvärr. Fick se all misär med ovanstående plus prostituerade.

Även de fattigaste nyttjar vår turism nu liksom. Det har gått för långt!

Fanns ju bra stunder med, men satsa hellre på ett dyrare resmål och må bra. Man mådde inget bra efter en sådan resa :cry:
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 21:09

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
Citat:

Jag har egentligen bara argumenterat för det mest självklara - detta ska vara ett forum för att diskutera Bulgarien.

Om någon varit i Bulgarien eller inte; spelar ingen roll. Man får uttala sig ändå.

Om någon har något negativt att säga om Bulgarien så ska det få framföras.

Om någon har något positivt att säga så om Bulgarien så ska det få framföras.

Inlägg som inte har med Bulgarien har inte här att göra.

Om man är anonym eller inte, det spelar inte någon roll. Det finns en möjlighet att vara anonym här. Om man utnyttjar det så är det således helt i sin ordning.

Egentligen självklara saker.
Jag tycker inte man ska lägga sig i trådar för att "mucka gräl", och framför allt inte om man inte har några egna erfarenheter av Bulgairen..

sen disskuterars det om att bli registrerings krav för alla bara för att vissa bara ställer tilll det i vissa trådar, ingen nämnd och ingen klämnd
m.v.h
/Tom
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 22:08

J

Standard Onöödigt..
Förstår verkligen inte varför media gör så stor sak av fyllor osv i Bulgarien, det händedr verkligen ÖVERALLT på de flesta party orter. Bara för att det varit de populäraste resemålet denna sommar så har det ju fått mest uppmärksamhet såklart. Men var och en får ju ta ansvar för sig själv där nere.

Bulgarien denna sommar var helt klart underbart kul! Det blir ju vad man gör det till!

:P
Svara med citat

Gammal 2007-08-08, 16:15

nilsson100

Standard Re: Usch Bulgarien
Citat:
Ursprungligen postat av missdevilno1

Har varit i Bulgarien och de är verkligen inget att rekomendera!

Fruktansvärt dåligt!

och jag har en hel del och jämföra med har varit i 22 olika länder och Bulgarien är helt klart de sämsta!
Håller med till 100% och det blir bara värre och värre för varje år.
Dessutom har de höjt sina priser med 50%.
Svara med citat

Gammal 2007-08-08, 19:56

Christer J

Globetrotter
Christer J är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard
Till Nilsson100 har du varit där nyligen och kommit hem nu så du vet att priserna har stigit med 50% det skulle vara bra att veta för vi ska dit nästa vecka
Svara med citat

Gammal 2007-08-08, 19:58

Standard
Näe, det stämmer inte att dom stigit 50%. Fortfarande billigt där.
Svara med citat

Gammal 2007-08-08, 20:03

Christer J

Globetrotter
Christer J är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Standard
Jag har förstått det men jag ville ha ett svar av positiva nilsson100 för han eller hon har nog inte varit dit
Svara med citat

Gammal 2007-08-08, 20:18

Päran

Globetrotter
Päran är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 6

Standard
hehe

Gammal 2007-08-09, 16:03

wemen

Nykomling
wemen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Skicka ett meddelande via MSN till wemen
Standard Re: Usch Bulgarien
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson100

Citat:
Ursprungligen postat av missdevilno1

Har varit i Bulgarien och de är verkligen inget att rekomendera!

Fruktansvärt dåligt!

och jag har en hel del och jämföra med har varit i 22 olika länder och Bulgarien är helt klart de sämsta!
Håller med till 100% och det blir bara värre och värre för varje år.
Dessutom har de höjt sina priser med 50%.
Undrar bara vart ni har handlat som upplevde att det blvit så mkt dyrare??har varit där 16ggr senaste 7 åren o det har för varje år varit mkt små marginella höjningar o ibland t o m blivit billigare...Ni måste ju ha blivit rejält blåsta... vissa försöker ju höja priset.. men det är alltid förhandlingsbart.. åker dit igen 12/8.. ha det gott
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 20:42

Päran

Globetrotter
Päran är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 6

Standard
man måste ju ha koll på vart man äter o handlar!!
Bara vart maginella höjningar sedan -00

Gammal 2008-03-19, 20:25

jessica :)

Nykomling
jessica :) är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Standard Inte heller nöjd!
Var till Albena för några år sedan, ingen höjdare!
Trist omgivning och människorna var väldigt otrevliga mot oss!

Kanske skulle SB varit bättre...
Svara med citat

Gammal 2008-03-19, 23:10

Thell

Nykomling
Thell är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Exclamation Även om man har 4000 kr på rummet?
Citat:
Ursprungligen postat av Beata Visa inlägg

Du skrev: Min dotter är nere nu och har haft "påhälsning" i rummet när dom låg och sov. Någon har gått in med nyckel och stulit 4000 kr

Svar: Precisera på vilket sätt. Jag visste inte att det fanns så duma människor som bär på så mycket pengar och lägger dem på ställen på rummet hur som helst. Har du haft plånboken under kudden när du sov. Det brukar jag alltid ha, oavsett bra eller dåliga tider. Har du aldrig tänkt på att man kan dela upp pengarna: ex. 1000 kr under kudden, 1000 kr i box och resten på kreditkort? Går du i Sverige med så mycket pengar på dig?
Om man reser till Usa eller bulgarien! Om du har bara din tandborste eller du har 4 lax på rummet beata, så borde man kunna få ha det !!! Ingen ska väl gå in och sno på ditt rum!!! Eller har jag missförståt dig helt och hållet? Bara tanken att nån går in på ens rum, rotar runt bland ens privata saker, gör att jag skulle känna det som en "mindre" våldtäkt! Hyr jag ett rum ska jag känna mig säker PUNKT SLUT!
Svara med citat

Gammal 2008-03-20, 14:42

Gäst

Standard Safety box
Citat:
Ursprungligen postat av Thell Visa inlägg

Om man reser till Usa eller bulgarien! Om du har bara din tandborste eller du har 4 lax på rummet beata, så borde man kunna få ha det !!! Ingen ska väl gå in och sno på ditt rum!!! Eller har jag missförståt dig helt och hållet? Bara tanken att nån går in på ens rum, rotar runt bland ens privata saker, gör att jag skulle känna det som en "mindre" våldtäkt! Hyr jag ett rum ska jag känna mig säker PUNKT SLUT!
Nu är du ganska naiv. Tyvärr är man inte säker någonstans, inte ens i sitt eget hem. Just av den anledningen finns det safety box på de flesta hotellen - ett bra ställe att låsa in flygbiljetter, cash, pass och smycken bland annat.
Man behöver inte ha sina värdesaker framme när man inte är på rummet och det gäller överallt i världen.
Svara med citat

Gammal 2008-03-20, 15:18

Thell

Nykomling
Thell är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Nu är du ganska naiv. Tyvärr är man inte säker någonstans, inte ens i sitt eget hem. Just av den anledningen finns det safety box på de flesta hotellen - ett bra ställe att låsa in flygbiljetter, cash, pass och smycken bland annat.
Man behöver inte ha sina värdesaker framme när man inte är på rummet och det gäller överallt i världen.
Det e Helt rätt! Klart man ska använda safty box! Om det finns Det jag mena igentligen var nog att beata var ganska hård mot hennes dotter.... Hur klok e man om man e 18 år? alla så går vi på våra minor ibland och glömmer oss för. ha en god påsk alla! Ps Om nån har bott på hotel ATOS i sunny beach så hör gärna av er, skulle verkligen vilja veta lite om hotelet osv.....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8