ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-08-31, 12:05

kebaben

Standard Tabletter mot magsjuka
Skall åka till Bulgarien, lätt att få magsjuka sägs det, någon som har tips på vilka magsjuketabletter som är bra att ha med sig

MVH
Svara med citat

Gammal 2006-08-31, 13:51

leena

Standard
Har aldrig råkat ut för magsjuka i Bulgarien. Har överhuvudtaget inte pratat med någon som råkat ut för det. Vi har varit där vi flera tillfällen.
Svara med citat

Gammal 2006-09-12, 07:37

Henna

Standard
Hej
Vi köpte Imodium Plus på apoteket där nere, finns inte att få tag på i Sverige. De kostade 6 leva och funkade direkt.
Man kan visst råka ut för taskig mage även i Bulgarien.
Ha en bra resa!
Svara med citat

Gammal 2006-09-12, 13:41

Wikinggirl

Standard
Hej!
Ett tips är att gå till en vaccinsbyrå och köpa ducoral mot turistdiarreé. Har ätit det inför Asienresor och det har alltid funkat. Har varit i Bulgarien och aldrig blivit magsjuk. Jag tror risken är rätt liten. Man kan t om dricka vattnet där och det gjorde jag alltid. Ha det så kul!
Svara med citat

Gammal 2006-09-12, 15:55

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Reg.datum: jan 2004

Rykte: 9

Skicka ett meddelande via MSN till Tom
Standard
ingen fara i bulgarien men oturen kan ju va framme,vi åt då "kyckling kebaber" i stånd ett 10 tal gånger utan at bli sjuk(många skyller på dom) "den stora boven i dramat" tror ja är alkoholen som undommarna konsumerar rätt kraftigt på sina semestrar i sunny beach, men ta med dig dimor/imodium som är mot "tiullfällig turistmage" utefall olyckan skulle va framme.
har varit där 6 gånger utan att råka ut för någon "magsjuka"
/Tom
Svara med citat

Gammal 2006-09-13, 07:49

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Tom

ingen fara i bulgarien men oturen kan ju va framme,vi åt då "kyckling kebaber" i stånd ett 10 tal gånger utan at bli sjuk(många skyller på dom) "den stora boven i dramat" tror ja är alkoholen som undommarna konsumerar rätt kraftigt på sina semestrar i sunny beach, men ta med dig dimor/imodium som är mot "tiullfällig turistmage" utefall olyckan skulle va framme.
/Tom
Kyckling kebab såg jag ett ex antal gånger när jag var i Bulgarien framför allt på stranden, trots att det såg gott ut nobbade jag kycklingen över huvudtaget under min vistelse trots att rädslan för fågelinfluensan.
Svara med citat

Gammal 2006-09-27, 22:21

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Citat:
Ursprungligen postat av Tom

/Tom
Kyckling kebab såg jag ett ex antal gånger när jag var i Bulgarien framför allt på stranden, trots att det såg gott ut nobbade jag kycklingen över huvudtaget under min vistelse trots att rädslan för fågelinfluensan.
det är bra.. man ska nog använda sitt sunda förnuft och gå på sin magkännsla :lol:
jag är själv inte rädd för fågelinfluensan (eller rättare sagt så tänkte ja inte på den änns)men är rädd för att bli magsjuk på min semester och valde då "fastfood" ställen där jag såg att det va bra omsättning och många åt,istället för att äta på någon ensligt ställe där maten har stått framme i värmen hela dagen...
/Tom
Svara med citat

Gammal 2006-10-16, 18:53

Standard dålig mage
Jag har nu i och för sig inget tips på tabletter.

men vi var nere 10 tjejer i somras. det tog 2 dagar sen hade vi alla rännskita resten av våran resa på 12 dagar. om det var spriten, maten eller en blandning är svårt att säga =)
Svara med citat

Gammal 2007-02-13, 21:31

Ronille

Standard Magsjuka i Bulgarien
Var i Sunny Beach över midsommar 2006. Mina två tonåringar blev magsjuka en dag och då gick vi till närmsta apotek och beskrev för apotekaren att de hade magknip och diarrer. Han plockade fram dunderkuren. 100:- för två olika förpackningar, den ena mot magknip och den andra mot diarrer. De tog enligt föreskrivning som apotekaren skrivit på förpackningen och på kvällen var de pigga och glada igen. Så det är inga problem att bli frisk igen. Tänk bara på att inte äta något med händerna utan att ha tvättat dem först.
Svara med citat

Gammal 2007-02-14, 15:24

Tom

Moderator
Tom är inte uppkopplad
Toms avatar

Standard
"Apoteken" är bra där nere (bara man hittar någon som är bra på engeska så man kan förklara sitt problem) finns mycket "dunderkurer" sambon blev sjuk med förkylning och ont i halsen och hon fick några sugtabletter så man blev bedövad av i munnen men efter ett dygn va problemet borta. aven typ Dimor/imodium har dom där nere men det är dyrare är hemma i sverige.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8