ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-02-20, 23:11

huldra

Standard bila till belgien?
Finns det någon här som bilat till Belgien?
Jag vill gärna ha tips på resvägar osv..
Svara med citat

Gammal 2006-02-20, 23:16

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Testa kolla på www.viamichelin.com
Svara med citat

Gammal 2006-02-21, 01:10

eshehu

Medlem
eshehu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard
Jag har bilat till belgien. Jätte bra vägar med känd belysning. Att bila genom belgien är ganska bra. Inga dåliga vägar. Tips.. hmm.. Det finns inte så många restuaranger vid vägarna tror jag.. elelr jag komemr inte ihåg det.. :S om jag nu inte blandat ihop det med annan väg.. men jäte kul annars!
Svara med citat

Gammal 2006-12-06, 22:24

Bertil

Standard Bra info
Mycket informativt inlägg Eshehu!

Klar och tydlig information för att inte säga saklig. Du har inte funderat på att
ge mer bra råd om andra saker? (om du kommer ihåd dvs..)

En fråga bara, vad är "känd" belysning?? Är det någon belgisk uppfinning eller något annat som jag har missat?

Citat:
Ursprungligen postat av eshehu

Jag har bilat till belgien. Jätte bra vägar med känd belysning. Att bila genom belgien är ganska bra. Inga dåliga vägar. Tips.. hmm.. Det finns inte så många restuaranger vid vägarna tror jag.. elelr jag komemr inte ihåg det.. :S om jag nu inte blandat ihop det med annan väg.. men jäte kul annars!
Svara med citat

Gammal 2006-12-07, 08:53

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Belgien är det enda landet i Europa som har ett motorvägsnät som är belyst till 100%.
Dessutom är belysningen oftast av mycket hög kvalitet.

Läs mer här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Motorv%C3%A4g

Där står det visserligen inte att 100% av motorvägarna i Belgien är belysta men jag har läst det i en annan artikel jag inte hittar nu.
Svara med citat

Gammal 2006-12-07, 09:02

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av olov

Jag har läst den sidan om motorvägar på wikipedia förut och måste säga att det nog är en av de mest faktafyllda sidorna på wikipedia. Helt otroligt vad folk har skrivit!
Svara med citat

Gammal 2007-01-29, 13:35

Sjalen

Globetrotter
Sjalen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av eshehu

Att bila genom belgien är ganska bra. Inga dåliga vägar.
Men en väldig massa dåliga förare! Fram till 1976 (har jag för mig) var det bara för belgare att gå till kommunhuset med ett fotografi och lite pengar och be om ett körkort. :shock:

Under våra fem år i Belgien somnade vi till däcksskrik väldigt ofta och var och varannan bil har framdörrar intryckta p.g.a. högerregeln... :roll: Bilförsäkringarna är skyhöga.

Men jodå, upplyst är det. Svårt att se någon stjärnhimmel i Belgien. Titta på googleearth så ser ni mest Belgien när man tittar på natt över Europa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8