ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-07, 14:59

Malin_

Standard Amsterdam, inredning och matställen?
Hejsan!

Jag åker tillsammans med min pojkvän och våra mammor till Amsterdam, Holland nästa helg.
Har några frågor och hoppas någon vill/kan ge tips.

1. Vad finns det för roligheter att göra på kvällarna som kan passa både oss par i 30-årsåldern och våra mammor 50+. De är inga festprissar, så vet inte riktigt vad man kan göra på kvällen förutom att äta middag, som kan passa alla. Någon som har någon idé?

2. Tar tacksamt emot tips på roliga inredningsaffärer/adresser och udda saker man kan uppleva el se i Amsterdam.

3. Bra och prisvärda matställen?

Ha en bra dag!
/Malin
Svara med citat

Gammal 2008-04-07, 17:16

LoveIbiza

Medlem
LoveIbiza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Standard
Världens smalaste hus finns i Amsterdam - har jag för mig, eller så är det någon annanstans i Holland, men om det är där, så gå och titta på det
Svara med citat

Gammal 2008-04-18, 13:12

Gäst

Standard hej på er.
Hejsan , kul att ni ska fara till Amsterdam,

Jag kom själv hem från amsterdam för två veckor sedan och har redan bokat in min andra resa dit i juni. For dit med min flickvän (vi är 20-22) och var väll mest där för att flumma omkring på alla coffeshops.

Men Amsterdam bjuder på så mycket mer än det, bara att gå omkring där är helt fantastiskt, människorna är jättetrevliga och alla lutande konstiga hus och små gränder man vandrar omkring i.

På dagen och kvällen kan du njuta av maten som erbjuds, finns jättemånga fina och trevliga restauranger där med jättegod mat.
Efter maten kan ni besöka några av alla museums som finns i Amsterdam. Ett tips är att så fort ni kommer till Centralstationen gå till närmaste kiosk och köpa en turistkarta då Amsterdam lätt kan förvirra en.

Det finns MASSOR att se och uppleva.

Remmbrant Museum, Van Gogh museum. Varför inte ta en promenad och besök huset där Anne Frank levde.
Ett museum som jag varmt rekomenderar är Madame Tuosose Vaxkabinett(stavning?) som ligger i DAM torget och omöjligt att missa.

På DAM torget står även hästar med vackra gammeldagsa vagnar där ni kan kasta in era mammor medans ni smyger in på en trevlig coffeshop och ja, tar seden dit ni kommer :P

Hur som helst behöver ni inte oroa er, ni kommer ha massor med roligt där.
-Johan
Svara med citat

Gammal 2008-08-12, 11:59

Gäst

Standard Kvällsöppna museer
Hej,

Lite sent tips kanske, men det finns säkert andra som har nytta av det. Om man letar kvällsaktiviteter och inte är ute efter att festa, så rekommenderar jag att gå till van Gogh-museet. De har kvällsöppet på fredagar, och det är ofta olika events där. Senast jag var där var det t.ex. en modevisning bland konsten.

/M
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8