ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-23, 03:47

wickz

Nykomling
wickz är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard Priser och aktiviteter i Riga med omnejd?
Jag ska troligen till Riga i början av november, hade varit kul med lite uppdaterade priser.
Vad finns det att göra i Riga med omnejd? Jag har leta och funnit en del, men saknar det där speciella dvs mer lokala och inte så kända
Vad kan man göra i omnejden? värt att ta bussen någonsans? Över dagen eller några dagar?
Kommer vara i Riga i 5 dagar.
Btw badhus..?
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 19:58

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Riga med omnejd!
Var i Riga i augusti och tyckte det var trevligt en weekend. Vi tog bl a en tågutflykt till Jurmalaområdet. Ta tåget till Majori, gå av där och där finns en jättesöt gammal ”kurortsstad” med fina gamla hus, mycket trevlig affärsgata och långgrund sandstrand (fast det har du väl inte så stor nytta av i november), men verkligen mysig liten stad Majori o så lätt att ta sig dit med tåget. Lite foton o mer tips här: desires
Senast redigerad av desires den 2010-10-23 klockan 20:03.
Svara med citat

Gammal 2010-10-23, 22:12

wickz

Nykomling
wickz är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard
Tack för svaret. Visst var det bara den sidan i bloggen som behandlade Riga och inga undersidor?
Jag har läst lite om Jurmala och funderat på om det är värt en tur dit. Men mycket som står verkar handla om den vackra stranden vilket inte riktigt känns som något plus i november för besökande.
Vad kostade saker för er? Boende har jag redan funnit och busspriser generellt (men vad gäller priserna till övriga städer?) samt mat. Pris beror ju lite på vad man har för krav och budget. För mig lär boende kosta mellan 50-90 kr per natt och mat kanske 20-50 kr. Så visst, rätt billigt verkar det vara i just Riga. Men jag hittar inte något boende för under 100lappen i övriga städer jag kollat upp.
Svara med citat

Gammal 2010-10-24, 09:26

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Riga med omnejd!
Vad beträffar Jurmala och staden Majori så tycker jag verkligen att det är sevärt, stranden brydde vi oss minst om! Det som var mysigt där var ju den fina kurortsmiljön med väldigt vackra gamla hus och trevlig affärsgata med bara små butiker i den miljön - o mängder med caféer, restauranger etc. - Tyckte Majori var riktigt gulligt (tog bara en halvtimme med tåg o kostade nästan ingenting), men det beror ju på vad man är intresserad av förstås! Har du lust att få en blick hur det ser ut där kan du kolla mina foton som jag nu lagt in desires Hur prisnivån är där i nuläget känner jag inte till!

Men jag hittade även en sida där det står mycket om Riga här:
"Passa på att gå vilse i Riga" | Läsarguider | SvD Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8