ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-30, 11:39

Curtis

Standard Tips om Riga
Hej! Hela familjen 8 pers, med både barn från 9 år, tonåringar och två vuxna ska åka till Riga i september med Tallink. Finns det några som har varit i Riga som kan tipsa om bra saker att titta på/göra samt matställen och shopping? Det kallas ju för nordens Paris, så förväntningarna är höga...

Tacksam för alla små tips!
8)
Svara med citat

Gammal 2009-07-28, 12:44

Gäst

Exclamation Riga is Not a good option at all
hi, well, i dont advice you to go to riga, the country in general is soo expensive, and the security is soo low.
if you passed through some streets in riga by mistake, no one will be sure if you will be safe.
the police there is a part of gangs also, if some problem will happen so dont try to tell the police because its useless and it will cost you more than what you lost.
in general.....corrupted city.........poor.........nothing interesting to see there at all. if you stay at home you may enjoy more than if you go to riga.
Svara med citat

Gammal 2009-09-08, 09:27

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Riga var jättetrevligt!
Maken och jag spenderade en weekend i Riga för några veckor sedan och tyckte det var väldigt trevligt, mysigt i gamla stan, god mat, se fler tips om Riga på min hemsida: desires
Svara med citat

Gammal 2011-03-07, 16:47

Gäst

Standard
Du kan få mere information on In Latvia - Travel Latvia, Riga hotels, Latvia Tourism, Riga Guide, Latvia Guide . Jag har läst det mycket om shopping.
Svara med citat

Gammal 2011-04-24, 21:49

Elvira

Nykomling
Elvira är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Standard Har varit i Riga.
Första gången jag var till Riga reste jag med Vikinglines Cinderella och det var år 2005. Det blev få timmar, vi hann inte mycket, men som tur var hade vi tur med vädret.
Nästa gång vi var till Riga var år 2008 oktober månad, vi reste med Tallink, höststorm och lite jobbigt på havet. I Riga fick vi mestadels använda paraply. Vi åt god mat, gick igenom Gamla Stan, den är fin, många Jugendhus, Svenska Porten med mera. Skaffa en karta så du ser vad alla fina byggnader finns. Vi åt god mat överallt, inte besviken någon gång. Vi bodde där två nätter på Hotell Albert, fint hotell med restaurang och en bar på översta våningen, kan vara 11:e våningen?, där finns en balkong att gå ut på och där ser man hela Riga, helt underbart vackert.
Missa inte marknaden vid den gamla flyghangarerna, den är intressant, olika teman i alla hangarer, det finns ost, fisk, choklad, skinka, kött med mera. Vi blev mycket faschinerade av fiskavdelningen.
Låt er inte luras av taxibilarna som står vid Tallinks hamn. Vi fick betala 250 kr i en vit taxibil till hotellet från hamnen. När vi skulle hem i Hotell Alberts röda taxibil betalde vi 40 kr från hotellet till hamnen. (detta år 2008).
Riga är vackert, ingen dum weekendtripp. Jag åker gärna tillbaka
Svara med citat

Gammal 2011-05-05, 14:00

Gäst

Wink Riga
Riga är jättetrevligt. Jag har arbetat i de baltiska länderna sedan hösten 2009 och håller man sig till de centrala delarna av staden är det ingen fara. God mat, trevliga miljöer (framförallt de vackra Art Noveau-områdena). Gamla staden, ockupationsmuseet, saluhallarna i södra delen. En fantastisk opera, kjul cirkus och under sommartid - ta tåget ut till Jurmala. En alldeles fantastisk sandstrand. Kolla in på min hemsida - Steg ett, där finns ett reportage om en bilresa i Baltikum. Inom kort kommer en specialare om Riga,
Lasse
Svara med citat

Gammal 2011-05-05, 14:01

Gäst

Red face Rättelse till ovanstående inlägg
Adressen till hemsidan är Nyheter/Blogg | InPhokus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8