ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-08, 22:58

Hunter/Hunted

Nykomling
Hunter/Hunted är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard Ont om förbindelser Tallinn - Riga?
Hejsan, jag vill kunna ta mig från Tallin till Riga för att sedan åka vidare till Vilnius, men jag har svårt att hitta någon bra buss eller tågförbindelse mellan just Tallin och Riga. Eurolines bussar verkar inte ens åka i Estland och Lettland och när jag kollar på http://bahn.hafas.de verkar de inte heller finna någon tågförbindelse mellan de två städerna.

På wikitravel.org står det:

Trains to Riga terminal are available from:

* Moscow or Saint Petersburg, Russia, daily overnight, stops at Rezekne
* Minsk, Belarus, semidaily overnight, stops at Daugavpils
* Vilnius, Lithuania, semidaily overnight, train from Ukraine
* Lviv, Ukraine, semidaily overnight, stops at Vilnius (Lithuania), Jelgava

Jag är inte jättesugen på att flyga eftersom det är både dyrt och besvärligt. Jag hittade precis nu medan jag skriver det här att http://www.ecolines.net verkar ha bussar som går däremellan. Är det någon som har någon erfaranhet av dem eller några andra förslag?
Svara med citat

Gammal 2007-07-08, 23:26

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag planerade ungefär samma resa som du för några år sedan och hade samma problem som du att ta mig mellan dessa städer. Vill minnas att jag på den tiden hittade tåg mellan städerna med typ 2-3 byten på vägen och slutsattsen jag drog då är att det blir enklast lösa det på plats. Resan blev dessvärre inte av så jag vet inte vad det finns för kommunikationer, men det finns garanterat bussar.
Svara med citat

Gammal 2007-09-22, 15:41

Gäst

Standard Kanske för sent?
Hej, visst går eurolines mellan Tallinn o Riga. Dessutom går ecolines däremellan med. Tåg, nej du kan ta pendeltåget ner till Paldiski, det är ett av dom få som går från Tallinn.

Tallinns busstation går nån km från gamla tallinn, du kan ta spårvagnen dit. Däremot är busstationen, tågstationen o gamla stan i Riga jättenära varandra.
Svara med citat

Gammal 2009-06-01, 10:19

Gäst

Standard re: Eurolines
Eurolines
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8