ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack (1) Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-28, 18:21

Nicklas

Standard Tåg från Vilnius till Riga?
Hej! Jag och min flickvän tänkte åka till Litauen och Lettland i mitten av juli. Närmare bestämt Vilnius och Riga. Planen är att spendera 3-4 dar i vardera stad (är det tidsoptimistiskt?). Vi tar färja till Litauen och sen flyger vi hem från Riga.

Nu undrar jag om det det är någon som vet hur man bäst tar sig från Vilnius till Riga. Jag har kollat efter tåg på www.litrail.lt men får inte riktigt grepp om det. Får för mig att man borde kunna byta i Siauliai men jag är kanske fel på det. Buss kanske är ett bättre alternativ? Finns det någon här som kan hjälpa mig? Tror ni det går att ordna på egen hand eller borde man kontakta en resebyrå?

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2007-06-18, 01:43

Trondelius

Standard Vilnius
Buss är ett billigt alt.. Eurolines åkte vi från Riga till Vilnius ca 4 timmar tog det kostnaden enkel väg låg lite i överkant av 100 lappen. www.eurolines.ee
Alt 2 vi flög med Air Baltic Vilnius till Riga vi köpte en billigbilljett en E-Ticket kostnad 400 kr per skalle.smidigt snabbt och bra resan tog lite i underkant av 1 timme. www,airbaltic.com
Trevlig resa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reseforum.se/forum/baltikum/12765-tag-fran-vilnius-till-riga.html
Postat av For Type Datum
Billiga flygresor till Vilnius This thread Refback 2007-08-29 15:28

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8