ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-05, 20:11

halvfinnen

Nykomling
halvfinnen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till halvfinnen
Standard Nya Zeeland
Hallå hallå.
Funderingar på Nya zeeland i slutet på 2012 för att hinna med samla ihop en bra reskassa och slutföra det jag har igång nu.
Vill också vara där när värmen står på.

Är det bra tid att stanna ungefär 3månader, så att man hinner med att se både nord och sydön ?

Någon som har tips på om man kan få tag i bra jobb , hört talas om fruktplockning och liknande? Är detta lätt ?

Någon som har tips på en bra reskassa då vi funderar på att ta oss runt med buss och även gå på en del äventyr och göra en del saker.

Tacksam för svar med mycket fakta och om ni har några "måsten" som man skall se där nere att dela med er med ?
Svara med citat

Gammal 2012-02-15, 15:03

Emelieflyg

Super Moderator
Emelieflyg är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard
Nya Zeeland är ett av mina absoluta favoritländer! Helt fantastiskt vackert!
Var där för två år sedan, men vi hade bara tre veckor på oss. Vi hyrde en bil och körde ca 450 mil på dessa tre veckor, så vi skulle hinna se så mycket som möjligt av landet.

Vet inte hur det är med jobb, men mina höjdpunkter på resan var Milford Sounds och när vi simmade med delfiner i Kaikoura.
Sen måste du äta hamburgare på Ferg Burger i Queenstown! Det är nästan alltid kö, men det är helt klart värt det!
Svara med citat

Gammal 2012-02-18, 22:09

Erika G

Medlem
Erika G är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard
Spenderade två underbara månader på NZ förra året och längtar tillbaka varje dag sedan dess! Vilket fantastiskt land! Finns inget liknande, jag lovar!

Wellington är jättegullligt, med många mysiga restauranger och cafèer.
Nelson på Sydöns norra spets är helt underbart och dessutom NZ:s soligaste stad. Missa inte att vandra i Abel Tasman National Park!

Personligen tycker jag man kan hoppa över turistmagneterna Franz Josef och Fox glaciärerna. Inte så spännande.

Christchurch var underbart. Vet dock inte hur det ser ut nu efter alla jordbävningar. Om du åker dit, är Banks Peninsula och Akaroa mycket vackert.

Wanaka är superfint med bergen runt sjön och många fina vandringsleder i närheten. Rob Roy Glacier walk är underbar i Mt Aspiring National Park.

Queenstown är paradiset på jorden. Blev kvar där ett bra tag. Går inte beskriva med ord, men det finns så mycket att göra där. Paragliding från Coronet Peak kan rekommenderas. Äta glass på Patagonia. Bara ströva runt i denna supermysiga stad.

Milford Sound är ett absolut måste! Vägen mellan Te Anau och fjorden är nog det mäktigaste jag sett! Vackraste platsen på jorden! Helt enormt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8