ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-09, 20:39

Rigio

Nykomling
Rigio är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Australien hösten -2012
Har börjat spara inför en resa som jag längtat efter i flera år att få göra!
Vill åka och "leva livet" i Australien ett drygt halvår! Vill festa, lära mig surfa (om jag orkar ^^), resa runt, upptäcka häftiga ställen, träffa nya vänner, och bara ha det så jäkla bra man kan under ett halvår! (minst).

Undra bara om det är någon utav er som gjort något liknande? Va tål att tänkas på? Hur fungera det med Visum osv? Ställen man MÅSTE besöka?

Jag börja verkligen på rutan 1 och behöver så mkt feedback jag kan få! Tack i förhand!
Svara med citat

Gammal 2011-11-17, 04:23

Mumeli

Nykomling
Mumeli är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard
Du har en riktigt härlig resa framför dig! :-)
Jag reste runt i Australien i två månader 2009. Jag ansökte då elektroniskt om visum för 3 månader, man kan söka "working holiday visa” och kan då stanna upp till ett år men hur det fungerar kan säkert någon annan här förklara för dig!

Vilka delar av Australien har du tänkt besöka?
Jag reste från Sydney till Cairns, så om det är östkusten som är målet kan jag försöka svara på dina frågor :-)
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 12:13

Gäst

Smile Vilken sida?
Själv tycker jag att västra Australien är den bästa surfingen runt Margret River och förstås Yallingup är riktigt bra men om du ska ut och backpacka antar jag att du hamnar på östkusten och det får nog räknas som det bästa i ditt fall då där är fler i samma position än på västra sidan. Oavsett vilket så kommer du uppleva garanterat att uppleva precis det som du önskar gällande fest, surf och allt det andra.

Vill du ändå läsa mer om platser runt omkring i västra Australien kan du spana in vår sida här Travelfuel.net | Följ med ut i världen!

Lite mer om Australien finns här: Australien | Känguru & Koala | Caversham Wildlife Park
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8