ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-25, 15:15

Caassaandraah

Nykomling
Caassaandraah är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Question Sydney och vidare pris-hjälp!
Jag har lite frågor om kostnader osv. Jag har varit i Sydney tidigare så vet hur dyrt det är men då bodde jag inte själv utan jag jobbade som au pair (vilket jag absolut inte vill göra om) så jag undrar lite vad man ska betala för att dela lägenhet med andra. Vill bo i Manly, Bondi eller Tamarama, gärna så nära stranden som möjligt, då förra gången jag var där bodde jag i "The Hills".

Hade tänkt att bo i Sydney i några månader och "bara leva livet" för att senare åka vidare upp längs kusten och till Fiji.

Vad kan hela resan gå på om man bortser från flyg? Kan det räcka med 40-50K?
Har kollat lite på Gumtree och kan tänka mig att betala mellan 150-200$/veckan för ett delat boende eller är jag för snål?

Sen det här med visum, läste att man bara kan vara 3 månader i taget under 12 månader. Kan jag då åka till tex. Fiji efter 3 månader och sen komma tillbaka efter kanske en vecka och stanna yttligare 3 månader?

Om det är någon annan person som sitter i samma sits som jag, som jättegärna vill åka iväg men inte har råd än och som saknar resesällskap kan ni också höra av er

Ge mig så mycket tips ni kan då jag "bara" har varit i Sydney i 3 månader tidigare och bodde då hos en familj.

/ Cassandra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8