|
|

2011-09-05, 15:51
|
Reg.datum: sep 2011
Rykte: 0
|
Nya Zeeland
Behöver veta allt som bara går att veta om NZ, allt från var man ska landa till vad man måste se och göra och vad man inte bör göra mm, hur mkt det kostar det att resa runt, är detjätte dyrt med äventyr där? hur lång tid bör man vara där på ett ungefär så man hinner med så mkt som möjligt?, vi ska göra en jorden runt så absolut max en månad har vi på oss i NZ, vad är enklast och resa runt med buss, hyra egen bil, säg gärna fördelar och nackdelar med det?
Tacksam för svar
|
|
|

2011-09-28, 10:58
|
|
|
Tips om boende i Invercargill
Sparky's Backpackers pa 271 Tay street i Invercargill ar ett valdigt trevligt och personligt vandrarhem. Missa for allt i varlden inte hans underbara chokladkaka! Den ar vard att stanna en extra natt for. Han haller dessutom pa att bygga en spa-pool i tradgarden.
|
|
|

2011-10-02, 20:13
|
|
|
NZ
NZ är underbart! På en månad hinner man nog se det viktigaste, även om jag skulle rekommendera en längre tid. Huvudstaden Wellington är supergullig och mysig. Nelson på Sydöns norra spets är helt underbart, och en tripp därifrån till Abel Tasman National Park är ett måste. Fantastiska vandringsleder med turkost vatten och kritvita stränder.
Wanaka har fantastiskt natur! Och nära till Queenstown som är helt sagolikt! Hur mycket som helst att göra och omgivningen är fantastisk! En utflykt till Milford sound MÅSTE man göra! Vackraste platsen på jorden! För övrigt är Fiordland magiskt!
Vi reste runt med buss vilket var trevligt, prisvärt och bekvämt. NZ är inte så stort så buss funkar kanon! De flesta hostel är väldigt bra, rena och fräscha och har trevlig atmosfär!
Folket i NZ är underbara! Hjälpsamma och snälla. Det är förhållandevis billigt att leva där, stor skillnad mot Australien tex.
Du kommer älska det!
|
|
|

2011-10-30, 16:00
|
|
Vi har nu bokat vår resa och ska vara i Nya Zeeland i 3 veckor och ta oss runt med sheepdog busspass? något mer vi inte får missa, i äventyr och ställen? jag är sugen på att skydiva finns det nått bra ställe som nån rekommenderar att jag kan göra det på? är äventyren dyra på Nya Zeeland? Nån som har erfarenhet av hur mycket pengar man spenderat i just Nya Zeeland på äventyr? vill få lite på ett ungefär hur mycket det kan gå åt!
Är det många saker man kan göra som att gå vandringsleder och sånt själv eller måste man ha typ guide med sig?
Senast redigerad av JuliaS den 2011-10-30 klockan 16:02.
|
|
|

2012-01-02, 17:08
|
|
Jag ha hört att man måste boka vissa saker långt i förväg när det gäller NZ, som typ mildford sound och fallskärmshoppning, stämmer det eller kan boka det när man kommer? vi kommer att vara i Nz slutet av feb till mittan av mars!
|
|
|

2012-01-23, 07:30
|
|
|
jag aker for tillfallet runt me stray travel, o de e inga aktiviteter som kraver bokning tror jag, eller chaufforen bokar for oss pa morgonen eller dagen innan, men aven fast man itne bokat brukar man kunna gora dom direkt. skulle gjort skydiving i taupo, men de blir nog i franz josef ist har hort att det ar vackrare dar. i taupo kosta de 250 nz$ alltsa typ 1500kr lr nat for 12000 fot o 350 for 15000 fot for skydiving. aktiviteter tenderar att vara ratt dyra..
|
|
|

2012-02-18, 22:12
|
Reg.datum: okt 2008
Rykte: 4
|
Resa med buss är jättesmidigt och billigt och bokas på nätet. Aldrig några problem.
Upplevde inte att man behövde boka aktiviteter långt i förväg och var ändå där i högsäsong, januari och februari. Bokade både Paragliding och tur till Milford sound dagen innan bara.
Håller med föregående svar gällande orter:
Wellington
Nelson
Christchurch
Wanaka
Queenstown
Missa inte Milford Sound!
|
|
 |
|
 |