ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-30, 12:19

jonatanstark

Nykomling
jonatanstark är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Standard Sydney eller Melbourne?
Kommer lämna detta land (sverige) i höst, och resa till Australien. Dock söker jag argument för till vilken stad jag ska åka.
Sydney - Varför? / Varför inte?
Melbourne - Varför? / Varför inte?

Kommer gärna med förslag och kommentarer...

Svara med citat

Gammal 2011-06-30, 14:47

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Jag tycker Sydney känns mer som en storstad, medan Melbourne är lite mysigare och personligare på nått sätt. Så det beror ju lite på vad man gillar vilket som är bäst. Hur länge ska du vara där då? Och vad har du tänkt att göra?

Gammal 2011-06-30, 19:15

jonatanstark

Nykomling
jonatanstark är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Standard
hej. tänker stanna så länge som möjligt. Får jag tag i jobb som jag tänkt på så hoppas jag på ett år eller mera
Känns som melbourne drar mera nu vid närmare eftertanke. Verkar "hemtrevligare",
Svara med citat

Gammal 2011-06-30, 19:56

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Jaha, du åker dit på working holiday visa med andra ord? Ja men då är det ju bara att testa på både städerna...det är ju ingen idé att åka till andra sidan jorden i ett helt år utan att resa runt i landet.
I melbourne skulle jag rekommendera att bo i St. Kilda... mycket backpackers där

Gammal 2011-07-12, 15:30

Gäst

Standard
Jag måste bara säga aåk till sydney och ska du vara borta i ett år så måste du det, den staden är helt underbar och fantastisk, underbara stränder som Manly o Bondi, underbar torstad med grymt uteliv! en stad som finns i mitt hjärta iaf! Sydneys backpackers område är kings cross, vilket oxå är ett ganska läskigt ställe, med pundare mm på kvällar o nätter, så vill du vara säker så bo mer centralt "George" på goerge street rekommenderar jag!
Svara med citat

Gammal 2011-08-16, 10:43

Gäst

Standard Perth
Jag bodde 3 år i Perth, på västkusten och gillade det jättebra. Nu är jag inte en storstadsmänniska utan det var mer Exmouth, Margaret River, Stränderna och den sköna atmosfären som gjorde att jag trivdes.
Tyvärr är deras laidback attityd ett problem om man kommer från sverige och förväntar et.ex. att flyttstäd av firmor inkluderar att man städar runt spisen och ovanför hyllor. Deras attityd är för slapp när det gäller, men om man är förberedd och vet att de är helt oförstående när man tycker att det är helt galet att man ska vara lycklig att folk fixar toalettproblem inom 3 månader och ENDAST behövde skriva 2 brev och göra 3 telefonsamtal(skämtar inte, true story, av en kompis som var överlycklig över hur bra hyresvärden var).
Förutom dessa problem älskade jag västkusten och kan absolut rekommendera.

Jag hälsade på en kompis i Melbourne och efter den färgglada Perth kändes det som att komma till en grå betongdjungel med konstant regn. Kändes som hemma i Sverige...

Sydney bodde jag i ca 6 veckor och gillade stan väldigt mycket. Därifrån kan man ta många utflykter utanför. Till barriärrevet etc... Själva stan är spännande med mycket att uppleva och se. Kan totalt rekommendera Sydney också.

Varför inte åka runt och se mer än en stad?
Svara med citat

Gammal 2011-08-17, 20:21

Gäst

Cool båda, vetja!
Varför inte ta en biltur från Sydney till Melbourne, mycket att uppleva under tiden. Men det är klart man måste ha lite tid på sig då.

Annars skulle jag ta Sydney för det känns mer storstad, kulturellt och turistigt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8