ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-17, 16:44

Thezz88

Nykomling
Thezz88 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Question billiga flyt till australien.
Hej!

Jag och min sambo har funderat på att åka till australien. Han har en gammal kompis som bor där och vu funderar på att åka dit och hälsa på.
Vi har ju alltså gratis boende hos honom när vi väl kommer dit. Nu kommer jag inte ihåg vart det var han bodde men men. Det jag undrar är ju vart man hittar billiga flyg dit. Vi har tittat lite och de vi hittar kostar ju drygt 25-30 000kr. Och då är det bara flyg. Man kan ju få en hel charter med all inclusive för typ 15 000kr.

vart bokar ni flyg dit? några tips och ideér?

Tacksam för hjälp.

P.S. Vi har inte bestämmt när vi ska åka men det blir nog inte riktigt än på ett tag men kasnke till våren.

Gammal 2010-07-19, 21:21

daQueen

Nykomling
daQueen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Thezz88 Visa inlägg

Hej!

Jag och min sambo har funderat på att åka till australien. Han har en gammal kompis som bor där och vu funderar på att åka dit och hälsa på.
Vi har ju alltså gratis boende hos honom när vi väl kommer dit. Nu kommer jag inte ihåg vart det var han bodde men men. Det jag undrar är ju vart man hittar billiga flyg dit. Vi har tittat lite och de vi hittar kostar ju drygt 25-30 000kr. Och då är det bara flyg. Man kan ju få en hel charter med all inclusive för typ 15 000kr.

vart bokar ni flyg dit? några tips och ideér?

Tacksam för hjälp.

P.S. Vi har inte bestämmt när vi ska åka men det blir nog inte riktigt än på ett tag men kasnke till våren.

Jag och min kompis bokade vår resa i lördags för 5500:- enkel via travelstart.se, kanonpris tycker jag med tanke på att en flygstol till thailand går lös för ca 8000:- enkel.
Svara med citat

Gammal 2010-07-19, 21:32

Thezz88

Nykomling

Standard
okej. men jag tänkt mest om det fanns något billigare.
för 5500kr enkel resa blir ju 11000kr tor. Då blir det ju 22000kr för oss.
Och då pratar vi bara flygstol. Man kanske inte hittar nått billigare tyvärr..

Gammal 2010-07-19, 21:42

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
Kolla resecentrum gruppen eller Oden resor dom har biljetter tex i januari för 9700 tur/ retur, det blir alltid billigast att boka tur/retur innan, för det andra så måste du ha en retur biljett att visa upp vid ankomst i Australien för att få komma in i landet,

Gammal 2010-07-19, 21:47

Thezz88

Nykomling

Standard
Tack för det svaret ska självklart kolla upp dessa ställen. fler tips är önskvärda.
Nu vet jag också att de bor någonstans utanför Sidney. För det var där vi skulle landa om vi åkte. Vad bör man göra när man åker till australien??

Gammal 2010-07-20, 22:51

daQueen

Nykomling
daQueen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Brynolf Visa inlägg

Kolla resecentrum gruppen eller Oden resor dom har biljetter tex i januari för 9700 tur/ retur, det blir alltid billigast att boka tur/retur innan, för det andra så måste du ha en retur biljett att visa upp vid ankomst i Australien för att få komma in i landet,
menar du att man måste ha en returbiljett?! har du några källor?
Svara med citat

Gammal 2010-07-20, 23:23

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det är många länder som tillämpar denna regel, t.ex. USA och Australien. Du kan inte få visum on arrival om du inte har en utresebiljett från landet. Då antar dom att du vill stanna i landet och man blir nekad inresa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8