ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-28, 11:02

ojvadkul

Nykomling
ojvadkul är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Question Budget !?
Jag och min polare hade tänkt åka till Australien, Nya Zeeland och Fijiöarna i början på januari nästa år. Hade sammanlagt tänkt va borta i fem månader och komma hem i början av juni.

Australien - 3 månader

Nya Zeeland - 1 1/2 månad

Fiji - 1/2 månad (ev nån vecka mer)

Vi hade tänkt åka till perth, alice springs, sydney, mooloolaba, brisbane, cairns och darwin i Australien (borde man se melbourne?)

I nya zeeland tänkte vi åka till queenstown, christchurch, wellington.

ang. Fiji tänkte vi åka ifrån de stora öarna nadi och suva, skaffa båtpass så man kan åka runt till de mindre öarna.

Flyg? från göteborg till perth. perth till alice springs. alice springs till sydney. cairns - darwin (?) darwin - nya zeeland. flyg från nz till fiji. från fiji - göteborg

Nöjen? hm bungy jump i nya zeeland, sky diving, surfing

Frågan är alltså vad detta kalas kommer gå på? Borde vi ha en budget på 70 000 eller uppemot 80 000 kr? (räkna in flyg i detta)

nån som vet? kram s !
Svara med citat

Gammal 2010-05-28, 20:32

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 2

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ojvadkul Visa inlägg

Jag och min polare hade tänkt åka till Australien, Nya Zeeland och Fijiöarna i början på januari nästa år. Hade sammanlagt tänkt va borta i fem månader och komma hem i början av juni.

Australien - 3 månader

Nya Zeeland - 1 1/2 månad

Fiji - 1/2 månad (ev nån vecka mer)

Vi hade tänkt åka till perth, alice springs, sydney, mooloolaba, brisbane, cairns och darwin i Australien (borde man se melbourne?)

I nya zeeland tänkte vi åka till queenstown, christchurch, wellington.

ang. Fiji tänkte vi åka ifrån de stora öarna nadi och suva, skaffa båtpass så man kan åka runt till de mindre öarna.

Flyg? från göteborg till perth. perth till alice springs. alice springs till sydney. cairns - darwin (?) darwin - nya zeeland. flyg från nz till fiji. från fiji - göteborg

Nöjen? hm bungy jump i nya zeeland, sky diving, surfing

Frågan är alltså vad detta kalas kommer gå på? Borde vi ha en budget på 70 000 eller uppemot 80 000 kr? (räkna in flyg i detta)

nån som vet? kram s !
För att du ska veta exakt så måste du veta exakt vad du kommer göra av med ex mat,utflykter transpoter mellan städer i varje land,

Gissar flygbiljetter bara där så är det väl ca 15-20k bara där grovt överslag.

Sen om man räknar på 700kr per dag men jag gissar att det kan bli både mindre o mer beroende vad ni gör varje dag men iaf då är det 98k exl flyget.
Svara med citat

Gammal 2010-05-29, 17:00

Budgetresande.se

Medlem
Budgetresande.se är inte uppkopplad
Budgetresande.ses avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 2

Standard
Som ovanstående säger beror det helt på vad det är för slags resa ni ska göra. Vad för slags aktiviteter ni har tänkt er och vad för slags standard ni vill resa med.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8