|
Plugga/Jobba i Sydney! Åker hösten/vintern 2010
|

2010-03-30, 22:28
|
Reg.datum: jan 2007
Rykte: 0
|
Plugga/Jobba i Sydney! Åker hösten/vintern 2010
Hej! Jag heter Karro och kom hem från Australien för två veckor sen. Jag jobbade där i 8 månader och jag kan garantera att det är bättre än vad man kan föreställa sig! Så nu har jag tänkt åka tillbaka för att antingen plugga eller fortsätta jobba. Jag reste ensam förra gången och inser nu att ha en resekompis underlättar på många sätt som t.ex. skaffa boende tillsammans och bara ha någon.
Jag har många kontakter i Sydney vad gäller jobb och gamla vänner som finns som stöd på många sätt. Så jag hjälper till med jobb om någon är intresserad av att haka på.
Jag kommer stanna i Sydney under en längre tid men vill självklart resa runt!
Jag bor i Göteborg och är 20 år gammal och är väääldigt positivt inställd till det här! Så om någon vill ha en liten knuff i starten till ett liv i Sydney så är det bara att säga till
|
|
|

2010-04-01, 15:05
|
|
|
Re: Plugga/Jobba i Sydney! Åker hösten/vintern 2010
Hej!
Jag har också funderingar på att åka till Sydney till hösten. Tänkte kanske plugga en månad och sen jobba några.
Men är det lätt att hitta bostad och jobb där? var jobbade du när du var där?
|
|
|

2010-04-01, 15:20
|
Reg.datum: jan 2007
|
Lätt och lätt det är lättare än här hemma iallafall. Jag har många kompisar som åkt till sydney och fått boende efter redan några dagar. Sen beror det ju lite på hur höga krav man har också.
Jag jobbade på en nattklubb restaurang precis vid hamnen. Det stället tillhör ett stort företag som äger ett hundratals andra restauranger etc i sydney. Så bra kontakt att ha tycker jag
|
|
|

2010-04-03, 13:53
|
|
|
Sydney 2010
Hej!
Jag och pojkvännen far troligtvis till Sydney i slutet av sommarn eller början av hösten 2010. Har 100-tals frågor om detta, vore jätteroligt om du ville informera oss lite. Har ju hört en del via olika organisationer, men det skulle förstås vara bättre att höra det från någon som faktiskt varit där!
Har du MSN eller liknande?
Kram
Stina
|
|
|

2010-04-08, 20:54
|
Reg.datum: apr 2010
|
HejHej!
Malin heter jag och jag fyller 20 i höst. Jag bor också i Göteborg. Har planerat att åka till Au i mitten av oktober efter en bartenderutbildning på mallis. Hade varit skoj att åka ner med någon i alla fall, ett plus att du vet något om stället!  låter kanonkul, har taggat som fan! hör av dig om du vill.
/M
sofiamalin_andersson@hotmail.com
|
|
|

2010-04-13, 12:41
|
|
|
Hej!
Jag och en kompis åker troligtvis till Sydney i oktober för att stanna i ett år. Vi har tänkt att både jobba och försöka se så mycket som möjligt.
Har du nåt bra tips på hur man lättast hittar jobb? Ska man gå runt på hostel och titta på anslagstavlor, gå runt och fråga eller besöka någon slags arbetsförmedling?
Tacksam för svar!
matte_636@hotmail.com
|
|
|

2010-05-06, 16:05
|
Reg.datum: maj 2010
|
hejhej! au-pair, sydney -10
Jag ska åka som au-pair till Australien i början av september 2010. Kommer att bo i en förort till Sydney som heter Manly, 20min båtresa till Sydney. Såg att här var en del andra som fundera på att åka till Sydney i höst. Känner ingen därnere så ni får jättegärna hör av er. Hade varit skoj att ha lite kontakter innan man åker dit
Weestberg@hotmail.com
|
|
|

2010-05-14, 10:44
|
|
|
hej hej
Hej !
Har tänkte länge på att åka till Australien, men mitt största hinder är pengar, och mod att åka själv men om fler åker så  Hur mycket pengar behöver man?
Vore kul att höras mer!  Maria
|
|
|

2010-05-14, 21:09
|
|
|
Australien?
hejhej!
jag funderar på att resa till australien för att jobba och resa till hösten 2010.
adda mig gärna på msn py_blackeyed@hotmail.com
|
|
|

2010-05-16, 15:29
|
Reg.datum: maj 2010
|
sydney i vinter!
hej!
jag har själv varit i aus. i höstas i 1,5 månad, då jag reste runt själv och hälsade på några kompisar jag träffat tidigare i thailand  blev helt förälskad i australien, och har bestämt mej för att åka tillbaks till vintern 2010, planen är att hitta ett jobb några månader och sen eventuellt plugga i slutet på februari på något uni i sydney.
skulle vara skitskoj att iallfall ha en reskompis till den första tiden (om inte längre såklart) o dela boende med osv.
du får jättegärna adda mej på facebook eller maila om du tycker d verkar intressant så kan vi prata mer!
//sandra hörnmark
sandra.hornmark@hotmail.se
|
|
|

2010-06-01, 20:21
|
|
|
Hej
Hej, jag är sjukt intresserad av att jobba i Sydney.
Jag heter Hampus är 20år och bor i Linköping.
Var vänlig att adda mig på msn så kan vi prata lite där.
Har lite erfarenhet från att jobba utomlands tidigare i Spanien och Grekland.
wohoo_@hotmail.com
|
|
|

2010-06-13, 16:40
|
|
|
Hej!
Jag och min pojkvän åker till Australien i mitten av juli. Han ska plugga och tanken är att jag ska jobba.
Hör gärna av dig, behöver all hjälp jag kan få!
linaosterling@hotmail.com
|
|
|

2010-06-14, 13:36
|
|
|
Sydney i september
Hej!
Emma heter jag, är 20 år, och bosatt i Stockholm.
Jag tänkte åka till Australien i september 2010 för att jobba några månader och resa runt. Lära mig surfa, hoppa byngyjump, festa, ta det lugnt och träffa nya vänner.
Jag funderar på att åka med Work & Travel Company eller STA travel för att få hjälp att komma igång. Någon som har liknande planer? Vore kul med resesällskap!
/Emma
|
|
|

2010-06-16, 21:45
|
Reg.datum: jun 2010
|
Sydney 2010
Hej!
Jag heter Johanna och är 22 år, kommer från Stockholm. Mycket mode och fotointresserad.
Jag ska åka till Sydney i oktober och plugga marketing på APM college fram till mars. Jag skulle jätte gärna vilja ha en resepartner/någon att dela boende/lägenhet med. Hör gärna av er om ni är intresserade: nepp_hepp@hotmail.com
Johanna.
|
|
|

2010-07-12, 00:43
|
|
|
bartenderutbildning?
hej
Rama heter jag, 21 år och är bosatt i gbg. är riktigt sugen på att åka ner till australien i oktober eller november. jobbar på restaurang i vanliga fall och vore trevligt om jag kunde hitta ett sådant jobb där nere eller skaffa bartenderutbildning. har hört att man måste gå en dagskurs för att få servera alkohol. är det nån som vet vad en bartenderutbildning kostar där? adda gärna mig rama_114@hotmail.com
pusshej
|
|
|

2010-07-20, 18:58
|
|
|
Sydney
Hej Karro.
Här har du en tjej som bor typ i göteborg. Jag tänkte ev sticka till sydney i höst, hur går det med dina planer?
Hör gärna av dig!
malin-holm@hotmail.com
|
|
|

2010-08-04, 19:30
|
|
|
Hallå där Karro  jag och tre andra kompisar ska resa till australien i november. Vi har inte planerat så där mycket men först ska vi i alla fall bosätta oss i Sydney. Vi kommer troligen åka vidare efter ett par veckor, det beror helt på hur bra vi trivs och hur det är med jobben osv.
Vi har lite frågor om försäkringar, vaccinationer, jobb m.m som vi har lite funderingar över. Adda mig gärna , viktorenglund@hotmail.com så kan vi prata mer.
mvh // Viktor
|
|
|

2010-08-10, 05:04
|
Reg.datum: aug 2010
|
Jobba i Australien
Jag och min vän är jättesugna på att arbeta i Australien ett par månader åtminstone och komma bort från Sverige. Vi är båda från Göteborg och nya när det gäller utlandsarbete och vi vore tacksamma för tips på hur man ska söka boende och arbete på bästa möjliga sätt.
Vi tänkte att det är bättre att prata med er som redan varit där och vet hur det funkar istället för att förlita sig på någon agency som tar massa pengar.
Adda gärna på msn, pero_hrvat@hotmail.com
Mvh Ivan B
|
|
|

2010-08-10, 05:07
|
Reg.datum: aug 2010
|
Jag och min vän är jätteintresserade av tips! Ivan Martin Buic på facebook...
Mvh: Ivan
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|