ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-21, 17:45

Lucky_star

Globetrotter
Lucky_star är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 0

Standard Utan Visum kommer man ej in i landet= dåligt
Dåligt att man måste ha Visa för att ens komma in i landet. Säg att jag får för mig att sticka till aussie i 2 månader och skaffar visa för det. Sen åker jag till Nya zeeland när visumet gått ut och sen kanske jag får för mig att åka tillbaka till Nya zeeland. Hmmm hur gör jag då. Går till Australiens ambassad på Nya zeealand och ber om nytt visum eller? sen tycker jag detta med visum är töntigt. som svensk borde man få vara i australien utan visa hur länge som helst!
Svara med citat

Gammal 2009-12-21, 18:58

Gäst

Cool Det är ju lite pubertetsvarning på dig, tror jag.....
Jösses, vilken barnrumpa du var då... Otroligt naiv inställning att du som svensk tror att du har rätt att vistas var och hur länge du vill......
Hur tror du världen och Sverige skulle se ut om alla kunde resa/vistas var man vill??
Väx upp och inse att det behövs visum/regler.
Svara med citat

Gammal 2009-12-21, 23:52

Lucky_star

Globetrotter
Lucky_star är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jösses, vilken barnrumpa du var då... Otroligt naiv inställning att du som svensk tror att du har rätt att vistas var och hur länge du vill......
Hur tror du världen och Sverige skulle se ut om alla kunde resa/vistas var man vill??
Väx upp och inse att det behövs visum/regler.
Man behöver ej visum till spanien där kan man stanna hur lägne som helst vad bra då flyttar jag dit nu när det är så jävla kallt
Svara med citat

Gammal 2009-12-22, 04:21

Gäst

Cool Stackare..
Låter som en sund idé... Samla lite tomburkar och pet-flaskor, så löser det nog sig. Du verkar rätt pantad, så du har nog vanan inne.
Annars kunde nattorientering i Svaapavaara-gruvan kanske vara något, för då blir du nog lika lost, som du verkar vara i resten av livet.
Din mor måste gråtit många gånger över att ha fått ett yngel med IQ 3... Stackars kärring!
Svara med citat

Gammal 2009-12-27, 02:22

rantis

Medlem
rantis är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
dålig inställning....visst kanske det är lite drygt att behöva söka visum om man är van vid att bo i EU. Men visum finns ju av en anledning och inte för att irritera människor...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8