ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-11-03, 08:37

Loviza

Nykomling
Loviza är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Au pair i Nya zeeland!
Jag åker hem till sverige igen efter 1 år här i auckland i februari så nu letar min familj efter en ny aupair.
Det är en super mysig familj som bor strax utanför Auckland.
Du får ett stort rum, tv, egen bil, mobil och dem betalar allt för dig+ att du får 750 kr i veckan.
Då familjen bor på landet så är det ett stort + om du gillar djur. Speciellt hästar och hundar.
En vanlig dag för mig börjar vid lunchtid för mig, då jag gör lite städjobb och sedan 14.30 åker jag för att plocka upp tjejerna från skolan(föräldrarna kör dem till skolan varje morgon) Då tjejerna går i skolan i stan så tar det ca 30 min att åka dit och sedan minst 30 min hem beroende på rusningstrafiken. Jag gillar att köra bil så jag såg aldrig bilkörningen som ett problem och oftast så hämtar någon av föräldrarna minst 1 gång i veckan.
När jag kommer hem så lagar jag middag(tyckte det här med matlagningen var supersvårt i början men min familj är väldigt förstående och hjälpasam så jag lärde mig fort)
Sedan äter jag och tjejerna middag ihop och vid 19 tiden kommer föräldrarna hem och tar över.
Chelsea och Adelaide är 13 respektive 11 år gamla och jag har aldrig haft några problem med dem.
Min familj letar nu efter en ny aupair att börja 1 februari och stanna i minst 6 månader framåt.
Tveka inte att höra av er till mig om ni är intresserade!
Mvh Lovisa Gustafsson
Svara med citat

Gammal 2008-11-06, 20:23

Gäst

Standard Au pair
hejsan!

Jag tycker det låter väldigt intressant det du skriver om au pair jobb i Nya Zeeland! Jag söker som bäst något nytt och spännande att göra till början av nästa år så detta låter som det verkligen skulle passa mig. Jag är 19 år och är från Finland men för tillfället bor jag i Norge, jag och min pojkvän flyttade hit för ca 2 månader sedan för att jobba. Nu har dock situationen ändrats lite sen vi flyttade hit så jag söker något annat som gärna skulle få vara fram till nästa höst då jag börjar studera i Finland igen.
Kanske du kan skicka mera info per e-mail till mig? Som sagt är jag intresserad av att få veta mera!

mvh.
Camilla Aspfors
camilla.aspfors@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-01-18, 16:16

Gäst

Standard till Lovisa,
Citat:
Ursprungligen postat av Loviza Visa inlägg

Jag åker hem till sverige igen efter 1 år här i auckland i februari så nu letar min familj efter en ny aupair.
Det är en super mysig familj som bor strax utanför Auckland.
Du får ett stort rum, tv, egen bil, mobil och dem betalar allt för dig+ att du får 750 kr i veckan.
Då familjen bor på landet så är det ett stort + om du gillar djur. Speciellt hästar och hundar.
En vanlig dag för mig börjar vid lunchtid för mig, då jag gör lite städjobb och sedan 14.30 åker jag för att plocka upp tjejerna från skolan(föräldrarna kör dem till skolan varje morgon) Då tjejerna går i skolan i stan så tar det ca 30 min att åka dit och sedan minst 30 min hem beroende på rusningstrafiken. Jag gillar att köra bil så jag såg aldrig bilkörningen som ett problem och oftast så hämtar någon av föräldrarna minst 1 gång i veckan.
När jag kommer hem så lagar jag middag(tyckte det här med matlagningen var supersvårt i början men min familj är väldigt förstående och hjälpasam så jag lärde mig fort)
Sedan äter jag och tjejerna middag ihop och vid 19 tiden kommer föräldrarna hem och tar över.
Chelsea och Adelaide är 13 respektive 11 år gamla och jag har aldrig haft några problem med dem.
Min familj letar nu efter en ny aupair att börja 1 februari och stanna i minst 6 månader framåt.
Tveka inte att höra av er till mig om ni är intresserade!
Mvh Lovisa Gustafsson

hej Lovisa,

Jag heter Emma och är 18 år nu, jag tar studenten till sommaren fyller då 19 och vet inte vad jag ska göra sen. Så såg jag dit inlägg här och det verkar intressant. Men som sagt kan jag inte börja den 1 feb. Men jag undrar om du har någon aning om var man kan hitta andra familjer som söker au pairer eller om du vet något företag som sysslar med au pairer.

Hör gärna av dig
emmajonsson_7@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-01-31, 23:08

Gäst

Standard "svenska" aupairdownunder.com
Hej,

det finns en aupairförmeldare i Nya Zeeland som drivs av en svensk tjej (och hennes familj). De är rätt så stora och jag minns att jag läste om hennes business i tidningen när jag bodde där.

Kolla in Au Pair Link Limited
Svara med citat

Gammal 2009-03-04, 15:19

Gäst

Standard intresserad
hej, jag måste säga jag blev väldigt intresserad! har planer på åka till NZ och jobba och få uppleva något nytt. jag är 19 år, ansvarsfull person som gillar barn, träffa nya människor, osv, och det du nämnde om djur är ju ett otroligt plus!
du får gärna höra av dig,
mvh linnea
lollan_zixty@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2009-07-28, 18:03

GINA

Smile Vilken Förmedling ?
Jag undrar Lovisa vilken Au Pair Förmedling åkte du med till Nya Zeeland ??

// GINA
Svara med citat

Gammal 2009-08-25, 01:14

Gäst - Agnes

Standard Hej!
Jag är intresserad av att vara AuPair på Nya Zeeland men vet knappt vart jag ska börja leta..? Har du några tips?
Agnes.Orre@hotmail.com är min mail
Mvh Agnes
Svara med citat

Gammal 2009-10-03, 03:44

Gäst

Thumbs down Avråder
Jag har varit au pair genom au pair link (Au Pair Link - Quality Home Based Childcare) och rekommenderar er alla att vända er till någon annan au pair förmedling i Nya Zeeland. De är supertrevliga mot sina au pairer såvida de inte behöver hjälp och har strul med familj etc. (vilket är mkt vanligt förekommande) Många med mig har valt att gå ur au pair link efter mkt bristfälligt och oproffessionellt agerande från agenturen.

Exempel på en annan förmedling
Welcome to Au Pair Extraordinaire! : Aupair placement in New Zealand
Svara med citat

Gammal 2009-10-05, 18:01

Gäst

Smile Hej Lovisa
Jag har varit instresserad länge på att åka iväg som au pair och när jag läste om din familj och det du får göra så läte det riktigt intressant. Jag är en tjej på 19 år som gärna skulle kunna tänka mig att komma till februari och jobba hos den familj du varit hos. Vore kul om du ville skriva lite mer och berätta om familjen, djuren och stället runt omkring där du bor.
Hör gärna av dig via min mail: Eme_lie16@hotmail.com

MVH
Emelie
Svara med citat

Gammal 2009-10-15, 09:56

Åsa Andersén

Standard Ang aupair
Hej Lovisa!
Mitt namn är Åsa Andersén, 20år i december.
Undrar om familjen fortfarande söker efter en ny aupair? För jag är super intresserad och har sökt mig som aupair till USA men det står lite stilla där just nu.
Jag är en väldigt aktiv person och gillar djur, speciellt hundar.
Vore jätte kul om jag fick gensvar. Min hotmail är Andersen89_@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2010-01-12, 05:35

Gäst

Standard Au Pair
Jag har rest som Au Pair till NZ privat men det gick inte bra. Familjen anvande mig som en staderska!!! Jag blev Au Pair via Au Pair Link och dom hjalpte mig grymt mycket. Visst finns det au pairer som inte ar nojda men jag vet en au pair som knarkade och blev hemskickad och da tycker jag man far tala det. Prova Au Pair Link forst eftersom dom ar storst och har bra kurser mm (gratis).
Svara med citat

Gammal 2010-04-23, 20:17

annan.90@hotmail.com

Standard au pair
Tjenare!
Såg att det var ett tag sen du skrev ditt inlägg, men är familjen fortfarande i behov av en au pair är jag som många andra intresserad Funderade nämligen på att dra iväg till hösten.
Hör jättegärna av dig, annan.90@hotmail.com

/ Anna
Svara med citat

Gammal 2010-11-12, 14:29

Gäst

Standard
Hej !
Läste att din au pair familj behövde ny au paur låter väldigt intressant! Jag älskar djur och speciellt hästar så detta låter perfekt för mig. Mejla jätte gärna tillbaka mig Nicole.zetterberg@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8