Hejsan!
Jag åker själv till Australien nu i höst, vet inte så mkt om vilka städer och så ni bör bo i, inte hur mkt det kostar heller ... men det jag vet är att det finns massor utav jobb liksom servitris/servitör och massa olika inom det yrket, kanske butiksjobb finns oxå om man leter. Finns ju absolut inte bara farmjobb ...
Erat svenska körkort gäller inte i Australien, det gäller bara inom Europa ... ni lär alltså skaffa ett internationellt körkort. (Bara att söka om på google) Det är i stort sett bara en översättning utav erat svenska körkort, ni lär inte skaffa ett helt nytt körkort. Vet inte heller vad det kostar att hyra bil, sök lite på google så hittar ni säkert något där ... men det jag vet är att man inte får hyra bil om man inte är 21, eftersom ni slutar skolan till sommaren antar jag att ni är 90

r, alltså får ni inte hyra bil, ni får köra men inte hyra. Konstigt, jo tycker jag med, men men så är det, ni kan ju alltid ragga upp en till person som vill åka med er som är 21, eller över ...
En annan sida där ni kan få bra mkt mera svar på frågor är:
Backpacking.se - Hemma bra men borta bäst ... det hänger helt enkelt mkt mer folk där än här.
Mvh.
/Erik