ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-13, 13:37

madde

Nykomling
madde är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till madde
Standard Australien planer
Är helt inne på att ge mig iväg till Australien (Sydney) i Januari, planen är att vara där 6 månader. Börjar fundera lite smått på boende. Någon som har förslag på var man kan hitta boende (från Sverige)?

Gammal 2008-07-15, 20:04

Gäst

Standard
Hey!
Ska oxå flytta ett halvår till Australien i januari. Med en kompis hoppas jag på. Vi har väl tänkt sydney först, sen brisbane eller surfers paradise.
Men vet inte mycket eller nåt om de heller:P Men har en jag känner som bott där halva sitt liv så han vet endel iaf.
Lycka till! Så kanske vi ses
Svara med citat

Gammal 2008-08-09, 23:53

Kristin88

Nykomling
Kristin88 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Hej! Jag har också tänkt att dra till Australien i Januari 09. Funderar att resa med worktravel.org, har du kollat där? Dom hjälper till med att fixa boende. Ska du resa själv eller med vänner? Jag letar nämligen efter kul människor att resa med Ska du jobba eller bara resa runt? /Kristin
Svara med citat

Gammal 2008-08-10, 23:22

madde

Nykomling
madde är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Skicka ett meddelande via MSN till madde
Standard
Hej hej!!

Kul med svar.. Jag har inte tänkt att resa med ngt resegrejs (alltså företag). Tror att australien är så lätt att man vågar sig ut på egen hand. När jag var ute för några helger sedan träffade jag en väns vän, han kommer från australien och har lovat att hjälpa mig, kontakter tackar man absolut inte nej till
Jag är helt inne på att jobba ett tag kanske ett halvår på kanske tre olika ställen (där det är högsäsong), sen back-packa runt i kankse 2-3 månader. Ska självklart till Nya Zeeland och sen avsluta det hela i Thailand när man ändå flyger där förbi!

Funderar faktiskt på att resa dit själv när jag jobbar och så. Men jag vill inte pack-backa rundt ensam. Känns varken kul eller riktigt säkert att ge sig ut som ensam tjej.. man vet tyvärr aldrig vad som kan hända. Så antingen träffar jag ngn där nere eller så jag på att tvinga ner ngn som reser med mig, haha.
Hur långt har du kommit i dina australien-funderingar??

// Madde

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8