ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-19, 12:49

hannamaria

Standard Med eller utan Work and Travel Company??
Jag behöver hjälp!
Det är såhär, jag och en vän har tänkt att åka ner till Sydney i oktober. Vi har bokat flygbiljett och tänkte sedan ordna med jobb och boende på plats. Nu börjar vi få lite "second thoughts" när det gäller det. Är det svårt att få jobb och boende på egen hand? Är det bättre att åka med en organisation så som Work and Travel? Jag har hört lite blandade åsikter om dem.
Det hade vart så skönt att klara sig helt själv, inte minst för självförtroendet men samtidigt vill man ju inte vara för naiv och sedan behöva åka hem efter en månad...
Hur har ni som åkt gjort?

Jättetacksam för all information jag kan få!!

/Hanna
Svara med citat

Gammal 2008-05-12, 23:28

Gäst

Standard
Hej där!
Jag tänker också åka ner till Australien runt september/october. Är det verkligen värt o åka med detta företag? Tjänar man mkt, eller är det sånt man kan fixa själv?

Visumet, har ni skaffat det? Hur lång tid tar d o få det?
Svara med citat

Gammal 2008-05-16, 14:28

Johanna1985

Nykomling
Johanna1985 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard hejsan
Jag reste med work & travel 2005 och var borta i nästan 1 år. De hjälpte mig med mycket saker under resans gång, men vissa saker få man ju ta tag i själv då jag söker jobben på egen hand, fast de visade mig i rätt riktning. De är bra att resa med om man vill ha hjälp och de fixar ju allt pappersarbete innan man åker.Åker man själv finns det gruppavgångar som man åker med andra på.
Svara med citat

Gammal 2008-06-25, 16:54

Gäst

Smile bra bolag!
jag va där med WTC 06 och hade det grymt. Vi var ett gäng på 5 som reste, bästa landet! All hjälp fick vi me, visum, boende, jobb osv bara att luta sig tillbaka och njuta av äventyret!

Go hard
Svara med citat

Gammal 2008-12-01, 19:44

Gäst

Standard
hej!
jag reste med WTC och tyckte väl att det var ganska skönt de första dagarna när man var helt förvirrad och inte visste hur det gick till, men jag skulle faktiskt rekommendera dig att resa själv. Allt är enkelt att fixa själv, så som: visum, boende, bankkort, taxfile number, posteftersändning,jobb etc. det finns flera hostel som har work agencys och har du erfarenhet från tex resturang här i sverige får du job hur lätt som helst. du behöver bara gå en rsa-kurs (för att få servera alkohol) när det väl kom till kritan så hjälpte wtc inte oss så våldigt mycket. nu ska jag ut och resa igen, själv denna gång, men nu har jag också gjort det en gång innan. vi tyckte som sagt att det var väldigt skönt i början att någon annan tog hand om allt, men i efterhand var det inte riktigt värt de pengarna som det kostade extra... lycka till och ha det grymt kul i världens bästa land och mitt älskade sydney!

Maria

Citat:
Ursprungligen postat av hannamaria Visa inlägg

Jag behöver hjälp!
Det är såhär, jag och en vän har tänkt att åka ner till Sydney i oktober. Vi har bokat flygbiljett och tänkte sedan ordna med jobb och boende på plats. Nu börjar vi få lite "second thoughts" när det gäller det. Är det svårt att få jobb och boende på egen hand? Är det bättre att åka med en organisation så som Work and Travel? Jag har hört lite blandade åsikter om dem.
Det hade vart så skönt att klara sig helt själv, inte minst för självförtroendet men samtidigt vill man ju inte vara för naiv och sedan behöva åka hem efter en månad...
Hur har ni som åkt gjort?

Jättetacksam för all information jag kan få!!

/Hanna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8