ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-09, 23:09

LisaK

Nykomling
LisaK är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard Australien
Hej!

Jag hade tänkt åka till Australien i september för att bo och jobba där i ungefär 1 år. Är det någon som har gjort något liknande och kan ge mig lite tips om vad jag bör tänka på? Då jag inte har någon att åka med funderar jag på att åka med något liknande Work & Travel, men vet inte om det är värt det. Har hört att de egentligen inte är till så stor hjälp? Har ni annars några bra tips på vart man billigt kan köpa flybiljetter? Någon som vet hur det fungerar om man vill köpa en öppen hemresebiljett?

//Lisa
Svara med citat

Gammal 2008-02-23, 07:55

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Ja har dar nu pa ett ars wokring holiday visum! Jag har akt med work and travel..och just p ajobb fronten kanske dom inte ar sa jatte stor nytta, men jag tycker helt klart det ar vart att aka med dom om man ar helt sjalv! dom hj;aper en mkt och man far mycket rabatter av dom osv. Och dom vet all praktiskt info, och det ar mkt ska jag saga dig, sa jag tycker helt klart det ar vart det.

Gammal 2008-02-24, 20:21

LisaK

Nykomling
LisaK är inte uppkopplad

Standard
aha, tack för ditt svar! Åkte du själv med dem?
Svara med citat

Gammal 2008-02-25, 01:07

black_betty

Globetrotter

Standard
Ja det gjorde jag

Gammal 2008-02-25, 22:16

LisaK

Nykomling
LisaK är inte uppkopplad

Standard
Var det många som åkte själva med dem och träffade du någon som du sedan slog följe med eller du var kanske inte intresserad av det? Jag vill helst inte åka runt på egen hand så jag undrar lite över hur nära man kommer de andra medresenärerna under de första dagarna man spenderar tillsammans.

Vad tycker du annars om att åka runt i Australien? Några tips som jag bör tänka på?
Svara med citat

Gammal 2008-02-26, 03:18

black_betty

Globetrotter

Standard
I min grupp var det typ... 4 som akte sjalv tror jag. Fast jag har traffat manga har nere som ar sjalva, man traffar folk at umgas med
Jag traffade en tjej som ocksa akte med work and travel samtidigt som jag, och vi borjade umgas pa en gang. Dom 3 forsta veckorna var vi tillsammans, nu ar vi pa skiljda stallen ett tag, for jag ville till vastkusten men hon ville inte det, men om nagra veckor ska vi traffas igen i sydney och aka ostkusten upp tillsammans.
Sa jag traffade ju nan forsta dan iaf... men jag har traffat manga manga manniskor under tiden ocksa, men kanske inte som man reser med men som man umgas med under tiden man ar i en stad.

Gammal 2008-02-26, 23:20

LisaK

Nykomling
LisaK är inte uppkopplad

Standard
okej, tack för dina svar och hoppas du får en fortsatt trevlig vistelse i Australien!
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 13:28

Zandra A

Smile Hej.
Hej. jag är också på väg att fara till Australien till hösten, men ingen av mina kompisar kan åka, så ja funderar också på att åka själv. Då via Work and Travel company. de verkar bra.
Det skulle vara kul med en resekompis(skulle kännas tryggare). Så om du har lust så kan vi nog iaf ta oss dit tillsammans, och se se vart man hanmar och kanske hjälps åt med boende och jobb eller går skilda vägar mot annat håll. Skulle iaf vara trevligt.
Du kan ju höra av dig till mig om de låter bra?
MVH Zandra

Mail: Zandra.andersson@hotmail.com
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8