Jag åker ner till Australien, Sydney, för första gången den 9e december och är väl borta nåt halvår - år eller så...har huuur många frågor som helst egentligen (eftersom jag åker själv), får se hur många jag kommer på för tillfället...
Jag hade tänkt mej att jobba lite...vilka jobb är vanligast att folk söker till, och hur lätta/svåra är dom att få? Har hört att det ska va lite knepigt med tanke på att jag åker vid lite fel tidpunkt...? Och måste man ha med sej ett CV eller räcker det med att bara gå dit och anmäla sitt intresse??
Dum fråga kanske, men vad kan det vara bra att ha med för kläder hemifrån?? Å eftersom jag inte tänkt stanna i Sydney för alltid, utan kanske resa runt lite också, undrar jag om det är vettigast att ha en dragväska eller en backpacker-ryggsäck??? Jag backpackade i Asien under tre månader förr-förra året och verkligen HATADE den där ryggsäcken...undrar om jag kan få slippa den, den här gången??
Å eftersom jag tänkt åka ifrån Sydney efter ett tag är jag inte direkt ute efter att binda upp mej på nån lägenhet eller liknande..några tips på vart man kan bo som inte är sådär jäääättedyrt?? Men när jag väl är i Sydney, där jag ska va till en början, så vill jag ju sola och bada lite, tips??
Och sen måste jag bara veta...vart ska man INTE bada med tanke på alla hajar?? Är det livsfarligt vart man än är eller finns det några ställen som är helt hajfria??
Det här känns väääldigt stort för mej och är hur nervös som helst! Är tacksam för alla svar som jag kan få, så kanske jag kan lugna mej lite..!!