ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-28, 20:41

Brudgummen

Nykomling
Brudgummen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Bröllopsresa i Juli - behöver tips
Jag ska gifta mig den 7:e juli och min blivande hustru är inte särskilt resvan och gillar inte heller att resa särskilt mycket, så mitt första förslag med en vecka vid Gardasjön följt av medelhavskryssning blev struket.

Nu har vi kommit fram till följande:

2 helt separata resor
Ordningen är oberoende
Den ena går till Eurodisney (!) och den har vi koll på
Den andra ska gå till värmen. Sol och bad. Det enda som spelar roll är att det är ett så lyxigt hotell som möjligt och att det finns pool (och helst inte massor av barn). Eftersom landet kvittar verkar Turkiet billigast. Tanken är att den här delen ska vara två veckor.

Har ni några tips på bra hotell/charterpaket i Turkiet (eller något annat land i samma klass).

Det här för 15.200 pix leder just nu:
Villa Moonflower - Charter.se
Villa Moonflower, fyrstärnigt i Alanya

SÅ två veckor i värmen, helst 4+ stjärnigt. Vad slår ovanståend?

Har ni några tips?
Svara med citat

Gammal 2012-01-28, 20:43

Brudgummen

Nykomling
Brudgummen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
Funderar också på det där med att vi gifter oss den 7/7 i Stockholm. Då vill man ju helst åka den åttonde, men det är ju svårt. De flesta verkar åka den 11:e eller 12:e. Vad gör man då under mellantiden (om man inte hinner fram och tillbaka till Eurodisney innan förstås)
Svara med citat

Gammal 2012-02-03, 15:52

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jag kan tipsa lite om hotell som inte är barnvänliga, dvs bra val för par som vill ha lugn och ro. Om dessa hotell har charterpaket vet jag dock inte, jag brukar boka direkt från deras hemsidor.

Crowne Plaza Antalya, Turkiet
Melia Madeira Mare Funchal, Portugal
Samtliga Barcélo hotell i Spanien och på Kanarieöarna

Vill ni dessutom ha lite kultur vid sidan om kan jag rekommendera Ramada Resort i Budapest och dess tillhörande Aqua World. Där får ni dock räkna med mycket barnfamiljer...
Svara med citat

Gammal 2012-02-10, 05:26

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Du kan åka med Fritidsresor den 8 juli till:
Lägenheter Melissa Moment FFF, Kemer, Antalyakusten, Turkiet.
Lägenheter Melissa Moment - Boka hotell i Kemer, Turkiet hos Fritidsresor
Ett parhotell, kanske inte det lyxigaste, men fina lägenheter i mitt tycke.

Galet flott är:
Mardan Palace Antalya

Om ni reser i juli är det som varmast på sydkusten, tryckande hetta
och kan vara 40 gr.

Flygplatsen är i Antalya och där finns många fina hotell, mer anpassade för par, Alanya ligger ett antal timmar bort i tråkig transferbuss.
Svara med citat

Gammal 2012-02-10, 16:03

Gäst

Standard Antalya kanske?
Önskar er ett härligt bröllop!
Vill ni lyxa till det ordentligt så har Ving i Antalya underbara Barut Lara Resort Spa&Suites. Hotellet ligger vid havet med egen strand och stooora pooler som ger svalka och inomhus finns mycket effektiv luftkonditionering. Sevicen är fantastiskt bra och maten ska vi bara inte tala om (bara tanken får det att vattnas i munnen). Titta närmare på Barut Lara Resort Spa & Suites (Antalya, Turkey) - Hotel Reviews - TripAdvisor
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 11:38

Gäst

Thumbs up hallo!!
hallo "resevant" det er vel ikke riktig att det er mange timmer från antalya til alanya, ca. 1,5 timmer, med bil och to med buss, så deu vet nå, men nå från juli kan du flyga sas til gazapasa aiport, like utanför alanya ca 30min med taxi inn til centrum. skal dere bo billigt, så inte hyr av private, det er ju från 1500 i veckan!!!!!!!!! hotel från sv. kr. ca. 1000,- inkl, all stedning och frukost!!!! dette måste ju vara myche bettre eller hur!!!!!!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Oneway Visa inlägg

Du kan åka med Fritidsresor den 8 juli till:
Lägenheter Melissa Moment FFF, Kemer, Antalyakusten, Turkiet.
Lägenheter Melissa Moment - Boka hotell i Kemer, Turkiet hos Fritidsresor
Ett parhotell, kanske inte det lyxigaste, men fina lägenheter i mitt tycke.

Galet flott är:
Mardan Palace Antalya

Om ni reser i juli är det som varmast på sydkusten, tryckande hetta
och kan vara 40 gr.

Flygplatsen är i Antalya och där finns många fina hotell, mer anpassade för par, Alanya ligger ett antal timmar bort i tråkig transferbuss.
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 18:45

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Om åker en tråkig transferbuss med charterbolagen, med fika/toastopp på vägen mellan orterna och har ett hotell sist på rutten, kan det ta upp till 3-4 timmar.

Men vad roligt att SAS skall börja med en ny rutt, det måste jag kika på, tack för tipset ! ! !
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8