ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-10, 18:09

arenice

Nykomling
arenice är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Surfresa/flytt 3-4 månader, vart?!
Godkväll!
Jag är en grabb på 19 år som har bestämt mig för att resa och bosätta mig i ett annat land i 3 till 4 månader. Det jag är ute efter är ett "surfparadis" där jag kan lära mig surfa, knyta nya kontakter och bara njuta och få en livsupplevelse innan skolan startar för mig efter sommaren igen. Jag är ute efter ett varmt, billigt och exotiskt land där surfing är ett faktum. Gärna ett ställe med många olika surfspots, barer, festande osv. Ja ni förstår. Trevlig lokalbefolkning är ett måste. Vill även att det ska finnas folk från andra delar av världen, turister dvs - men inte övermycket!!
Jag är relativt ny inom detta så jag vet inte speciellt många ställen runt om i världen, det är just därför jag vänder mig till er och hoppas få några bra tips. Har läst ganska intensivt om Sri Lanka, Costa Rica, Malaysia och Indonesien. Även en del om Thailand och Indien men det verkar inte vara nåt speciellt i de två sistnämnda.
Så snälla, tipsa på om bra ställen i världen man kan bo på om man vill surfa och leva livet i ett x antal månader. Bör även tillägga att jag har tänkt och jobba lite till och från ifall detta är möjligt. Jag har planerat att åka nångång i mars och komma hem i början på sommaren, så skriv gärna ner länder där det är bra surf under den tiden av året.
Tipsa på, blir glad över allting jag kan bli tipsad om!
MVH

Tråden hör alltså hemma i fler än just i denna del utav forumet!
Svara med citat

Gammal 2012-02-19, 01:41

Gäst

Smile hej snubben
jag har surfat över hela världen, jag säger bara ett ställe. Playa Hermosa, Costa Rica, surfers Paradise. och det har allting du söker också, du verkar ha koll på livet. varför stanna här när du kan åka och leva livet i 3 månader om du nu åker dit, hitta en kille som heter leo, han har egen surfing skola och han är en sjukt skön snubbe, säg bara att du känner william från sverige hans mamma har eget hotell också, det är ingen turist ort, men varje vecka ungefär anordnas det surf tävlingar där så du lär känna många där. hoppas det här hjälper peace
Svara med citat

Gammal 2012-03-20, 09:46

sara.9012

Nykomling
sara.9012 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Rykte: 0

Standard Billigt och riktigt bra!
Jag har kickat in:

1 vecka: Antingen i portugal eller bali!
Transfer flygplats t/r
Boende med frukost
Surflektioner 5 dagar
Fri tillgång till surfutrustning
Transport till surfspots de dagar vi inte surfar vår hemmastrand
Organisering av utflykter
Pool, fussball & miniramp
2 yogapass

billiga flyg ca 900 kr till Portugal tur/ret. Super fräsch och organiserat företag!
Fixar vi ihop 10-15 pers får man ett riktigt bra grupp pris! Vem är på?!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8