Visst gillar jag sol och bad, men det är det vi ägnar minst tid åt på semestern!
Hyr alltid bil på plats, det vi uppskattar mest är att besöka genuina små byar, naturupplevelser och vackra utsikter, vandra i denna miljö, äta på små mysiga tavernor som serverar god inhemsk mat, njuta av att sitta på en balkong och blicka ut mot havet.
Älskar att vara vid havet o naturligtvis också att bada där, och då blir det även så att man kopplar av i solen en stund. Finns det något mer avkopplande än att sitta vid havet med en god bok!
Den resa som vi fortfarande tycker är den mest fantastiska vi gjort är Sydafrika! - Den vackra naturen, alla fantastiska sevärdheter, de vilda djuren som vi fick se på safari, människorna, maten och miljön där slår nog allt!
Javisst Peter South, Mallorca är en underbar ö som man upplever om man bilar runt, det finns många fina pärlor där! Är någon intresserad av vår resa på vackra Mallis så har jag skrivit om ön här
desires
Ska med maken själv åka t Kanarieöarna - av alla ställen - ! Bor då i Puerto Mogan som vi ändå tycker är den ENDA byn där som är lite gullig, även om den är turistisk. Vi tänker som vanligt hyra bil då och se oss om.
Åker dit pga att jag behöver värme och då finns det inte så många platser när man bara har en vecka o därför inte vill flyga så långt.
Har fått en hel del tips på Reseguiden om vad man kan uppleva utanför alla hemska turistområden som finns där, men tar tacksamt gärna emot tips från er här. Har ni något tips på vad man absolut bör se på Gran Canaria??
Gott Nytt Reseår på er!